Ασφαλιστικές: Κινήσεις για να κερδίσουν την εμπιστοσύνη

Μπαράζ κινήσεων από τις εγχώριες ασφαλιστικές εταιρείες, προκειμένου να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πολιτών. Ο ευρωπαϊκός έλεγχος, οι νέες Κοινοτικές Οδηγίες και τα οφέλη από τη διεύρυνση του Φιλικού Διακανονισμού στον κλάδο αυτοκινήτου.

Ασφαλιστικές: Κινήσεις για να κερδίσουν την εμπιστοσύνη

H Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος εξέδωσε με μεγάλη ικανοποίηση δελτίο Τύπου, για να δημοσιοποιήσει το γεγονός ότι έξι μεγάλες ΕΠΥ (εταιρείες Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών, με ασφαλισμένο στόλο άνω των 530.000 οχημάτων στη χώρα μας) εξέφρασαν τη βούλησή τους να ενταχθούν στο σύστημα του «Φιλικού Διακανονισμού».

Η ουσία είναι πως οι ασφαλιστικές εταιρείες θέλουν να μην προκύπτουν έντονα παράπονα από τους πελάτες τους, εξαιτίας γεγονότων για τα οποία μάλιστα οι ίδιες δεν είναι υπεύθυνες.

Πιστεύουν πως οι ασφαλισμένοι θα πρέπει να αποζημιώνονται από τις δικές τους εταιρείες: «Δεν πρέπει πελάτης που μας εμπιστεύθηκε να περιμένει χρόνια για να αποζημιωθεί από ΕΠΥ ή άλλη ασφαλιστική εταιρεία που έκλεισε. Εμείς θέλουμε να αποζημιώνεται από εμάς, με βάση τους δικούς μας χρόνους και το δικό μας service, προκειμένου άλλωστε να έχει κίνητρο να γίνει πελάτης μας. Γιατί τώρα, με ανοιχτό το ενδεχόμενο να ταλαιπωρηθούν ακόμη αν και οι ίδιοι είναι καθ' όλα συνεπείς, αρκετοί επιλέγουν ασφαλιστικές εταιρείες με αποκλειστικό γνώμονα το ελάχιστο αντίτιμο, ακόμη και αν υποψιάζονται ότι το ασφάλιστρο είναι… πτωχευτικό», δηλώνει στο Euro2day.gr γνωστός παράγοντας της αγοράς, συμπληρώνοντας πως είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και οι αλλαγές που έγιναν τελευταία σε ό,τι αφορά τις προσφερόμενες υπηρεσίες οδικής βοήθειας.

Πέραν αυτού, γενικότερος είναι ο στόχος των ασφαλιστικών εταιρειών να αναβαθμίσουν την εικόνα τους στην ελληνική κοινωνία και να κερδίσουν πλήρως την εμπιστοσύνη των πολιτών, η οποία κατά καιρούς έχει πληγεί από ασφαλιστικούς ομίλους που έβαλαν «λουκέτο» (βλέπε περίπτωση ΑΣΠΙΣ Πρόνοια) ή από τα «ψιλά γράμματα» κάποιων συμβολαίων.

Ειδικότερα, σε περυσινή σφυγμομέτρηση της Metron Analysis προέκυψε ότι ο κόσμος εμπιστεύεται πολύ περισσότερο τις ασφαλιστικές εταιρείες από το σύστημα της κοινωνικής ασφάλισης. Ωστόσο, όλοι οι παράγοντες της ασφαλιστικής βιομηχανίας αναγνωρίζουν πως χρειάζεται ακόμη σημαντική δουλειά να γίνει στο μέτωπο της αξιοπιστίας. Και αυτό γιατί δεν μπορούν οι ασφαλιστικές εταιρείες να ζητούν από την Πολιτεία ενεργό ρόλο στα μέτωπα της σύνταξης και της υγείας -τομείς που αποτελούν το μέλλον του κλάδου-, χωρίς προηγουμένως να έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη των πολιτών.

«Βλέπουμε την κατάσταση να βελτιώνεται από έτος σε έτος. Όταν λέμε στον κόσμο ότι οι εγχώριες ασφαλιστικές εταιρείες ελέγχονται πλέον αυστηρά σε ευρωπαϊκό επίπεδο, βλέπουμε το κοινό να ανταποκρίνεται. Με τον διάλογο επίσης πείθουμε όσους βάλλουν εναντίον των ασφαλιστικών εταιρειών, επειδή τις συνδέουν εσφαλμένα με τις γενικότερες εξελίξεις και τις ακρότητες που έλαβαν χώρα στον τραπεζικό και τον ευρύτερο χρηματοοικονομικό τομέα την προηγούμενη δεκαετία.

Επιπρόσθετα όμως δεν θέλουμε απλά και μόνο οι πελάτες να ξέρουν ότι δεν θα κλείσουμε. Επιδιώκουμε παράλληλα να είναι ικανοποιημένοι από τις υπηρεσίες μας. Ήδη με τις νέες Κοινοτικές Οδηγίες, η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Συντάξεων (EIOPA) έρχεται να διορθώσει τυχόν ατέλειες του παρελθόντος, καθώς υπήρχαν παράπονα από Ευρωπαίους καταναλωτές για ασφαλιστικά προϊόντα που δεν ανταποκρίνονταν στο οικονομικό τους προφίλ, για υψηλές προμήθειες ή γενικότερα για ανεπαρκή προσυμβατική ενημέρωση.

Με άλλα λόγια, ο πελάτης θα είναι από φέτος -με τη βούλα της Ευρωπαϊκής Ένωσης- ενήμερος για το προϊόν που υπογράφει, για το κατά πόσο ταιριάζει στις ανάγκες του, καθώς και για το κόστος με το οποίο επιβαρύνεται».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v