Με αύξηση τζίρου και κερδών κεφαλαιοποιούν τώρα οι Γερμανοί τουρ οπερέιτορ την απόλυτη κυριαρχία τους στην ευρωπαϊκή αγορά ταξιδίων.
Ενώ σε βασικές χώρες-προορισμούς διακοπών, όπως η Ελλάδα, οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις μειώνουν διαρκώς τις τιμές τους προκειμένου να εξασφαλίσουν πελατεία μέσω της ανανέωσης των συμβολαίων τους με τους ισχυρούς ευρωπαίους τουρ οπερέιτορ, οι γερμανικοί ταξιδιωτικοί όμιλοι αυξάνουν την κερδοφορία τους και υπόσχονται υψηλά μερίσματα στους μετόχους.
Η εικόνα αποτυπώνεται στα στοιχεία που αφορούν στην οικονομική χρήση 2012/2013 που ολοκληρώθηκε στις 31 Οκτωβρίου 2013 και τα παρουσιάζει η έγκυρη γερμανική έκδοση FVW. Σύμφωνα με αυτά, οι 57 κυριότεροι τουρ οπερέιτορ της Γερμανίας εμφάνισαν συνολικό τζίρο 19,9 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 3,8% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά.
Τα στοιχεία αποτυπώνουν σε μεγάλο βαθμό την εικόνα της γερμανικής ταξιδιωτικής αγοράς καθώς αντιστοιχούν στο 80% της αγοράς των τουρ οπερέιτορ, Ταυτόχρονα αντιπροσωπεύουν το 90% της «χρυσοφόρας» γερμανικής αγοράς μαζικού τουρισμού (πακέτα διακοπών με αεροπλάνο) το μέγεθος της οποίας υπολογίζεται σε 25,3 δισ. ευρώ, σύμφωνα με την Ένωση Ταξιδίων της Γερμανίας (DRV).
Σύμφωνα με την DRV, η συνολική μεγέθυνση της γερμανικής ταξιδιωτικής αγοράς τη χρονιά που πέρασε ήταν 3,5%. Το εντυπωσιακό είναι ότι τα αυξημένα έσοδα των Γερμανών τουρ οπερέιτορ προέκυψαν σε μια χρονιά κατά την οποία παρέμεινε στα περυσινά επίπεδα ο αριθμός των Γερμανών που ταξίδεψαν στο εξωτερικό. Πως έγινε αυτό;
Απλούστατα, οι Γερμανοί τουρ οπερέιτορ αξιοποίησαν την κυρίαρχη θέση τους στην αγορά και κατάφεραν να αυξήσουν έσοδα και κέρδη, «παίζοντας» με τις τιμές στα ξενοδοχεία και τις αεροπορικές εταιρείες που ελέγχουν. Ταυτόχρονα, αύξησαν τις πωλήσεις κρουαζιέρας και μακρινών ταξιδιών.
Οι περισσότεροι από τους 57 τουρ οπερέιτορ που έδωσαν στοιχεία για τη σχετική έρευνα ανέφεραν, πως εκτός από τα έσοδα κατάφεραν να αυξήσουν και την κερδοφορία τους.
Πιο συγκεκριμένα, 36 από αυτούς δήλωσαν πως κατέγραψαν αύξηση κερδών, 10 ότι η κερδοφορία τους κυμάνθηκε στα περυσινά επίπεδα και μόλις πέντε ανέφεραν μείωση.
Χαρακτηριστική για τον τρόπο που αξιοποιούν την κυρίαρχη θέση τους στην αγορά είναι η περίπτωση του γερμανικού κολοσσού TUI. Ο μεγαλύτερος τουρ οπερέιτορ της Ευρώπης αύξησε α έσοδά του στα 18,5 δισ. ευρώ στην οικονομική χρήση 2012/2013 ενώ τα λειτουργικά του κέρδη έφθασαν τα 762 εκατ. ευρώ (+2%). Κι όλα αυτά σε μια χρονιά που ο βασικός «βραχίονας» του ομίλου (TUI Travel) κατέγραψε μείωση πελατών 3%.
Οι ιθύνοντες του γερμανικού κολοσσού αποφάσισαν να διανείμουν για τη φετινή χρήση, μέρισμα 0,15 ευρώ ανά μετοχή επιχειρώντας να πείσουν την αγορά για τις αισιόδοξες προοπτικές κερδών για τη χρονιά 2013/2014.
Πιο συγκεκριμένα ο όμιλος TUI προβλέπει νέα αύξηση 2-4% του κύκλου εργασιών για τη νέα χρονιά καθώς προεξοφλεί αύξηση της πελατείας της TUI Travel. Επιπλέον, ο όμιλος προβλέπει βελτίωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων του κατά 6-12% ενώ εκτιμά πως τα λειτουργικά του κέρδη ενδέχεται να αυξηθούν 16-23% κατά το τρέχον οικονομικό έτος το οποίο ολοκληρώνεται στις 31 Οκτωβρίου 2014.
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.gr
FOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο LinkedinΑυξημένα έσοδα για τη νέα χρονιά αναμένει το σύνολο των γερμανών τουρ οπερέιτορ. Η νέα χρονιά δείχνει πως ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς γι'αυτούς καθώς, ήδη, τα έσοδα από κρατήσεις έως τα τέλη Νοεμβρίου κατέγραφαν αύξηση 5%.
Οι Γερμανοί τουρ οπερέιτορ αναμένουν για τη νέα χρονιά νέα αύξηση της συνολικής ταξιδιωτικής «πίτας» στη γερμανική αγορά κατά 3-4%, με τους μικρότερους τουρ οπερέιτορ να καταγράφουν ισχυρότερη δυναμική από τους μεγάλους της αγοράς.
Ρόλο στην εξίσωση της φετινής τουριστικής χρονιάς, πάντως, εκτιμάται ότι θα παίξουν η αργοπορημένη Πασχαλινή περίοδος, το Παγκόσμιο Κύπελλο ποδοσφαίρου στη Βραζιλία τον Ιούνιο και Ιούλιο αλλά και οι μεταβαλλόμενες κλιματολογικές συνθήκες στις χώρες που αποτελούν κύριους τουριστικούς προορισμούς, όπως η Ελλάδα.