WEF: Ουραγός η Ελλάδα στην καινοτομία

Τα σοβαρά προβλήματα στη χρηματοδότηση και την ανάπτυξη των νέων και μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Ελλάδα δείχνει πρόσφατη μελέτη του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ για την επιχειρηματικότητα και την καινοτομία στην Ευρώπη

WEF: Ουραγός η Ελλάδα στην καινοτομία

Η ανάγκη για μέτρα ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας αποτυπώνεται σε έκθεση («Enhancing Europe’s Competitiveness») του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ (WEF) σύμφωνα με την οποία η Ελλάδα κατατάσσεται στις τελευταίες θέσεις της Ευρώπης με βάση σειρά δεικτών.

Οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ), από τις οποίες εκτιμάται πως θα προέλθουν οι νέες θέσεις εργασίας, βρίσκονται σε πολύ χαμηλότερο επίπεδο έναντι του 2008 με βάση την απασχόληση και την προστιθέμενη αξία, με τη μείωση στους δύο δείκτες να είναι η μεγαλύτερη στην Ευρώπη. Τελευταία στην Ευρώπη είναι η χώρα μας και με βάση δύο επιπλέον δείκτες, την πρόσβαση των επιχειρήσεων σε δανεισμό και την πρόσβαση σε κεφάλαια επιχειρηματικών συμμετοχών (venture capital), κι η απόσταση που τη χωρίζει ακόμα και από άλλες βαλκανικές χώρες (π.χ. Ρουμανία) είναι αρκετά μεγάλη.

Την ίδια στιγμή που υποτίθεται πως λαμβάνονται μέτρα ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, το 55% όσων συμμετείχαν στην έρευνα του WEF δήλωσαν πως ουδέποτε πέρασε από το μυαλό τους η ιδέα να ανοίξουν επιχείρηση, ποσοστό που είναι το τρίτο χειρότερο στην Ευρώπη μετά την Ιταλία και τη Μάλτα. Τέλος, πολύ χαμηλό έναντι γειτονικών χωρών είναι το ποσοστό (10%) όσων δηλώνουν πως σκέφτονται να ιδρύσουν επιχείρηση.

Από την έκθεση του WEF προκύπτει πως η ανάπτυξη της καινοτομίας στην Ευρώπη απαιτεί αλλαγές σε ολόκληρο τον κύκλο της επιχειρηματικότητας. Ο κύκλος ζωής μιας καινοτόμου πρωτοβουλίας μπορεί να διακριθεί σε τρεις φάσεις: Στην πρώτη (stand up) απαιτούνται μέτρα για την κινητοποίηση των Ευρωπαίων ώστε να έχουν «την επιθυμία και τη δυνατότητα» να δημιουργήσουν στον επιχειρηματικό στίβο. Στη δεύτερη φάση (start up) χρειάζονται μέτρα που θα παράσχουν στους νέους επιχειρηματίες τα εργαλεία για την ανάπτυξη της εταιρείας τους, με στόχο την πρόσβαση σε κεφάλαια.

Στην τρίτη φάση (scale up) περιλαμβάνεται η παροχή εργαλείων που θα επιτρέψουν στις νέες επιχειρήσεις να μεγαλώσουν μέσω συνεργασιών ώστε να αναπτύξουν καινοτόμες λύσεις που θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας και θα συμβάλουν στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας.

Η έκθεση προτείνει σειρά μέτρων για κάθε στάδιο ανάπτυξης μιας νέας επιχείρησης και αξιολογεί τις πρωτοβουλίες ανά χώρα με βάση σχετικό ερωτηματολόγιο.

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v
Απόρρητο