Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο, στη συνεδρίασή του την Πέμπτη 28 Ιανουαρίου, η πρόταση της Περιφερειακής Αρχής σχετικά με τη γνωμοδότηση επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου «Κέντρο Αθλητισμού, Μνήμης και Πολιτισμού στη Ν. Φιλαδέλφεια Αττικής».
«Το ζητούμενο είναι λύσεις προς όφελος όλων. Επομένως, καλούμε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, κυβέρνηση, Τοπική Αυτοδιοίκηση, επιστημονικούς και κοινωνικούς φορείς μαζί με τους επισπεύδοντες επενδυτές, να συνεχίσουν το διάλογο για τη συγκεκριμένη επένδυση, προς όφελος όλων: των φιλάθλων και της ανάπτυξης του αθλητισμού, της πόλης και του δημόσιου συμφέροντος ευρύτερα. Αυτός είναι ο δικός μας θετικός και δημιουργικός ρόλος ως Περιφερειακή Αρχή». Αυτό τόνισε κατά την παρέμβασή της η Αντιπεριφερειάρχης Κεντρικού Τομέα, Ερμίνα Κυπριανίδου.
Το σώμα ψήφισε τους όρους και τις προϋποθέσεις της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Αττικής, με τη συμπλήρωση σειράς επιπλέον όρων, που παρουσίασε στο ΠΕ.ΣΥ ο Περιφερειακός Σύμβουλος, εντεταλμένος σε ζητήματα Περιβάλλοντος, Νάσος Αναγνωστόπουλος.
Συγκεκριμένα:
1. Όσον αφορά στο ύψος του γηπέδου, θα πρέπει, στο στάδιο της έκδοσης της άδειας δόμησης από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος, να γίνει έλεγχος του συνολικού ιδεατού στερεού στο σύνολο της κατασκευής, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ισχύουσα Πολεοδομική Νομοθεσία και σε σχέση με το φυσικό έδαφος και τη στάθμη της οδοποιίας που θα το εξυπηρετεί.
2. Θα πρέπει στο στάδιο της έκδοσης της άδειας δόμησης από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος, να γίνουν τροποποιήσεις στην μελέτη του έργου, έτσι ώστε να μην αποκόπτεται ο περιβάλλων χώρος του γηπέδου από το Άλσος και να εντάσσεται αρμονικά και χωρίς εδαφικές εξάρσεις στον γενικότερο σχεδιασμό ανάπλασης του χώρου.
3. Όσον αφορά στα μέτρα ασφαλείας κατά την διάρκεια λειτουργίας του γηπέδου θα πρέπει το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη να συντάξει εξειδικευμένα σχέδια δράσης για όλες τις πιθανές περιπτώσεις, ειδικότερα μετά τα γεγονότα που συνέβησαν στο Γήπεδο «STADE DE FRANCE» στο Παρίσι.
4. Τα αρμόδια Υπουργεία και φορείς θα πρέπει να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα, έργα και παρεμβάσεις, που θα εκτονώνουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση στην περιοχή κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων, που θα λαμβάνουν χώρα εντός του γηπέδου.
5. Τα αρμόδια Υπουργεία και φορείς θα πρέπει να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα, έργα και παρεμβάσεις, ώστε να αποτρέπεται η πρόσβαση στα αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης στην περιοχή κατά την διάρκεια των εκδηλώσεων, που θα λαμβάνουν χώρα εντός του γηπέδου, για τη μείωση της άναρχης και παράνομης στάθμευσης στην πόλη.
Οι όροι αυτοί προστίθενται σε εκείνους που περιλαμβάνονται στην εισήγηση του Τμήματος Περιβάλλοντος της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος της Γενικής Διεύθυνσης Ποιότητας Ζωής της Περιφέρειας για τη συγκεκριμένη ΜΠΕ, ήτοι:
1. Να προσδιοριστεί επακριβώς τόσο ο αριθμός των δέντρων που επιβάλλεται να κοπούν για την κατασκευή του Κέντρου, όσο και η έκταση του άλσους της Ν. Φιλαδέλφειας, μιας και παρουσιάζονται διαφοροποιήσεις μεταξύ της συνημμένης ΜΠΕ και του Παραρτήματος της αιτιολογικής Έκθεσης του Νόμου 4277/2014.
2. Οι θέσεις στάθμευσης τόσο εντός όσο και εκτός του Κέντρου να είναι σύμφωνες με τα οριζόμενα στο άρθρο 42 του Ν. 4277/2014 με ιδιαίτερη έμφαση στη χωροθέτηση των 200 θέσεων στάθμευσης σε ακτίνα το πολύ ενός χιλιομέτρου από τις εγκαταστάσεις του Κέντρου.
3. Σχετικά με το συνολικό αριθμό θέσεων στάθμευσης που ορίζονται από το άρθρο 42 του Ν. 4277/2014, είναι προφανές ότι είναι υπερβολικά μικρός σε σχέση με τον αριθμό των θεατών (31.527). Αν και το μέτρο του περιορισμού των θέσεων στάθμευσης είναι σύμφωνο με τα διεθνή πρότυπα στο σχεδιασμό αθλητικών εγκαταστάσεων, καθώς αποσκοπεί μεταξύ άλλων: α) στην ενθάρρυνση της χρήσης των ΜΜΜ, β) στη μείωση της αύξησης του κυκλοφοριακού φόρτου της περιοχής και γ) στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που θα επιβάρυναν επιπλέον την ατμόσφαιρα της περιοχής, εντούτοις στην περίπτωση του εξεταζόμενου έργου δεν μπορεί να εφαρμοστεί, αν δεν προηγηθεί ο εκσυγχρονισμός των σταθμών του ΗΣΑΠ «Περισσός» και «Πευκάκια», καθώς και η επέκταση της γραμμής 4 του ΜΕΤΡΟ.
4. Όσον αφορά στο έργο της ταπείνωσης των οδών Πατριάρχου Κωνσταντίνου, Φωκών και Χρυσοστόμου Σμύρνης, αυτό αποτελεί συνοδό έργο του κυρίως έργου, δηλαδή του Κέντρου Αθλητισμού, Μνήμης και Πολιτισμού και δεν μπορεί να εξεταστεί αποσπασματικά και διακριτά, μιας και όπως έχει αναφερθεί πολλές φορές στην παρούσα εισήγηση, η κατασκευή και ολοκλήρωση των συγκοινωνιακών έργων αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για τη λειτουργία του κυρίως έργου. Επιπλέον, αξιολογείται και αδειοδοτείται περιβαλλοντικά η δραστηριότητα στο σύνολό της και όχι ο φορέας, λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι ο φορέας του έργου της ταπείνωσης των οδών είναι η Περιφέρεια Αττικής και ο φορέας του Κέντρου είναι η Δικέφαλος Α.Ε.
5. Θα πρέπει να στεγαστούν οι δραστηριότητες της ερασιτεχνικής ΑΕΚ, έστω και εκτός του χώρου του Κέντρου που ρυθμίζεται από το άρθρο 42 του Ν. 4277/2014, αλλά με τη δέσμευση του φορέα του έργου για τον προσδιορισμό – υλοποίηση της εγκατάστασής τους σε συγκεκριμένους χώρους.