Νέα παράταση για την Εγνατία Οδό

Για τις 16 Φεβρουαρίου μετατέθηκε η ημερομηνία για εκδήλωση ενδιαφέροντος από την πλευρά των επενδυτών.

Νέα παράταση για την Εγνατία Οδό

Για τις 16 Φεβρουαρίου μετατέθηκε η ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Η παράταση της αρχικής προθεσμίας (26 Ιανουαρίου) θεωρούνταν δεδομένη στην αγορά κατασκευών, στελέχη της οποίας θεωρούν πιθανή μια ακόμα παράταση μέχρι τον Μάρτιο. Πρόκειται για την τρίτη παράταση που ανακοινώνει η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ τις τελευταίες ημέρες. Ηδη αναβλήθηκε η εκδήλωση ενδιαφέροντος για τη μαρίνα Αλίμου που είχε αρχικά προγραμματιστεί για τις 16 Ιανουαρίου και για τη μαρίνα Χίου (18 Ιανουαρίου).

Η παράταση στο διαγωνισμό της Εγνατίας Οδού συνδέεται με το ομιχλώδες πλαίσιο για τα διόδια με την κυβέρνηση να ανακοινώνει πως μέχρι το τέλος του έτους θα λειτουργεί στην Εγνατία Οδό δορυφορικό, αναλογικό σύστημα διοδίων και ταυτόχρονα να εντάσσει σε διαγωνισμό για τη συντήρηση του οδικού άξονα την (προαιρετική) κατασκευή περίπου 25 μετωπικών και πλευρικών συμβατικών σταθμών διοδίων!

Οπως είχε γράψει προ ημερών το Euro2day.gr, ενδιαφέρον για τη διαδικασία, χωρίς να σημαίνει πως θα εμφανιστούν στο τέλος, έχουν δείξει εκτός από τους ισχυρούς ελληνικούς ομίλους (ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, J&P ΑΒΑΞ) και διεθνείς όμιλοι, όπως η Vinci καθώς και σχήματα από Γαλλία, τη Ρωσία, κ.ά. καθώς και επενδυτικοί οίκοι που τοποθετούνται στον τομέα των υποδομών.

Χαρακτηριστικές της ρευστότητας που χαρακτηρίζει το διαγωνισμό είναι ορισμένες αναφορές. Για παράδειγμα, όπως επισημαίνεται στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, «η ακριβής διάρκεια της Σύμβασης Παραχώρησης θα εξειδικευθεί περαιτέρω κατά τη δημοσίευση της Πρόσκλησης Υποβολής Δεσμευτικών Προσφορών». Αναφέρεται, για παράδειγμα, πως «κατά τη διάρκεια του Διαγωνισμού και πάντως πριν από την υποβολή των Δεσμευτικών Προσφορών, το Ταμείο, κατά την απόλυτη διακριτική του ευχέρεια, επιφυλάσσεται του δικαιώματός του να εξαιρέσει τον κάθετο οδικό άξονα Χαλάστρα - Εύζωνοι από το αντικείμενο της Σύμβασης Παραχώρησης ή/και να συμπεριλάβει στο αντικείμενο της Σύμβασης Παραχώρησης και την αναβάθμιση οδικών τμημάτων ορισμένων εκ των Καθέτων Αξόνων συνολικού μήκους 54 χιλιομέτρων περίπου».

Η Εγνατία Οδός «είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, διαχωρισμένων ρευμάτων κυκλοφορίας, με πλήρη έλεγχο των προσβάσεων. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους (στη συνοριακή πύλη με την Τουρκία) και διέρχεται από τη μητροπολιτική περιοχή Θεσσαλονίκης. Διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας, και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση (ρεύμα κυκλοφορίας) και κεντρική νησίδα. Στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης, για οδικό τμήμα 45 χιλιομέτρων, από τον κόμβο Κλειδίου έως τον κόμβο Λαγκαδά, η Εγνατία Οδός διαθέτει τρεις λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και κεντρική νησίδα.

Ο οδικός άξονας συνδέεται με την Αλβανία, την ΠΓΔΜ, τη Βουλγαρία και την Τουρκία μέσω έντεκα καθέτων οδικών αξόνων. Τρεις από τους οδικούς αυτούς κάθετους άξονες, με συνολικό μήκος 225 χιλιόμετρα, θα αποτελέσουν μέρος της σύμβασης παραχώρησης. Πρόκειται για τον οδικό άξονα Σιάτιστα - Ιεροπηγή/Κρυσταλλοπηγή, που οδηγεί στην Αλβανία (Kapshtice), τον οδικό άξονα Χαλάστρα - Εύζωνοι, που οδηγεί στην ΠΓΔΜ (Gevgeli) και τον οδικό άξονα Θεσσαλονίκη - Σέρρες - Προμαχώνας, που οδηγεί στη Βουλγαρία (Kulata).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v