Αυξήσεις στα διόδια φέρνει η ολοκλήρωση του Μαλιακός - Κλειδί

Νέα τιμολογιακή πολιτική από τέλη Μαρτίου όταν παραδοθούν οι τρεις σήραγγες Τεμπών, Πλαταμώνα και Παντελεήμονα. Μικρότερο το κόστος για όσους προτιμούν την παλαιά εθνική οδό. Οι νέοι σταθμοί διοδίων.

Αυξήσεις στα διόδια φέρνει η ολοκλήρωση του Μαλιακός - Κλειδί

Από αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική των διοδίων και τσουχτερές αυξήσεις σε ορισμένους σταθμούς θα συνοδευτεί η λειτουργική παράδοση του άξονα Μαλιακός – Κλειδί στα τέλη Μαρτίου. Πρόκειται για το οδικό τμήμα που περιλαμβάνει την παράκαμψη των Τεμπών με τις τρεις μεγάλες σήραγγες Τεμπών, Πλαταμώνα και Παντελεήμονα μέσω των οποίων η χρονική απόσταση Αθήνας – Θεσσαλονίκης μειώνεται κατά 20 λεπτά.

Η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει πως με την λειτουργική παράδοση καταργείται ο σταθμός διοδίων Πυργετού με ταυτόχρονη επαναλειτουργία του παλαιού σταθμού διοδίων στα Αμπελάκια. Γιατί θα λειτουργήσει σταθμός στο παλαιό δίκτυο; Επειδή προβλέπεται πως οι οδηγοί οχημάτων που θα δεν θα χρησιμοποιούν τις σήραγγες, αλλά θα διέρχονται από την παλαιά εθνική οδό θα πληρώνουν 35% χαμηλότερα διόδια.

Η διέλευση του συνόλου της παραχώρησης (από τις Ράχες Φθιώτιδος μέχρι το Κλειδί Ημαθίας μήκους 230 χιλιομέτρων), θα κοστίζει 15,10 ευρώ για έναν οδηγό Ι.Χ. από περίπου 14,80 ευρώ σήμερα. Στο πλαίσιο των αλλαγών θα υπάρξει σημαντική ανατίμηση στα διόδια της Λεπτοκαρυάς, από 1,90 σε 3,20 ευρώ και του Μακρυχωρίου από 1,40 σε 2,50 ευρώ.

Επιπλέον, πρόκειται να δοθούν σε κυκλοφορία και δύο νέοι πλευρικοί σταθμοί διοδίων, σε Ευαγγελισμό (θα πληρώνουν όσοι οδηγοί κινούνται προς και από τη Θεσσαλονίκη) και του Πλαταμώνα (για όσους κινούνται από και προς την Αθήνα). Στην τελευταία αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης, που συμφωνήθηκε προ ημερών μεταξύ υπουργείου Υποδομών και κοινοπραξίας, προβλέπεται πως οι μόνιμοι κάτοικοι της περιοχής δεν θα πληρώνουν διόδια για την επόμενη τριετία.

Οι τελευταίες εργασίες, όπως η αποκατάσταση της παλαιάς εθνικής οδού, οι παράδρομοι, κλπ, θα παραδοθούν μέχρι τον Αύγουστο. Επικεφαλής της κοινοπραξίας κατασκευής και διαχείρισης του άξονα είναι η γερμανική Hochtief PPP Solutions GmbH με 35% ενώ μικρότερα ποσοστά έχουν οι ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (20%), J&P-ΑΒΑΞ (16.25%), Vinci Concessions (13.75%), ΑΕΓΕΚ (10%) και ΑΘΗΝΑ (5%).

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v