Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το «στοίχημα» του κλάδου εμπορευμάτων

Με ελαφρώς αυξημένη κερδοφορία έκλεισε το 2014 για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Για την τρέχουσα χρονιά η εταιρεία προσδοκά τζίρο 30 εκατομμυρίων ευρώ. Η στρατηγική θέση της Θεσσαλονίκης στον εταιρικό σχεδιασμό και το "άνοιγμα" σε Σκόπια και Σερβία.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το «στοίχημα» του κλάδου εμπορευμάτων

Έμφαση στην ανάπτυξη του τομέα των εμπορευματικών μεταφορών με τρένο συνεχίζει να δίνει και την νέα χρονιά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία καταγράφει υπολογίσιμα αποτελέσματα από την στροφή στο εμπορευματικό κομμάτι που έχει κάνει τα τελευταία χρόνια.

Η συνεργασία της εταιρείας με την Cosco προκειμένου να προωθούνται στις αγορές της κεντρικής Ευρώπης προϊόντα των πολυεθνικών - συνεργατών της κινεζικής εταιρείας αποτελεί κεντρικό πυλώνα της ανάπτυξης του κομματιού της εμπορευματικής μεταφοράς. Παράλληλα, όμως, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επενδύει ιδιαίτερα και στην καθιέρωση εμπορευματικών γραμμών τρένου με τις γειτονικές χώρες, εκτιμώντας ότι η ενδοχώρα των Βαλκανίων μπορεί να αποτελέσει ένα προνομιακό χώρο για την ελληνική εταιρεία.

Τον επόμενο μήνα ξεκινούν τακτικά δρομολόγια προς τα Σκόπια

Μέσα στον Φεβρουάριο θα ξεκινήσουν τα τακτικά εμπορευματικά δρομολόγια προς τα Σκόπια. Εμπορευματικά τρένα θα αναχωρούν κάθε Τετάρτη και Παρασκευή για την γειτονική χώρα. Το σχέδιο για την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών από τη Θεσσαλονίκη προς τα Σκόπια μελετάται από την διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εδώ και καιρό.

Μάλιστα τους προηγούμενους μήνες γίνονταν περιοδικά δρομολόγια, όταν συγκεντρώνονταν τα φορτία. Ωστόσο εκτιμάται ότι υπάρχουν οι προϋποθέσεις για την καθιέρωση τακτικών δρομολογίων. Εξάλλου η τακτικότητα στην παροχή μιας υπηρεσίας είναι απαραίτητη προκειμένου αυτή να προσελκύσει χρήστες.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την συνεργασία της σκοπιανής εταιρείας ΜΖ έχουν συνεργαστεί το προηγούμενο διάστημα και έχουν επιλύσει τα τεχνικά θέματα, ενώ συμφωνία έχει επιτευχθεί και στα ζητήματα κόστους.

Να σημειωθεί ότι ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στην προσέλκυση των φορτίων από και προς την Σερβία, η οποία αποτελεί μια σημαντική αγορά. Πριν το πόλεμο, το μεγαλύτερο μέρος των εμπορευματικών μεταφορών της τότε Γιουγκοσλαβίας διακινούνταν με τον σιδηρόδρομο, μέσω του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Θεωρώντας ότι υπάρχουν μεγάλα περιθώρια για την ανάπτυξη της συνεργασίας των δύο χωρών στο επίπεδο αυτό, εκπρόσωποι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρέθηκαν το προηγούμενο διάστημα στη Θεσσαλονίκη και είχαν συναντήσεις με τοπικούς φορείς-διακινητές, forwarders και πράκτορες. Στόχος των επαφών αυτών ήταν η προσέλκυση της διακίνησης των εμπορευμάτων της χώρας που υπολογίζονται σε περισσότερα από 100.000 κοντέινερ ετησίως.

Με την Θεσσαλονίκη στο επίκεντρο

Η πόλη της Θεσσαλονίκης κατέχει ξεχωριστή θέση στο σχέδιο ανάπτυξης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αφού θεωρείται στρατηγικό σημείο για την ανάπτυξη των συνδέσεων με όλες τις γειτονικές χώρες όχι μόνο για τις εμπορευματικές αλλά και τις επιβατικές μεταφορές με τρένο. Η δοκιμή που έγινε τον προηγούμενο χρόνο με τα δρομολόγια προς Σκόπια, Σερβία και Βουλγαρία ήταν επιτυχημένη και είχε ανταπόκριση από την πλευρά του επιβατικού κοινού. Κατά κύριο λόγο οι χρήστες των δρομολογίων προέρχονταν από τις χώρες των Βαλκανίων και σε μικρότερο ποσοστό από την Ελλάδα.
Το επόμενο σημαντικό βήμα στα διεθνή επιβατικά δρομολόγια είναι η επαναδρομολόγηση τρένου στην γραμμή Θεσσαλονίκη – Κωνσταντινούπολη.

Οι εκτιμήσεις της διοίκησης του ΤΡΑΙΝΟΣΕ συγκλίνουν στο ότι ακόμη και ένα καθημερινό δρομολόγιο μεταξύ Θεσσαλονίκης – Κωνσταντινούπολης, μπορεί να είναι βιώσιμο οικονομικά, καθώς η τουριστική αλλά και η εμπορική κίνηση μεταξύ των δύο χωρών είναι ιδιαίτερα αυξημένη.

Ωστόσο για να ξεκινήσει ένα δρομολόγιο θα πρέπει προηγουμένως να εξασφαλισθούν οι σχετικές άδειες αλλά και να γίνουν, όπου απαιτούνται, βελτιωτικές παρεμβάσεις στην σιδηροδρομική υποδομή, ώστε να επιτυγχάνονται ικανοποιητικές ταχύτητες. Μάλιστα η εξασφάλιση ταχύτητας και αξιοπιστίας του δρομολογίου είναι απαραίτητη προκειμένου αυτό να μπορέσει να αντιμετωπίσει ανταγωνιστικά τις αεροπορικές μεταφορές που τα τελευταία χρόνια έχουν αναπτύξει σημαντική δραστηριότητα μεταξύ των δύο πόλεων.

Μείωση κόστους

Η προηγούμενη χρονιά έκλεισε για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με κύκλο εργασιών κοντά στα 76 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η κερδοφορία της εκτιμάται ότι κινήθηκε ελαφρώς υψηλότερα από τα 2 εκατομμύρια ευρώ. Σημαντική οικονομική ανάσα στην εταιρεία δίνει η μεγάλη πτώση που έχει καταγράψει τους τελευταίους μήνες η τιμή του πετρελαίου μειώνοντας το λειτουργικό κόστος.

Ακόμη, ένα πολύ σημαντικό κομμάτι του βασικού σιδηροδρομικού δικτύου παραμένει ντιζελοκίνητο, καθώς δεν έχουν ολοκληρωθεί τα έργα ηλεκτροκίνησης με συνέπεια το ενεργειακό κόστος να είναι υψηλότερο εν συγκρίσει με τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας. Το πρόβλημα αυτό θα λυθεί οριστικά, εφόσον όλα εξελιχθούν ομαλά, στις αρχές του 2017, οπότε και ο σχεδιασμός προβλέπει ότι θα έχουν ολοκληρωθεί στο σύνολό τους τα έργα που εκτελούνται στο δίκτυο.

Για το τρέχον έτος θεωρείται ότι υπάρχουν οι προϋποθέσεις για καλυτέρευση των οικονομικών δεδομένων της εταιρείας, καθώς αναμένεται τουλάχιστον διπλασιασμός των εμπορευματικών μεταφορών. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει προχωρήσει σε μια ακόμη συμφωνία, αυτή τη φορά με την εταιρεία Cisco. Επίσης στα σκαριά, σε προχωρημένο στάδιο, υπάρχουν και νέες συνεργασίες για τη διενέργεια μεταφορά προϊόντων και άλλων εταιρειών ηλεκτρονικών και πληροφοριακών συστημάτων.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Α. Ζηλιασκόπουλο, το 2015 αναμένεται να διακινηθούν συνολικά 500 τρένα μέσα από τις συμφωνίες που έχουν προχωρήσει με τις εταιρείες «HUAWEI», «SONY» και «HP» και Cisco. Από την αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών αναμένεται ότι ο τζίρος των εμπορευματικών μεταφορών μπορεί να φτάσει στα 30 εκατομμύρια ευρώ φέτος.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v