ΟΑΣΑ: Τυπώνει 11 εκατομμύρια κάρτες για το e-ticket

Τρεις κατηγορίες εισιτηρίων, δύο με κάρτες και μία με χαρτί, θα χρησιμοποιούν από τις αρχές του χρόνου οι επιβάτες σε λεωφορεία και τρόλεϊ και από τα μέσα του 2017 οι επιβάτες του μετρό. Πώς θα είναι το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Η αιμορραγία από τη δράση κυκλωμάτων.

ΟΑΣΑ: Τυπώνει 11 εκατομμύρια κάρτες για το e-ticket

Περί τα 11 εκατομμύρια πλαστικές κάρτες ετοιμάζεται να τυπώσει ο ΟΑΣΑ, στο πλαίσιο εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου από την αρχή του νέου έτους σε λεωφορεία και τρόλεϊ.

Πρόκειται για περίπου 1.000.000 μαγνητικές κάρτες που θα χρησιμοποιούν οι κάτοχοι των σημερινών καρτών απεριορίστων διαδρομών (μηνιαίες, ετήσιες κ.λπ.) καθώς και οι χρήστες ειδικών κατηγοριών στα μέσα μαζικής μεταφοράς (άνθρωποι με αναπηρία, άνεργοι, στρατιωτικοί κ.λπ.). Οι συγκεκριμένες μαγνητικές κάρτες δεν έχουν τη δυνατότητα επαναφορτισμού και στην όψη τους θα υπάρχει η φωτογραφία του χρήστη.

Ταυτόχρονα προβλέπεται η παραγωγή άλλων 10.000.000 καρτών, που στην ουσία θα είναι το ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Πρόκειται για κάρτες που έχουν τη δυνατότητα επαναφόρτισης, σε χώρους του ΟΑΣΑ, είτε σε περίπου 1.500 περίπτερα, τα οποία θα προμηθεύσει ο οργανισμός με ειδικές συσκευές. Εκτός από τις δύο κατηγορίες καρτών θα υπάρχει και μια μορφή χάρτινου εισιτηρίου, με το οποίο οι χρήστες θα μπορούν να κάνουν μία έως δέκα διαδρομές στα μέσα μαζικής μεταφοράς του Λεκανοπεδίου.

Ο εξοπλισμός για τη λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, από την κοινοπραξία LG - ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή που έχει αναλάβει την εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση του συστήματος για την επόμενη δεκαετία, έχει εγκατασταθεί στο μεγαλύτερο τμήμα των οχημάτων του ΟΑΣΑ. Η επικύρωση των καρτών θα είναι υποχρεωτική σε κάθε επιβίβαση. 

Οι επιβάτες θα επικυρώνουν την κάρτα τους με τη χρήση τερματικής συσκευής που θα είναι εγκατεστημένη εντός του οχήματος στην περίπτωση των οδικών μέσων (λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ), ενώ στην περίπτωση των σιδηροδρομικών μέσων (μετρό, αστικός και προαστιακός σιδηρόδρομος) η επικύρωση θα γίνεται στις πύλες εισόδου και εξόδου. Δηλαδή κάποιος δεν θα μπορεί να περάσει από την μπάρα εξόδου, αν το σύστημα δεν «διαβάσει» το ηλεκτρονικό εισιτήριο, ώστε να διαπιστώσει πως έχει πληρώσει το κόμιστρο, ή την ηλεκτρονική «κάρτα απεριορίστων», που επιβεβαιώνει πως έχει το δικαίωμα δωρεάν μετακίνησης.

Tο έργο, που εκτελείται με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) από την κοινοπραξία της LG με την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, έχει συνολικό κόστος 95.000.000 ευρώ, με τον κορεατικό κολοσσό να συμμετέχει και στη χρηματοδότηση.

Η σχετική σύμβαση προβλέπει πως η κοινοπραξία έχει αναλάβει τη χρηματοδότηση (50% ιδιωτικά κεφάλαια, 50% πόροι ΕΣΠΑ), μελέτη, εγκατάσταση, υποστήριξη λειτουργίας, συντήρηση και τεχνική διαχείριση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου για 12 έτη (δύο χρόνια περίοδος κατασκευής), ενώ θα αποπληρώνεται κατά την περίοδο λειτουργίας του, βάσει μηχανισμού πληρωμών ο οποίος αξιολογεί την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Στόχος του ΟΑΣΑ είναι να περιοριστούν οι λαθρεπιβάτες εξαιτίας των οποίων ο οργανισμός υπολογίζεται πως χάνει ετησίως περί τα 100.000.000 ευρώ. Επιπλέον, θα περιοριστεί η δράση κυκλωμάτων εντός και εκτός οργανισμού, που τα τελευταία χρόνια αποκόμισαν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ μέσω της διακίνησης πλαστών εισιτηρίων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v