Στο τέλος του χρόνου και το αργότερο στις αρχές του 2015, θα ξεκινήσει η κατασκευή του Ελληνοβουλγαρικού αγωγού φυσικού αερίου IGB, σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομίας της Βουλγαρίας Dragomir Stoynev.
Η δήλωση του Βούλγαρου υπουργού έγινε μετά τη συνάντηση που είχε με τον Αζέρο ομόλογο του Natig Aliev, ο οποίος πραγματοποίησε επίσημη επίσκεψη στη Σόφια, ενώ στην ατζέντα των συνομιλιών, ήταν η προμήθεια της γειτονικής χώρας με αζέρικο αέριο, μέσω του αγωγού ΤΑΡ και του IGB.
O κ. Stoynev παραδέχτηκε ότι η προκαταρκτική φάση προετοιμασίας για τον Ελληνοβουλγαρικό αγωγό καθυστέρησε σημαντικά. Ωστόσο όπως είναι γνωστό οι μεγαλύτερες καθυστερήσεις προήλθαν από την βουλγαρική πλευρά, τόσο για τη διαμόρφωση του μικτού επιχειρηματικού σχήματος, όσο και για τη χορήγηση των απαραίτητων περιβαλλοντικών εγκρίσεων και όλα αυτά, παρά το ότι στο έργο δίνει μεγάλη σημασία η ΕΕ, αφού μέσω αυτού θα τροφοδοτούνται και οι χώρες βόρεια της Βουλγαρίας, ώστε να περιοριστεί η εξάρτησή τους από τη Ρωσία.
Σε ό,τι αφορά στα θέματα προμήθειας αερίου, μέσω του συγκεκριμένου αγωγού, σύμφωνα με το πρακτορείο Novinite, η βουλγαρική πλευρά φέρεται ότι θέτει θέμα μείωσης της ποσότητας που θα παραλαμβάνει από το Αζερμπαϊτζάν, με την επίκληση προβλημάτων στις υποδομές. Να σημειωθεί εδώ ότι η Βουλγαρία όπως και η Ελλάδα, μέσω της ΔΕΠΑ, έχουν υπογράψει συμφωνίες για την προμήθεια 1 δισεκατομμυρίου κυβικών μέτρων το χρόνο από το 2019, χρονιά που θεωρητικά θα αρχίσει να λειτουργεί ο αγωγός ΤΑΡ. Όπως αναφέρεται συγκεκριμένα στα ρεπορτάζ από τη συνάντηση, για ακόμη μια φορά η Βουλγαρία έκανε σαφές στους Αζέρους, ότι η χώρα δεν είναι τεχνικά έτοιμη να δεχτεί τις παραλαβές από το Αζερμπαϊτζάν, λόγω ελλείψεων στις υποδομές μεταφοράς φυσικού αερίου.
Σύμφωνα με άλλα δημοσιεύματα πάντως, η Βουλγαρία λόγω και της κρίσης στην Ουκρανία, ενδιαφέρεται να αρχίσει να παραλαμβάνει πολύ πριν το 2019 ποσότητες αζέρικου αερίου μέσω του τουρκικού δικτύου. Κάτι τέτοιο ωστόσο απαιτεί ανάλογη ετοιμότητα του τουρκικού δικτύου, το οποίο στην περιοχή του Βοσπόρου αντιμετωπίζει προβλήματα επάρκειας λόγω υψηλής ζήτησης στην Κωνσταντινούπολη. Ως αποτέλεσμα, οι όποιες εξαγωγές μέχρι στιγμής (κυρίως στην Ελλάδα) είναι σε διακοπτόμενη βάση.
Αναφορικά με τον αγωγό IGB, στο επιχειρηματικό σχήμα που θα τον κατασκευάσει, μετέχουν η βουλγαρική κρατική Bulgarian Energy Holding - BEH με 50% και με 50% η Ελληνοιταλική Poseidon (50% DEPA, 50% Edison). Hδυναμικότητά του σχεδιάζεται για 3-5 δισ. κυβικά μέτρα το χρόνο. Η κατασκευή του κρίθηκε απαραίτητη από την ΕΕ μετά την πρώτη ουκρανική κρίση, όπως και αντίστοιχων μικρών αγωγών μεταξύ Βουλγαρίας - Ρουμανίας και Ρουμανίας-Ουγγαρίας, ώστε να μπορούν να προμηθεύονται αέριο από άλλες πηγές εκτός Ρωσίας.