Με την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης (Ο.Λ.Α.) φαίνεται πως κλείνει ο κύκλος πωλήσεων εταιρειών διαχείρισης λιμανιών και αρχίζει ένας νέος, που προβλέπει αξιοποίηση των άλλων λιμένων μέσω συμβάσεων παραχώρησης συγκεκριμένων δραστηριοτήτων ή και του συνόλου.
Mετά τη συμφωνία με τους δανειστές για την παραμονή των δέκα μεγαλύτερων περιφερειακών λιμανιών στο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ), φαίνεται πως υπάρχει και συμφωνία για να τελειώσουν και οι πωλήσεις με την Αλεξανδρούπολη. Για το λιμάνι της τελευταίας φαίνεται πως υπάρχει ενδιαφέρον, ενώ προωθείται παράλληλα από την ΕΡΓΟΣΕ και σχέδιο για συνδυασμένη παραχώρηση, που εκτός από το λιμάνι θα περιλαμβάνει και τον σιδηροδρομικό άξονα μέχρι τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, καθώς και τις οδικές προσβάσεις.
Για τα άλλα εννέα λιμάνια που λειτουργούν με τη μορφή της Ανώνυμης Εταιρείας, οι θεσμοί δέχονται εισηγήσεις σύμφωνα με τις οποίες είναι προτιμότερη η παραχώρηση δραστηριοτήτων.
Εκτός από την Αλεξανδρούπολη, το δεύτερο πιο ελκυστικό λιμάνι θεωρείται αυτό της Ηγουμενίτσας στο οποίο καταλήγει η Εγνατία Οδός, με την κυβέρνηση να καλοβλέπει την πρόταση για παραχώρηση του συνόλου των δραστηριοτήτων σε ιδιώτη μέσω μακροχρόνιας σύμβασης. Ακόμα και εάν δεν προχωρήσει η παραχώρηση του συνόλου των δραστηριοτήτων στην Ηγουμενίτσα, εξετάζεται η παραχώρηση μόνο του λιμένα κρουαζιέρας, ενώ το ίδιο σχέδιο προωθείται για τα λιμάνια Κέρκυρας, Καβάλας και Λαυρίου.
Ειδικά για το Λαύριο, η αλλαγή του σχεδίου ανάπτυξης του λιμανιού ώστε να μετατραπεί σε λιμένα κρουαζιέρας θεωρείται απαραίτητη για την προώθηση και του έργου επέκτασης του προαστιακού στο τμήμα Κορωπί-Λαύριο.
Για τα λιμάνια του Βόλου και της Ηγουμενίτσας (αν δεν προχωρήσει το σχέδιο συνολικής παραχώρησης) φαίνεται πως υπάρχει κάποιο ενδιαφέρον για τις δραστηριότητες RO-RO (μεταφοράς φορτηγών κ.λπ.) και ξηρού φορτίου.
Στα λιμάνια της Κέρκυρας, της Ηγουμενίτσας, του Λαυρίου και της Καβάλας, εξετάζεται επίσης η παραχώρηση δραστηριότητας που συνδέεται με τα τουριστικά σκάφη, δηλαδή της μαρίνας.
Για τα άλλα λιμάνια της Αττικής (Ελευσίνα, Ραφήνα, Λαύριο) υπάρχει η ελπίδα πως η συνεχής ανάπτυξη του Πειραιά, με αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, αυτοκινήτων κ.λπ., θα οδηγήσει σε πλήρη κάλυψη του ΟΛΠ (ΚΟ) - ΕΙΚΟΝΑ ΜΕΤΟΧΗΣ" href="http://www.euro2day.gr/QuotesDetail.aspx?q=421">ΟΛΠ, με αποτέλεσμα αναγκαστικά να στραφούν δραστηριότητες προς Λαύριο και Ελευσίνα, αλλά και προς τη Ραφήνα.
Το χρονοδιάγραμμα το οποίο εξετάζεται συνδέεται με την ελκυστικότητα του κάθε λιμανιού, με βάση και τις πρώτες επαφές των συμβούλων. Ετσι, στην πρώτη θέση βρίσκεται το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, ακολουθεί αυτό της Ηγουμενίτσας και τρίτο βρίσκεται το Ηράκλειο. Ακολουθεί το λιμάνι της Ελευσίνας και στην πέμπτη θέση βρίσκεται το Λαύριο.
Σημειώνεται πως τα κέρδη των δέκα περιφερειακών λιμανιών που λειτουργούν με τη μορφή της Ανώνυμης Εταιρείας αυξήθηκαν κατά 20% το 2015 και 40% το 2014, ενώ στο εννεάμηνο του 2016 καταγράφουν και πάλι θετικό πρόσημο σε επίπεδο λειτουργικής κερδοφορίας.