Η αύξηση της περιόδου παραχώρησης του εμπορευματικού κέντρου στο ακίνητο των 588 στρεμμάτων της ΓΑΙΑΟΣΕ στο Θριάσιο από τα 30 στα 50 χρόνια είναι μία από τις αλλαγές που συζητήθηκαν σε συνάντηση των διεκδικητών που είχε πραγματοποιηθεί προ μηνός στο γραφείο του τότε αναπληρωτή υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, παρουσία της γενικής γραμματέως Μεταφορών Πέτης Πέρκα. Σε εκείνη τη συνάντηση είχαν συμμετάσχει και οι επτά από τις εταιρείες που είχαν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον και συγκεκριμένα η κινεζική Cosco, η Grivalia Properties, η Sarmed, η Goldair, η Med Log, η Food Link και η Re.de-Plan.
Στο υπουργείο Υποδομών και στη ΓΑΙΑΟΣΕ υποστηρίζουν πως είναι έτοιμοι για την προκήρυξη του διαγωνισμού, με το τεύχος προκήρυξης να συνδέει τα αντισταθμιστικά οφέλη με τα έσοδα που θα έχει ο παραχωρησιούχος από την εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου, αλλά με την επιβολή κατώτατου πλαφόν όσον αφορά στα έσοδα που θα έχει το δημόσιο. Προβλέπεται χαμηλότερο πλαφόν για τα πρώτα χρόνια ενώ ο πλειοδότης θα είναι υποχρεωμένος να ολοκληρώσει τις επενδύσεις εντός δεκαετίας και μέσα στην πρώτη διετία οφείλει να λειτουργεί επιφάνεια στεγασμένων χώρων 50.000 τετραγωνικών μέτρων. Η συνολική δυνατότητα δόμησης φτάνει τα 235.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων.
Στελέχη της αγοράς logistics αλλά και κυβερνητικοί παράγοντες θεωρούν πως ο διαγωνισμός για το εμπορευματικό κέντρο πρέπει να προκηρυχθεί άμεσα, ώστε να συνδυαστεί με την προώθηση του διαγωνισμού για το πλειοψηφικό πακέτο του ΟΛΠ (εντός του Οκτωβρίου υποβάλλονται δεσμευτικές προσφορές). «Είμαστε έτοιμοι» δηλώνουν στο υπουργείο και στη ΓΑΙΑΟΣΕ, χωρίς να προσδιορίζεται ο χρόνος προκήρυξης. Θα προβλέπεται, πάντως, τρίμηνη προθεσμία για την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών από τους ενδιαφερόμενους.
Υπενθυμίζεται πως είχαν ασκηθεί πιέσεις για τμηματική παραχώρηση του εμπορευματικού κέντρου με το επιχείρημα πως θα δημιουργηθούν συνθήκες μονοπωλίου. Στην ουσία «φωτογραφιζόταν» η Cosco, η οποία μπορεί να επικρατήσει κατά κράτος αφού έχει εξασφαλισμένα φορτία μέσω του εμπορευματικού σταθμού του Πειραιά και συνεπώς μπορεί να προσφέρει μεγαλύτερο αντισταθμιστικό όφελος για το δημόσιο «από την πρώτη ημέρα». Οσοι επέβαλαν τη λύση για συνολική παραχώρηση υποστηρίζουν πως όσοι θέλουν να ανταγωνιστούν τους Κινέζους μπορούν να δημιουργήσουν κοινοπρακτικά σχήματα. Επιπλέον, θεωρούν πως ήδη δρομολογούνται και άλλες επενδύσεις στον τομέα των logistics στην ευρύτερη περιοχή, εξέλιξη που δείχνει πως υπάρχει χώρος για άλλους παίκτες και ανταγωνισμός.
Οσο για το γνωστό θέμα με την απειλή επιστροφής 180 εκατ. ευρώ στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) εξαιτίας των καθυστερήσεων στην προκήρυξη του διαγωνισμού για το εμπορευματικό κέντρο, αναφέρεται πως «οι Βρυξέλλες δείχνουν κατανόηση γιατί γνωρίζουν πως έγιναν εκλογές κ.λπ.». Η ΕΤΕπ έχει χρηματοδοτήσει με 180 εκατ. ευρώ το σιδηροδρομικό έργο του σταθμού διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων, εμβαδού περίπου 1.450 στρεμμάτων ιδιοκτησίας ΟΣΕ στο Θριάσιο, με την προϋπόθεση να ιδιωτικοποιηθεί η γειτνιάζουσα έκταση των 588 στρεμμάτων, δηλαδή το εμπορευματικό κέντρο.
Οσον αφορά στην αξιοποίηση των γειτονικών 1.200 στρεμμάτων του ΟΣΕ, η σχετική διαδικασία σχεδιάζεται να προχωρήσει τον επόμενο χρόνο και αφού ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για το εμπορευματικό κέντρο. Στην περιοχή του Θριάσιου Πεδίου και σε έκταση περίπου 2.200 στρεμμάτων επιχειρείται από τη ΓΑΙΑΟΣΕ και τον ΟΣΕ να δημιουργηθεί το μεγαλύτερο εμπορευματικό κέντρο στη χώρα, που θα περιλαμβάνει σιδηροδρομικό σταθμό διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων, καθώς και έκταση κατάλληλη για την ανάπτυξη αποθηκών. Στην ευρύτερη περιοχή προωθούνται και άλλες επενδύσεις από ιδιώτες που έχουν δημιουργήσει τους φορείς που προβλέπει η σχετική νομοθεσία για τα logistics.