Το σύνολο των προαπαιτούμενων που πρέπει να υλοποιήσει η Ελλάδα περιλαμβάνει το επικαιροποιημένο μνημόνιο που συμφωνήθηκε μεταξύ κυβέρνησης και Θεσμών το προηγούμενο Σάββατο. Στόχος έως τον Ιούνιο να μην υπάρξει καμία εκκρεμότητα προκειμένου το πρόγραμμα να ολοκληρωθεί επιτυχώς τον Αύγουστο.
Σύμφωνα με την Καθημερινή, στο κείμενο ορίζεται ότι το Μάιο του 2018 θα κριθεί αν θα πρέπει να έρθει ένα χρόνο νωρίτερα η μείωση του αφορολόγητου ορίου (από το 2020 στο 2019). Η απόφαση θα ληφθεί από το ΔΝΤ, τους ευρωπαίους και τις ελληνικές αρχές αν κριθεί ότι δεν θα επιτευχθεί ο στόχος για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ. Επιπρόσθετα και αν υπάρξει δημοσιονομικό περιθώριο η κυβέρνηση μπορεί να προωθήσει τα «αντίμετρα» που έχουν συμφωνηθεί σε ποσοστό που θα είναι σύμφωνο με την εκτίμηση των θεσμών για το δημοσιονομικό περιθώριο.
Το Μάρτιο θα προχωρήσει η εξίσωση αντικειμενικών και εμπορικών τιμών στα ακίνητα, ενώ το Μάιο θα γίνουν προσαρμογές στον ΕΝΦΙΑ για να εισπραχθεί το ίδιο ποσό με φέτος. Τα εκκαθαριστικά αναμένεται να εκδοθούν τον Αύγουστο.
Παράλληλα, η κυβέρνηση δεσμεύεται να μην προχωρήσει σε νέα μέτρα αμνήστευσης ή διακανονισμού ληξιπρόθεσμων οφειλών.
Σε ότι αφορά τα εργασιακά, το Μάρτιο η κυβέρνηση ύστερα από διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους και σε συμφωνία με τους θεσμούς η κυβέρνηση θα αναπτύξει ένα αξιόπιστο διοικητικό μηχανισμό που θα αξιολογεί την αντιπροσωπευτικότητα στις διαπραγματεύσεις για τις κλαδικές συμβάσεις και θα κρίνεται αν η όποια σύμβαση έχει την απαιτούμενη αντιπροσωπευτικότητα για να εφαρμοστεί σε όλες τις επιχειρήσεις ενός κλάδου. Τον Ιανουάριο θα επανεξεταστεί και η διαδικασία διαμεσολάβησης και διαιτησίας στη βάση μιας ανεξάρτητης νομικής γνωμοδότησης.
Ο νόμος Κατσέλη
Η ελληνική πλευρά θα υποβάλει έκθεση με α) τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από τα δικαστήρια και β) την αξιολόγηση και περαιτέρω προτάσεις από τους φορείς (τράπεζες) για την αντιμετώπιση ελλείψεων, ιδίως όσον αφορά την ταχύτητα επεξεργασίας και την εξάλειψη του κινδύνου καταχρηστικών πρακτικών.
Στην τέταρτη αξιολόγηση ως βασικό παραδοτέο θα «οι αρχές θα τροποποιήσουν το νόμο περί αφερεγγυότητας των νοικοκυριών και θα λάβουν πρόσθετες ενέργειες για την αντιμετώπιση των διαπιστωθεισών ελλείψεων, κυρίως με τη θέσπιση κατάλληλου μηχανισμού φιλτραρίσματος μη αποδεκτών αιτήσεων και για τη σημαντική μείωση του χρονικού διαστήματος μεταξύ της κατάθεσης της αίτησης και της έκδοσης δικαστικής απόφασης».
Ιδιωτικοποιήσεις
Εως το Μάρτιο προκηρύσσονται οι διαγωνισμοί για ΕΛΠΕ, ΔΕΠΑ, του 17% της ΔΕΗ, του 30% του «Ελ. Βενιζέλος», ώστε να ολοκληρωθούν μέχρι τον Ιούνιο. Στα ΕΛΠΕ εξετάζεται η πώληση μικρότερου ποσοστού, ενώ για τη ΔΕΗ η πιθανότητα εναλλακτικής λύσης.
Για το Ελληνικό ως προαπαιτούμενο της γ’ αξιολόγησης η κυβέρνηση θα πρέπει να εκδώσει το Προεδρικό Διάταγμα για το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης σε διάστημα όχι μεγαλύτερο των έξι μηνών από την υποβολή του. Επίσης θα πρέπει να ολοκληρωθεί η αναμόρφωση του νόμου για τα καζίνο. Για την 4η αξιολόγηση και ως το Φεβρουάριο θα πρέπει να ολοκληρώσει όλες τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τη συμφωνία πώλησης και να κλείσει η οικονομική συναλλαγή τον Ιούνιο.
Για την Εγνατία αναφέρεται πως πρέπει να υποβληθούν στην Κομισιόν τα νέα τέλη διοδίων και ο υπ. Μεταφορών να αποσύρει την απόφαση για τις εκπτώσεις στους σταθμούς διοδίων που έχουν ολοκληρωθεί και να καταθέσει νέα σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ.
Τέλος, αποφασίστηκε να μην ιδρυθεί από το Υπερταμείο η «Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών». Η διοίκηση του υπερταμείου πάντως θα προχωρήσει σε αξιολόγηση των διοικήσεων των ΔΕΚΟ.
Να σημειωθεί ότι ορίζεται πως ο ΕΦΚΑ που μετέχει με άνω του 50% στην Attica Bank θα κάνει κινήσεις προκειμένου να μην έχει πλειοψηφικό ποσοστό σε καμία ιδιωτική εταιρεία.