Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τουρισμός: «Ντιλ» Axia Hospitality-Nelios για το ψηφιακό άλμα των ξενοδοχείων

Πως δυο εταιρείες «νέας γενιάς» του ελληνικού τουρισμού αναπτύσσονται αλματωδώς με όπλο το διαδίκτυο. Ο ψηφιακός «αναλφαβητισμός» των ελληνικών ξενοδοχείων και το χάσμα από τους ανταγωνιστές. Το «κλειδί»των νέων τεχνολογιών για αύξηση του ΑΕΠ και νέες θέσεις απασχόλησης.

Τουρισμός: «Ντιλ» Axia Hospitality-Nelios για το ψηφιακό άλμα των ξενοδοχείων

Τις έντονες διεργασίες που πυροδοτούν στο χώρο του ελληνικού τουρισμού η οικονομική κρίση και η καταλυτική επίδραση των νέων τεχνολογιών και του διαδικτύου επιβεβαιώνει η σύμπραξη των εταιρειών Axia Hospitality και Nelios με στόχο να δημιουργήσουν ένα ολοκληρωμένο, καινοτόμο, πακέτο πωλήσεων και μάρκετινγκ για ξενοδοχεία.

Πρόκειται για δύο από τις εταιρείες «νέας γενιάς» του ελληνικού τουρισμού που γεννήθηκαν και αναπτύχθηκαν εν μέσω οικονομικής κρίσης και αναπτύσσονται αλματωδώς την τελευταία τριετία.

Η Nelios ιδρύθηκε το 2008 και εξειδικεύεται στην προβολή και ανάδειξη του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και των τουριστικών επιχειρήσεων μέσω διαδικτύου. Η, δε, Axia Hospitality δημιουργήθηκε μόλις το 2012, δραστηριοποιείται στον ξενοδοχειακό χώρο κι επικεντρώνεται στη διαχείριση κρατήσεων, τα συστήματα κρατήσεων μέσω διαδικτύου (IDS) και τη διαχείριση εσόδων.

Οι δύο εταιρείες άρχισαν να συνεργάζονται από το 2013 κι έκτοτε διπλασιάζουν τα έσοδά τους από χρόνο φθάνοντας το 2015 (από κοινού) το 1,3 εκατ. Ευρώ. Κάθε μια απασχολεί σήμερα 20 στελέχη υψηλής εξειδίκευσης στους τομείς των νέων τεχνολογιών, του μάρκετινγκ και των πωλήσεων και είναι από τις ελάχιστες που αυξάνουν διαρκώς το προσωπικό τους.

Ο καρπός της σύμπραξής τους ονομάζεται «Hands Free Hotelier» κι σύμφωνα με τους δ/ντες συμβούλους των δύο εταιρειών Γιάννη Κυρίτση (Axia Hospitality) και Δημήτρη Σερίφη (Nelios) φιλοδοξεί να λύσει τα χέρια των ξενοδόχων.

Όπως εξήγησαν, πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο πακέτο πωλήσεων και μάρκετινγκ ξενοδοχείων μέσω διαδικτύου που επιτρέπει στον ξενοδόχο να ασχοληθεί αποκλειστικά με τις υπηρεσίες φιλοξενίας που παρέχει. Τα εξειδικευμένα στελέχη των δύο εταιρειών αναλαμβάνουν όλα τα υπόλοιπα: φροντίζουν για τη διαδικτυακή παρουσία του ξενοδοχείου αναμορφώνοντας την ιστοσελίδα του, το προβάλλουν και το προωθούν μέσω Ιντερνετ, ετοιμάζουν προσφορές, απαντούν στα email και στοχεύουν να αυξηθεί η μέση τιμή διάθεσης των δωματίων. Με όλους τους τρόπους: και μέσω διαδικτύου και με τον «κλασικό» τρόπο (off line).

Πρακτικά, δηλαδή, ο ξενοδόχος έχει στη διάθεσή του ένα πλήρες τμήμα μάρκετινγκ, πωλήσεων και διαχείρισης κρατήσεων και εσόδων, αντίστοιχο με εκείνα που διαθέτουν κορυφαίες διεθνείς αλυσίδες αλλά που ποτέ ο ίδιος δεν θα είχε τη δυνατότητα να συντηρήσει.

Πόσα ξενοδοχεία, όμως, μπορούν να υποστηρίξουν με αυτή την υπηρεσία οι δύο εταιρείες; «Πρακτικά απεριόριστα» απαντούν οι Γ.Κυρίτσης και Δ.Σερίφης.

Πως θα είναι βέβαιος, όμως, ένας ξενοδόχος ότι η εταιρεία θα προωθήσει με κάθε τρόπο τις κρατήσεις των δικών του δωματίων κι όχι του «διπλανού» του, ρωτήσαμε τους επικεφαλής των δύο εταιρειών.

«Η αμοιβή μας καθορίζεται ως ποσοστό επί των πωλήσεων και μόνο. Οπότε έχουμε κάθε λόγο να επιδιώξουμε να αυξηθεί η μέση τιμή διάθεσης των δωματίων όσο και οι συνολικές πωλήσεις του κάθε ξενοδοχείου» απάντησαν.

Το αποτέλεσμα είναι ότι οι δύο εταιρείες έχουν εντάξει στο πελατολόγιό τους αρκετές από τις νέες πολυτελείς μονάδες που δημιουργήθηκαν σε νησιά γνωστά (Μύκονος, Σαντορίνη) αλλά και ανερχόμενα όπως η Πάτμος. Μια από τις μονάδες με τις οποίες συνεργάζονται οι δύο εταιρείες έχει αυξήσει την τη μέση τιμή διάθεσης των δωματίων της στα 860 Ευρώ.

Με τη σύμπραξή τους ο δύο εταιρείες επιδιώκουν να αξιοποιήσουν το ψηφιακό «χάσμα» που χωρίζει την πλειοψηφία των ελληνικών ξενοδοχείων και άλλων καταλυμάτων από τους βασικούς ευρωπαίους ανταγωνιστές τους.

Το μέγεθος της ψηφιακής «μαύρης τρύπας» που καταγράφεται στο χώρο των ελληνικών ξενοδοχείων έδωσε ο δ/νων σύμβουλος της Nelios Δ.Σερίφης: «Στην Ελλάδα λειτουργούν σήμερα 9.500 ξενοδοχεία και 33.000 καταλυμάτων διαφόρων τύπων. Συνολικά 43.000 καταλύματα. Από αυτά, μόλις 3.000 προσφέρουν τη δυνατότητα κρατήσεων μέσω διαδικτύου...». Μόλις το 7%, δηλαδή, όταν στις βασικές ευρωπαϊκές αγορές το αντίστοιχο ποσοστό φθάνει το 49%.

Σύμφωνα με έρευνα του Oxford Economics για λογαριασμό της Google το ποσοστό των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων που έχουν παρουσία στο Ιντερνετ με δυνατότητα πωλήσεων, δεν ξεπερνά το 10%.

Ο διπλασιασμός αυτού του ποσοστού από 10% σε 20%, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, θα μπορούσε να αυξήσει το ΑΕΠ της Ελλάδας κατά 3%-4% δημιουργώντας περί τις 100.000 νέες θέσεις απασχόλησης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v