Πόσο ακόμα μπορούν να μειωθούν τα ασφάλιστρα ΙΧ

Πώς εξηγείται η νέα υποχώρηση των τιμολογίων στον κλάδο οχημάτων το 2017. Οι προοπτικές για τη νέα χρονιά και οι παράγοντες που σταδιακά θα «δέσουν τα χέρια» των ασφαλιστικών εταιρειών.

Πόσο ακόμα μπορούν να μειωθούν τα ασφάλιστρα ΙΧ

Τα στοιχεία που δημοσίευσε η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος για το πρώτο ενδεκάμηνο του 2017 επιβεβαιώνουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το δημοσίευμα του Euro2day.gr της 13ης Δεκεμβρίου, με τίτλο «Πέφτουν κι άλλο τα ασφάλιστρα αυτοκινήτων».

Ειδικότερα, παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των ασφαλισμένων οχημάτων ήταν το 2017 σαφώς ανώτερος από εκείνον του προηγούμενου έτους (λόγω του φόβου της διασταύρωσης στοιχείων και επιβολής προστίμων στους ανασφάλιστους οδηγούς), το σύνολο της παραγωγής κατά το πρώτο ενδεκάμηνο του έτους παρέμεινε αμετάβλητο…

Η ουσία είναι πως τα τιμολόγια του κλάδου όχι μόνο συνέχισαν να υποχωρούν το 2017 -κόντρα στις δηλώσεις της πλειονότητας των στελεχών της αγοράς πως η πτώση ήταν πολύ μεγάλη και πως αναμενόταν μια σταδιακή ανάκαμψη των τιμών- αλλά επιπλέον τίποτε δεν δείχνει πως η κατάσταση θα αρχίσει να αναστρέφεται, τουλάχιστον στο ορατό μέλλον.

«Θα μπορούσαν να πέσουν κι άλλο τα τιμολόγια του κλάδου αυτοκινήτων μέσα στο 2018;» ρωτήσαμε υψηλόβαθμο στέλεχος της αγοράς, για να πάρουμε την απάντηση:

«Όταν βλέπεις μεγάλες εταιρείες του κλάδου να τιμολογούν χαμηλότερα από τις ΕΠΥ (εταιρείες ελεύθερης παροχής υπηρεσιών) για να κερδίσουν μερίδια αγοράς, τι μπορεί να περιμένει κανείς; Ωστόσο, από την άλλη πλευρά, τα τιμολόγια έχουν υποχωρήσει τόσο πολύ, που πόσο πιο κάτω να πάνε; Άρα, λοιπόν, με την προϋπόθεση ότι ο αριθμός των καλυμμένων οχημάτων θα παραμείνει σταθερός -πράγμα που αμφιβάλλω, αν συνυπολογιστούν οι παρατηρούμενες καθυστερήσεις στο ζήτημα των ανασφάλιστων οχημάτων-, τότε θα δούμε μια ακόμη πτώση της παραγωγής το 2018, λόγω του ότι κάποιες μειώσεις τιμών που έλαβαν χώρα το 2017 θα λειτουργήσουν φέτος σε δωδεκάμηνη βάση».

Κύκλοι της αγοράς, προσπαθώντας να ερμηνεύσουν τη στάση των ασφαλιστικών εταιρειών να επιμένουν σε τόσο χαμηλά ασφάλιστρα, μιλούν για management με βραχυμεσοπρόθεσμα κριτήρια.

Ειδικότερα, επισημαίνουν δύο παράγοντες:

Πρώτον, το γεγονός ότι τουλάχιστον το 2017 η άνοδος της μετακίνησης των οχημάτων -και κατά συνέπεια του αριθμού των ατυχημάτων- ήταν οριακή, οπότε η αύξηση του δείκτη ζημιών (ποσοστό επί των εσόδων) δεν ήταν πολύ μεγάλη και

δεύτερον, πολλές ασφαλιστικές εταιρείες έχουν καρπωθεί μεγάλα επενδυτικά κέρδη κατά την τελευταία πενταετία, λόγω της ανοδικής πορείας των ξένων κεφαλαιαγορών και της μεγάλης αύξησης τιμών που έχουν σημειώσει τα ελληνικά κρατικά ομόλογα. Συνολικά, τα κέρδη των εγχώριων ασφαλιστικών εταιρειών προσέγγισαν το 1,5 δισ. ευρώ κατά την πενταετία 2013-2017. Αρκετές λοιπόν εταιρείες «θυσίασαν» ένα κομμάτι των υψηλών επενδυτικών κερδών τους, προκειμένου να χρηματοδοτήσουν αυξημένα μερίδια αγοράς στον κλάδο του αυτοκινήτου.

Ωστόσο, σύμφωνα με τους ίδιους κύκλους, όλα δείχνουν πως από το 2018 η κυκλοφοριακή κίνηση θα αυξάνεται με ταχύτερους ρυθμούς (επηρεάζεται από την πορεία του ΑΕΠ), ενώ η φετινή χρονιά θα είναι πιθανότατα το τελευταίο έτος επίτευξης σημαντικών κερδών από τα ελληνικά κρατικά ομόλογα.

Άρα, η όποια περαιτέρω πτώση των τιμολογίων στον κλάδο αυτοκινήτου αναμένεται να είναι περιορισμένη σε μέγεθος και διάρκεια. Και αυτό γιατί τα τιμολόγια δεν είναι λογικό να παραμείνουν σε τόσο χαμηλά επίπεδα μετά από ένα διάστημα δώδεκα έως δεκαοκτώ μηνών, καταλήγουν οι ίδιες πηγές.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v