«Oι συμβάσεις έχουν ψηφιστεί το 2007 και η τιμή μονάδας τα 4 λεπτά χωρίς ΦΠΑ ανά χιλιόμετρο για την αξία των διοδίων ψηφίστηκε τότε. Όσοι το έχουν ξεχάσει ας το θυμηθούν», υποστήριξε σήμερα ο υπουργός Υποδομών Μιχ. Χρυσοχοΐδης με αφορμή τον θόρυβο που έχει δημιουργηθεί με τις αυξήσεις στα διόδια.
Σύμφωνα με τον κ. Χρυσοχοΐδη, «το 2007 ορίστηκε η τιμή στην ελληνική Βουλή και στις συμβάσεις και όχι το 2014. Στις συμβάσεις του 2013 που ψηφίστηκαν στη Βουλή πριν από λίγες μέρες δεν υπάρχει καμία αναφορά στα διόδια.
Επίσης να ξεκαθαρίσουμε κάτι, ότι οι τιμές των διοδίων είναι ευθύνη της εμπορικής πολιτικής του παραχωρησιούχων με βάση τα 4 λεπτά. Αυτοί βάζουν τιμές, παρέχουν εκπτώσεις και όποια άλλη εμπορική πολιτική μπορούν να ασκήσουν. Όχι το υπουργείο. Με βάση, επαναλαμβάνω, τις συμβάσεις που υπέγραψαν».
Κατά τον υπουργό Υποδομών, «οι συμβάσεις κατέρρευσαν με την κρίση. Από το 2011 τα έργα ρήμαξαν και δεν βγήκε μπουλντόζα στο δρόμο. Καταφέραμε να τις ενεργοποιήσουμε και τις ψηφίσαμε το Δεκέμβριο του 2013. Επαναλαμβάνω, δεν υπάρχει καμία αναφορά σε διόδια και τιμές στις συμβάσεις του 2013. Στη συζήτηση στη Βουλή για τις τιμές των διοδίων δήλωσα: υπάρχει ένα μεγάλο άδικο που εντοπίζεται στη βορειοανατολική και νοτιοδυτική Αττική, που έχει σχέση με τους συχνούς χρήστες και τους κατοίκους. Δεσμεύτηκα ότι δεν θα γίνει τίποτα απολύτως πριν λύσουμε αυτά τα θέματα των παράπλευρων και εναλλακτικών διαδρόμων, το θέμα των εκπτώσεων, ή του αναλογικού συστήματος».
Οπως εξήγησε ο κ. Χρυσοχοΐδης, «στον Ωρωπό οι κάτοικοι δεν θα πληρώσουν καμία αύξηση». Επαναλαμβάνω, οι κάτοικοι του Ωρωπού δεν θα πληρώσουν καμία αύξηση. «Η τιμή των διοδίων παραμένει γι' αυτούς 2,10, αντί για 3,35 που είναι η νέα τιμή στα διόδια Αφιδνών αυτή τη στιγμή». Άρα η αδικία διορθώθηκε». Στη συνέχεια επιτέθηκε στον δήμαρχο Ωρωπού Γ. Οικονομάκο υποστηρίζοντας πως «αντί λοιπόν ο Δήμαρχος να βγάζει ανακοινώσεις και να ξεσηκώνει τον κόσμο για τα μικροεκλογικά του συμφέροντα, καλά θα κάνει να πάει να εξυπηρετήσει τους δημότες του, να οργανώσει το ΚΕΠ, να μοιράσει στον κόσμο πομποδέκτες, σε συνεννόηση με τον παραχωρησιούχο, για να μην πληρώνουν οι κάτοικοι τζάμπα λεφτά. Να προστατεύσει τα συμφέροντα των δημοτών του και να εκμεταλλευτεί τη νέα οικονομική δραστηριότητα που δημιουργείται στην περιοχή του για να φτιάξει νέες θέσεις εργασίας για τους δημότες».
Ο υπουργός Υποδομών εμφανίστηκε σκληρός και για όσους διέρχονται από τους σταθμούς διοδίων χωρίς να πληρώνουν. Οπως είπε, «οι αυτοκινητόδρομοι είναι περιουσία του ελληνικού λαού. Χρήματα που έχουν προέλθει από τα χρήματα των φορολογουμένων. Όσοι τους χρησιμοποιούν, οι χρήστες, πληρώνουν το αναλογούν τίμημα. Όποιος δεν πληρώνει, ή εμποδίζει τη λειτουργία ή μπλοκάρει τα διόδια, κλέβει τους φορολογούμενους. Θα διωχθεί αστικά και ποινικά.
Θα υπερασπίσουμε τα δικαιώματα των πολιτών, των πολλών. Θα προασπίσουμε το δημόσιο συμφέρον. Δεν είναι ανεκτές τέτοιες συμπεριφορές που έχουν δημιουργήσει προβλήματα στο παρελθόν, με αποτέλεσμα να καλείται ο Έλληνας φορολογούμενος να πληρώνει αποζημιώσεις στις παραχωρήσεις, γιατί αυτές οι συμπεριφορές έχουν ως συνέπεια τη μεταφορά πολλαπλού κόστους στο κοινωνικό σύνολο».