Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Συνεχίζεται το ευνοϊκό μετρό της απόσυρσης

Η παράταση του ευνοϊκού μέτρου της απόσυρσης έως το τέλος Μάιου, θα δώσει μια καλή ανάσα στην αγορά του αυτοκινήτου και επιπλέον θα τακτοποιηθούν όλες οι εκκρεμότητες που είχαν προκύψει μετά τις 20 Δεκέμβριου 2015. Στόχος να ψηφιστεί η ρύθμιση ως την Πέμπτη.

  • Του Σπύρου Ρέκκα
Συνεχίζεται το ευνοϊκό μετρό της απόσυρσης

Μετά από αναμονή περίπου τριών μηνών, λύνεται με ικανοποιητικό τρόπο το πρόβλημα της απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων. Όπως αναφέρουν άριστα πληροφορημένες πήγες, η ελληνική πλευρά συμφώνησε με τους εκπροσώπους του κουαρτέτου, να παραταθεί το ευνοϊκό μετρό της απόσυρσης έως το τέλος Μαΐου αλλά να μειωθούν τα ποσά που αφορούν το όφελος του κάτοχου παλαιού αυτοκινήτου στη περίπτωση που αντικατασταθεί από καινούργιο αυτοκίνητο.

Ο προγραμματισμός προβλέπει η σχετική ρύθμιση να ψηφιστεί στη Βουλή την ερχομένη Πέμπτη 17 Μαρτίου. Αν για κάποιους λογούς καθυστερήσει η ψήφιση του, θα επιδιωχθεί η άμεση ψήφιση του τις επόμενες ημέρες, ενώ είναι πιθανό να αναζητηθεί άλλος τρόπος για να προχωρήσει αυτό το τόσο σημαντικό θέμα.

Η παράταση του ευνοϊκού μέτρου της απόσυρσης έως το τέλος Μάιου, θα δώσει μια καλή ανάσα στην αγορά του αυτοκινήτου και επιπλέον θα τακτοποιηθούν όλες οι εκκρεμότητες που είχαν προκύψει μετά τις 20 Δεκέμβριου 2015.

Ειδικότερα, θα δοθεί η δυνατότητα να εκτελωνιστούν τα αυτοκίνητα που ήδη έχουν παραγγείλει οι εισαγωγείς. Επίσης, μέχρι τότε θα οδηγηθούν στα κέντρα ανακύκλωσης όσα παλαιά αυτοκίνητα έχουν απομείνει στους ιδιοκτήτες τους. Μέχρι το τέλος Μαΐου, θα έχουν ολοκληρωθεί και οι διαδικασίες επιστροφής του φόρου που αναλογεί στα αυτοκίνητα τα οποία έχουν εκτελωνισθεί από τις 20 Δεκεμβρίου 2015 και μετά.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εισαγωγέων και εμπόρων, είναι εγκλωβισμένοι περίπου 8.000 δικαιούχοι βεβαιώσεων απόσυρσης οι οποίοι θέλουν να εκμεταλλευθούν το ευνοϊκό μέτρο. Ανάμεσα τους είναι και εκείνοι που έχουν ήδη παραγγείλει καινούργιο αυτοκίνητο και αναμένουν την έγκριση για να μειωθεί η φορολογία και να πάρουν πινακίδες. Επίσης μεγάλος αριθμός αυτοκινήτων- ανάμεσα τους και πολυτελή- έχουν ήδη πάρει πινακίδες μετά την καταβολή όλης της φορολογίας από τους εισαγωγείς. Με το μέτρο της απόσυρσης, θα υπάρξει επιστροφή φόρου και δεν θα επιβαρυνθούν με το επιπλέον κόστος.

Σχετικά με την μείωση του όφελος που προκύπτει ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου, εξετάσθηκαν διάφορα σενάρια έτσι ώστε να πεισθούν τα τεχνικά κλιμάκια για την απόδοση του μέτρου. Αυτό που απασχολεί τα τεχνικά κλιμάκια είναι το ύψος της συνολικής δαπάνης που αφορά το όφελος του καταναλωτή στη περίπτωση που θα συνεχισθεί η απόσυρση καθώς και το τελικό ποσό που θα εισρεύσει στα κρατικά ταμεία από την υψηλή φορολογία των καινούργιων αυτοκινήτων.

Ένα ισχυρό ατού στα χέρια των εκπροσώπων των ελληνικών υπουργείων είναι η άμεση καταβολή της φορολογίας που αφορά τα καινούργια αυτοκίνητα και μάλιστα με διαφανή τρόπο. Όπως είναι γνωστό, για να εκτελωνιστεί ένα αυτοκίνητο απαιτείται η άμεση κατάθεση του ποσού που αφορά την φορολογία.

Ενδεικτικό στοιχείο της κατάστασης που επικρατεί στον κλάδο του αυτοκινήτου είναι τα αποτελέσματα των ταξινομήσεων του Φεβρουαρίου. Πήραν πινακίδες μόνο 3.310 καινούργια αυτοκίνητα. Η μείωση έφτασε το 32,4%, σε σχέση με τον περσινό Φεβρουάριο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v