Για τη διάσωση του κλάδου της ιχθυοκαλλιέργειας στην Ελλάδα δεν αρκεί μόνο οι τράπεζες να αναχρηματοδοτήσουν τις εταιρίες. Παράλληλα θα πρέπει από τη μια πλευρά να γίνει σημαντική δουλειά μέσα στις εταιρίες και από την άλλη να ανακάμψουν οι διεθνείς τιμές πώλησης σε τσιπούρα και λαβράκι.
Αυτό αναφέρεται από διεθνείς παράγοντες του κλάδου (στη διεθνή εξειδικευμένη ιστοσελίδα Intrafish), οι οποίοι δηλώνουν υπέρμαχοι της δημιουργίας ενός μεγάλου σχήματος, ωστόσο προειδοποιούν πως η ανάκαμψη θα πάρει χρόνο και οι τράπεζες θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν πως θα χάσουν πολλά λεφτά.
«Η αναχρηματοδότηση και οι ενδεχόμενες συγχωνεύσεις είναι τα πρώτα βήματα για την εξυγίανση του κλάδου, αλλά η ρίζα των προβλημάτων βρίσκεται αρκετά βαθύτερα» υποστηρίζουν οι ειδικοί σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, με τίτλο «ποιος θα σώσει τον ασθενή κλάδο σε τσιπούρα και λαβράκι στην Ελλάδα».
Η έγκυρη διεθνής ιστοσελίδα δημοσιεύει τις απόψεις γνωστών ξένων παραγόντων γύρω από το ελληνικό πρόβλημα. Ενδεικτικά αναφέρθηκε στη γνώμη του κ. Gustavo Larrazabal, CEO ισπανικού ομίλου, ο οποίος παραδέχτηκε πως ο δανεισμός είναι υπερβολικά μεγάλος και επικαλέστηκε μια λύση παρόμοια με αυτήν της Pescanova, ώστε οι ιχθυοκαλλιέργειες να πάρουν μπρος.
Οι τράπεζες πρέπει να αντιληφθούν πως δεν πρέπει να ρίχνουν μόνο χρήμα και να συνεχίσουν με τον ίδιο τρόπο. Οι υποχρεώσεις θα πρέπει να μειωθούν άγρια, περίπου κατά 50% - 75%. Οι τράπεζες, σημειώνει, θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν πως οι εταιρίες δεν θα ανακάμψουν και δεν θα είναι σε θέση να προσελκύσουν νέους επενδυτές αν δεν αποδεχτούν οι ιδιες ότι έχουν χάσει πολλά χρήματα.
Μεγάλη αναφορά έγινε και σε ό,τι αφορά το επίπεδο των τιμών σε τσιπούρα και λαβράκι, καθώς παράγοντες του χώρου εκτιμούν ότι τιμές κάτω των 5 ευρώ θεωρούνται αφόρητες. Πέρυσι ωστόσο, οι τιμές είχαν διαμορφωθεί αρκετά κάτω του κόστους, ενώ φέτος, παρά την κάποια ανάκαμψη που έχουν σημειώσει, πολλά θα κριθούν από την πορεία των τιμών το δεύτερο μισό του έτους.
Ο κ. Pall Valle, διευθυντής ανάπτυξης σε τσιπούρα και λαβράκι στην Kontali Analyse, καλωσορίζει το ενδεχόμενο δημιουργίας μιας μεγάλης δύναμης (μέσω συγχωνεύσεων) στον κλάδο, ωστόσο επισημαίνει πως το μεγάλο μέγεθος δεν αποτελεί από μόνο του και λύση στο πρόβλημα. «Πόροι και χρήματα χρειάζεται να επενδυθούν στο marketing, σε μια καλύτερη βάση γνώσης για στρατηγικές αποφάσεις, και στην τεχνική ανάπτυξη», σημείωσε.