Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πώς οι τράπεζες «ανάβουν» τον εμπορικό ανταγωνισμό

Οι συνεργασίες των τραπεζών με μεγάλες επιχειρήσεις δημιουργούν νέα δεδομένα στον ανταγωνισμό και επηρεάζουν τα μερίδια αγοράς σε πολλούς κλάδους. Ποιες εταιρείες έχουν συμβληθεί με χρηματοπιστωτικούς ομίλους.

Πώς οι τράπεζες «ανάβουν» τον εμπορικό ανταγωνισμό

Σε κομβικής σημασίας συνεργάτη για τις μεγάλες εταιρείες του εμπορίου και των υπηρεσιών που θέλουν να διευρύνουν τα μερίδιά τους στην αγορά έχουν εξελιχθεί οι τράπεζες.

Οι τελευταίες, μέσα από μια σειρά πολιτικών που εφαρμόζουν (π.χ. επιστροφές χρημάτων σε συναλλαγές που γίνονται μέσω πιστωτικών και χρεωστικών καρτών, εκπτώσεις και κουπόνια σε προθεσμιακούς λογαριασμούς καταθέσεων, κίνητρα για τη χρήση του web-banking), έχουν απλώσει τις εμπορικές συνεργασίες τους με μεγάλες επιχειρήσεις πάρα πολλών κλάδων.

Το τελευταίο διάστημα για παράδειγμα, είδαμε τράπεζα να προσφέρει «κουπόνια» μέσω των οποίων μπορεί κάποιος να μειώσει τοΝ λογαριασμό του ηλεκτρικού, σε γνωστό ιδιώτη πάροχο που δραστηριοποιείται στην εμπορία ρεύματος.

Όλες αυτές οι κινήσεις επηρεάζουν σημαντικά τη συμπεριφορά των καταναλωτών -ιδίως σε περίοδο οικονομικής κρίσης όπως η τρέχουσα- και είναι σε θέση να μεταβάλλουν ως ένα βαθμό τις προτιμήσεις τους (ιδίως όταν οι προσφορές των τραπεζών είναι αφορολόγητες).

Επιπλέον, παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι το… τραπεζικό αποτύπωμα στον ανταγωνισμό των παραπάνω αγορών έχει ήδη γίνει ορατό και μάλιστα αναμένεται να γίνει ακόμη πιο έντονο, στον βαθμό που οι αγορές μέσω χρεωστικών και πιστωτικών καρτών αυξάνονται από μήνα σε μήνα και καθώς ολοένα και μεγαλύτερο ποσοστό πελατών χρησιμοποιεί το e-banking και το phone banking για τις συναλλαγές του με τις τράπεζες.

Σε αρκετές περιπτώσεις βέβαια, οι εταιρείες που για διάφορους λόγους δεν έχουν συνάψει αντίστοιχη σχέση συνεργασίας με τράπεζες, έχουν προσπαθήσει να απαντήσουν στον ανταγωνισμό με άλλους τρόπους, όπως για παράδειγμα με εκπτώσεις τιμών, δωρεάν διανομές προϊόντων και κληρώσεις δώρων.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, η γκάμα των τραπεζικών συνεργασιών είναι… ατελείωτη, καθώς περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, συναλλαγές σε super markets, σε βενζινάδικα, σε είδη ηλεκτρικών συσκευών και τεχνολογίας, σε καταστήματα επίπλων, σε φαρμακεία, σε καταστήματα κατοικίδιων ζώων, σε κινηματογράφους, σε ξενοδοχεία, σε καλλυντικά, σε βιβλιοπωλεία, σε παρόχους ιδιωτικής υγείας, σε τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, σε γραφεία ταξιδίων, σε ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, σε καταστήματα εστίασης, σε εταιρείες μίσθωσης αυτοκινήτων, σε ασφαλιστικές επιχειρήσεις, σε καταστήματα παιχνιδιών και σε… ό,τι άλλο ήθελε προκύψει.

Ενδεικτικά και μόνο, στις επιχειρήσεις που συνεργάζονται με τις τράπεζες συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων οι:

Τηλεπικοινωνίες-είδη τεχνολογίας (Γερμανός, Cosmote, Wind, Vodafone, Πλαίσιο, Public, Media Markt, Κωτσόβολος).

Ακτοπλοΐα-αεροπορία (Μινωικές Γραμμές, Fast Ferries, Αεροπορία Αιγαίου).

Ενοικιάσεις ακινήτων (Avis, Hertz).

Super markets (Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος, Μασούτης, Χαλκιαδάκης).

Αθλητικά είδη (Intersport, Adidas).

Έπιπλα (ΙΚΕΑ, SATO).

Πρατήρια βενζίνης (Shell, ΕΚΟ, BP, ΕΛΙΝ).

Εμπορικά καταστήματα (Hondos Center, Notos, Αττικά Πολυκαταστήματα, Marks & Spencer, Jumbo, Praktiker, Μουστάκας).

Εταιρείες διαφόρων κλάδων όπως Ερρίκος Ντυνάν, ΥΓΕΙΑ, Grecotel, ΗΡΩΝ, PET City, ΑΧΑ, Everest, Manessis, Ιανός, Ευρωγνώση, Village Cinemas, Εφραίμογλου και πολλές άλλες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v