Για εγκατάσταση τερματικών συσκευών (POS) για πληρωμή μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας σε όλα τα ταξί πιέζουν οι θεσμοί, οι οποίοι συζητούν με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών το πολυσυζητημένο, υπό κατάρτιση, σχέδιο νόμου για τον κλάδο.
Ταυτόχρονα προβάλλουν ενστάσεις και σε άλλα σημεία του σχεδίου νόμου, χωρίς να έχει γίνει μέχρι σήμερα γνωστή η άποψή τους για το θέμα που έχει ανακύψει με τις εφαρμογές όπως η Uber και η Beat.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εκπρόσωποι των δανειστών δεν είδαν με καλό μάτι τις αλλαγές που προβλέπει το σχέδιο νόμου για τις αδειοδοτήσεις νέων ταξί από τις περιφέρειες, ούτε και το σχέδιο για αλλαγές στη λειτουργία των περίπου 70 πολυθέσιων ταξί.
Για το θέμα των POS, οι εκπρόσωποι των ιδιοκτητών ταξί εκφράζουν σειρά ενστάσεων, όχι μόνο για τις προμήθειες των τραπεζών, καθώς αντίστοιχα επιχειρήματα είχαν κατατεθεί και από άλλες επαγγελματικές κατηγορίες χωρίς να εισακουστούν, αφού στο τέλος εγκατέστησαν POS. Το επιχείρημα «όσοι θέλουν έχουν ήδη εγκαταστήσει» δεν φαίνεται να πείθει τους εκπροσώπους των δανειστών.
Οδηγοί ταξί υποστηρίζουν, όμως, πως αρκετοί συνάδελφοί τους είναι καταχρεωμένοι και υπάρχει ο φόβος πως τα χρήματα που μπαίνουν στους λογαριασμούς τους όταν οι πελάτες χρησιμοποιούν κάρτες θα κατάσχονται από τα ασφαλιστικά ταμεία και την εφορία. Ούτε αυτό το επιχείρημα θεωρείται πάντως επαρκές από όσους εκτιμούν πως θα περάσει τελικά η άποψη των θεσμών.
Οι δανειστές φρενάρουν, πάντως, και το σχέδιο για αλλαγή του τρόπου χρέωσης στα περίπου 70 πολυθέσια ταξί. Η ομοσπονδία των ιδιοκτητών ταξί είχε προτείνει να χρεώνουν είτε με ταξίμετρο, είτε ανάλογα με τη διάρκεια μίσθωσης (χρονοχρέωση), ενώ σήμερα η τιμή καθορίζεται με ελεύθερη διαπραγμάτευση μεταξύ του πελάτη και του ιδιοκτήτη. Αντίστοιχο μοντέλο, δηλαδή ελεύθερης διαπραγμάτευσης, ισχύει και για τα ιδιωτικής χρήσης βαν που χρησιμοποιούνται σήμερα από τουριστικά γραφεία κ.λπ. Οι εκπρόσωποι των θεσμών θεωρούν πως πρέπει να διατηρηθεί το σημερινό σύστημα και να μην επιβληθεί και στα πολυθέσια ταξί το ταξίμετρο κ.λπ.
Ενα άλλο σημείο τριβής, στο οποίο φαίνεται πως θα υπαναχωρήσει το υπουργείο Υποδομών, αφορά στην πρόβλεψη του σχεδίου νόμου για περιορισμό του ποσοστού νέων αδειών ταξί που μπορούν να εκδώσουν οι περιφερειάρχες. Με βάση το σημερινό καθεστώς π.χ. στην Αττική μπορούν να υπάρχουν 3 άδειες ταξί ανά χίλιους κατοίκους, αλλά ο περιφερειάρχης έχει τη δυνατότητα να αυξήσει αυτό το ποσοστό από 3 τοις χιλίοις σε 3,5 τοις χιλίοις και να παραχωρήσει δεκάδες νέες άδειες. Με το σχέδιο νόμου επιχειρήθηκε η μείωση του συγκεκριμένου ποσοστού, αλλά η προσπάθεια προσέκρουσε στους θεσμούς.
Εκτός από τα συγκεκριμένα σημεία, με ενδιαφέρον αναμένεται η άποψη των θεσμών και για τις αλλαγές που επιχειρούνται μέσω του σχεδίου νόμου στον τρόπο λειτουργίας εταιρειών που λειτουργούν εφαρμογές για μίσθωση ταξί όπως η Uber και η Beat.
Το θέμα έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις, με εκατέρωθεν δηλώσεις από κυβέρνηση και αντιπολίτευση. Τώρα όλοι περιμένουν να καταλαγιάσει ο κουρνιαχτός, ώστε να καταλάβουν ποιες ακριβώς είναι οι προθέσεις του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη.