Στις ράγες αναμένεται να μπει σύντομα το έργο της αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής από τον Πειραιά ως τον σταθμό της Αθήνας.
Σήμερα το διοικητικό συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ θα συνεδριάσει με μοναδικό αντικείμενο την λήψη απόφασης που αφορά στην ένταξη στον προγραμματισμό δημοπράτησης της εταιρείας του έργου «Ολοκλήρωση αναβάθμισης διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Σ.Σ. Πειραιά – Έξοδος Σταθμός Αθηνών».
Πρόκειται για τμήμα της σύμβασης 994 σιδηροδρομικού έργου στην Ελλάδα, που δέκα χρόνια μετά την αρχική ανάθεσή του δεν έχει ολοκληρωθεί.
Η δημοπράτηση του έργου θα προχωρήσει ταχύτατα, κάτι που βάσει των χρονοδιαγραμμάτων αναμένεται να γίνει τους πρώτους μήνες του 2015. Το έργο προϋπολογισμού 20 εκατομμυρίων θα έρθει να ολοκληρώσει την αναβάθμιση της γραμμής από τον Σταθμό του Πειραιά ως τον σταθμό Λαρίσης.
Δώδεκα παρατάσεις
Τα έργα στο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου από τις Τρεις Γέφυρες ως τον Πειραιά είχαν ανατεθεί ως ολυμπιακό έργο με την σύμβαση 994, η οποία υπογράφηκε το 2005. Σε μια χρυσή περίοδο για τις κατασκευές στη χώρα μας, με τις δημοπρατήσεις έργων εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ να είναι συνεχής, το συγκεκριμένο έργο προϋπολογισμού 161 εκατομμυρίων ευρώ ανατέθηκε με έκπτωση του 0,964%.
Ωστόσο η εξέλιξη δεν είχε καμία σχέση με συμβατικά χρονοδιαγράμματα, σύμφωνα με τα οποία θα έπρεπε να ολοκληρωθεί σε μόλις οκτώ μήνες. Αντ' αυτού και μετά από δώδεκα απανωτές παρατάσεις, που δόθηκαν ως το 2011 οπότε και ο ΟΣΕ πήρε την απόφαση για την διάλυση της εργολαβίας, το έργο δεν έχει ολοκληρωθεί.
«Καταδικασμένο» έργο
Την δική της σημασία έχει η επισήμανση στελεχών του σιδηροδρόμου ότι το συγκεκριμένο έργο ήταν «καταδικασμένο» από την αρχή. Οι αρνητικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, που είχαν εκδοθεί μετά από απανωτές προσφυγές φορέων και κατοίκων της περιοχής, δεν θα επέτρεπαν σε καμία περίπτωση την ολοκλήρωσή του σημειώνουν και κάνουν λόγο για πραγματικά δυσεξήγητη επιμονή στην προώθηση ενός έργου που ήταν προφανές ότι δεν θα μπορούσε να εκτελεστεί.
Σε κάθε περίπτωση η εξέλιξη έχει αφήσει ανολοκλήρωτο ένα νευραλγικό κομμάτι του σιδηροδρομικού δικτύου δημιουργώντας προσκόμματα στην σιδηροδρομική κίνηση.