Aμεσα προκήρυξη για το Καστέλι

Σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον για το έργο του νέου αεροδρομίου του Ηρακλείου στο Καστέλι καταγράφεται ήδη. Ως το τέλος του μήνα τα τεύχη δημοπράτησης στη διάθεση των υποψηφίων. Έργα αύξησης της χωρητικότητας για το υφιστάμενο αεροδρόμιο.

Aμεσα προκήρυξη για το Καστέλι

Την εκκίνηση των διαδικασιών για την προκήρυξη του έργου του νέου Διεθνούς Αερολιμένα του Ηρακλείου στο Καστέλι, ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

Ως το τέλος του μήνα θα έχει ξεκινήσει η διάθεση των τευχών δημοπράτησης στους ενδιαφερόμενους προκειμένου να ξεκινήσει ο διαγωνισμός. Στη συνέχεια θα γίνει η οριστικοποίηση της σύμβασης και θα ακολουθήσουν οι δεσμευτικές προσφορές.

Στόχος του υπουργείου είναι, εφόσον δεν υπάρχουν προβλήματα με προσφυγές και ενστάσεις, ως το τέλος του χρόνου να γίνει η ανακήρυξη του αναδόχου.

Ο υπουργός Υποδομών τόνισε ότι κατ’ αρχάς ενδιαφέρον έχουν δείξει όλοι όσοι συμμετείχαν στον διαγωνισμό που είχε γίνει το 2009, αλλά τελικώς κηρύχθηκε άγονος, ενώ στους ενδιαφερόμενους έχουν προστεθεί και Κινέζοι επενδυτές.

Ως 1 δισ. ευρώ ο προϋπολογισμός

Ο τελικός προϋπολογισμός του έργου θα προκύψει από τις διαπραγματεύσεις με τους ενδιαφερόμενους για το έργο και υπολογίζεται ότι θα κυμανθεί από 500 εκατομμύρια έως 1 δισ. ευρώ. Το αεροδρόμιο θα δημιουργηθεί σε έκταση 6.000 στρεμμάτων, η οποία βρίσκεται στο δήμο Μίνωα Πεδιάδος.

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών ο αεροδιάδρομος θα είναι 3.200 μέτρα, σημαντικά περιορισμένος έναντι των 3,8 χλμ που είχε προκηρυχθεί το 2009. Στο έργο συμπεριλαμβάνεται και η εμπορική ζώνη, η οποία θα δημιουργηθεί σε έκταση 400 στρεμμάτων, ενώ άμεσα συνδεδεμένα είναι και τα αεροναυτιλιακά τέλη, για τα οποία προκειμένου τα αεροδρόμιο να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά του θα τεθεί πλαφόν.

Επίσης ο ανάδοχος θα πρέπει να κατασκευάσει και τους συνδετήριους δρόμους που θα συνδέσουν τον νέο αερολιμένα με τους οδικούς άξονες βορρά και νότου. Το μοντέλο που επιλέχθηκε είναι αντίστοιχο με αυτό του ΔΑΑ, καθώς ένα ποσοστό, από 40% εως 55% του μετοχικού κεφαλαίου του νέου αερολιμένα θα παραμείνει στο δημόσιο. Πάντως το ποσοστό που θα παραμείνει στο δημόσιο θα αποτελέσει διαγωνιστικό μέγεθος.

«Αιφνίδιος θάνατος» για το παλιό αεροδρόμιο

Ρητή προϋπόθεση είναι το κλείσιμο σε μία νύχτα, κατά το πρότυπο της Αθήνας, του υφιστάμενου αεροδρομίου στο Ηράκλειο και η έναρξη λειτουργίας του νέου αεροδρομίου, χωρίς να υπάρξει διάστημα παράλληλης λειτουργίας των δύο.

Όπως σημείωσε ο κ. Χρυσοχοΐδης το αεροδρόμιο έχει στοιχεία έντονης εποχικότητας καθώς δουλεύει κυρίως το διάστημα Απρίλιο - Νοέμβριο, ωστόσο βρίσκεται πάνω στους σημαντικούς αεροδιαδρόμους, οι οποίοι σύμφωνα με μελέτες έχουν μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης. Να σημειωθεί ότι προχωρούν οι απαλλοτριώσεις, για τις οποίες το συνολικό κόστος θα φτάσει περίπου στα 100 εκατομμύρια.

Τέλος ο κ. Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε ότι την επόμενη εβδομάδα θα μεταβεί ο ίδιος στο Ηράκλειο προκειμένου σε συνεννόηση με την Πολεμική Αεροπορία να βρεθεί λύση στο πρόβλημα της χωρητικότητας του υφιστάμενου αεροδρομίου, το οποίο δεν έχει τις δυνατότητες να ανταποκριθεί στη μεγάλη κίνηση της θερινής περιόδου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v