Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ν. Παππάς: «Τέλος» στο χάος της διαδικτυακής ενημέρωσης

Σε ισχύ από σήμερα το Μητρώο «On line Media». Βασικό κίνητρο εγγραφής η πρόσβαση στην κρατική-τραπεζική διαφήμιση. Διαχωρισμός των ενημερωτικών sites σε «επιχειρήσεις» και μη, στο επίκεντρο οι εργασιακές σχέσεις.

Ν. Παππάς: «Τέλος» στο χάος της διαδικτυακής ενημέρωσης

Τάξη στο χάος της διαδικτυακής ενημέρωσης επιχειρεί να βάλει η κυβέρνηση, θέτοντας σε εφαρμογή, από σήμερα, το Μητρώο Οn line Media. Την ανακοίνωση έκαναν σε συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Επικρατείας Νίκος Παππάς και ο γενικός γραμματέας Επικοινωνίας Λευτέρης Κρέτσος.

Το ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι δεν επελέγη η υποχρεωτική καταγραφή των διαδικτυακών ΜΜΕ στο Μητρώο αλλά η παροχή κινήτρων για να το πράξουν. Οπως ανέφερε ο κ. Παππάς, η πρώτη εκδοχή εφαρμόστηκε σε ευρωπαϊκές χώρες (π.χ. Ουγγαρία), αλλά προσέκρουσε σε καταγγελίες για περιορισμό της ελευθερίας του Διαδικτύου.

Η προαιρετική εκδοχή, που επέλεξε η κυβέρνηση, συνοδεύεται από παροχή σημαντικών κινήτρων, με πρώτη τη συμμετοχή της «εγγεγραμμένης» ιστοσελίδας στην κατανομή της κρατικής και τραπεζικής διαφήμισης. Οπως ξεκαθαρίστηκε, δεν θα υπάρξει καμία παρέμβαση σε ό,τι αφορά στο ειδησεογραφικό περιεχόμενο. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν, μέχρι σήμερα η εν λόγω διαφήμιση κατευθύνεται κατά 90% στα «συμβατικά» μέσα ενημέρωσης, δηλαδή σε εφημερίδες και ραδιο-τηλεοπτικούς σταθμούς. Αυτό, είπαν οι κ.κ. Παππάς και Κρέτσος, είναι ένα παρωχημένο μοντέλο που πρέπει να αλλάξει, δεδομένου ότι όλο και μεγαλύτερος αριθμός πολιτών ενημερώνεται πλέον από το Διαδίκτυο.

Και οι δύο διευκρίνισαν πάντως (και πολλάκις) ότι οι ίδιοι οι διαφημιζόμενοι φορείς του Δημοσίου και οι τράπεζες θα αποφασίζουν την κατανομή και την κατεύθυνση των διαφημιστικών κονδυλίων τους, χωρίς να "μεσολαβεί" η κυβέρνηση.

Αλλα κίνητρα, πέραν της συμμετοχής στη διαφήμιση, είναι η πρόσβαση στο επίσημο Αρχείο Οπτικο-ακουστικού Υλικού και η υπεράσπιση των ενημερωτικών sites με πρωτογενές περιεχόμενο (αποκλειστικό ρεπορτάζ) από την υποκλοπή που επιχειρείται... μαζικά στο Διαδίκτυο. Το ζητούμενο εν προκειμένω, όπως τόνισε ο κ. Παππάς, είναι «να καταγράφεται σαφώς η πηγή προέλευσης της αρχικής είδησης».

«Επιχείρηση» και εργασιακές σχέσεις

Κατά τον υπουργό, η λέξη-κλειδί για την αναγνώριση του site (και τον διαχωρισμό του από τα blogs) είναι η λέξη «επιχείρηση». Για τον λόγο αυτό, η εγγραφή στο «Μητρώο e-Media» θα γίνεται με την πλήρη παράθεση των στοιχείων που προσδίδουν στην επιχείρηση νομική μορφή.

Δηλαδή: ονοματεπώνυμο νόμιμου εκπροσώπου (εκδότη, διευθυντή), μετοχολόγιο, ΑΦΜ και ΔΟΥ, αριθμός εργαζομένων και σχέση απασχόλησής τους (έμμισθοι και με «μπλοκάκια»).

«Με τον τρόπο αυτό ανοίγει η σοβαρή συζήτηση για τις εργασιακές σχέσεις στα sites καθώς σε πολλά από αυτά επικρατεί το καθεστώς της μαύρης εργασίας", όπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά. 

Ο κ. Παππάς διευκρίνισε ότι στο Μητρώο θα μετέχουν μόνο "ελληνικά ΑΦΜ", δηλαδή επιχειρήσεις με έδρα στην Ελλάδα.

Πώς μετριέται η επισκεψιμότητα;

Ενα σοβαρό ζήτημα που θα ενταχθεί στην παραπάνω συζήτηση αφορά και στον τρόπο με τον οποίο τα διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης εμφανίζουν αριθμό επισκεψιμότητας, δεδομένου ότι πλέον θα γίνεται επίκληση αυτού του αριθμού για τη διεκδίκηση κρατικής-τραπεζικής διαφήμισης.

Ο κ. Κρέτσος σημείωσε ότι το ζήτημα της μέτρησης της επισκεψιμότητας είναι σημαντικό, καθώς πολλά sites εμφανίζουν αμφιλεγόμενα «εργαλεία μέτρησης».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v