Αύξηση στα περιθώρια κέρδους τους σημειώνουν οι ασφαλιστικές στα συμβόλαια οχημάτων, παρά την οικονομική κρίση, παρά την υποχώρηση των τιμολογίων και παρά τον πολύ μεγάλο αριθμό των ανασφάλιστων αυτοκινήτων.Σύμφωνα με μελέτη της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, η παραγωγή ασφαλίστρων του κλάδου αυτοκινήτων μειώθηκε το 2012 σε 1,56 δισ. ευρώ σε σύγκριση με το 1,8 δισ. ευρώ του 2011 και τα 2 δισ. ευρώ του 2010, ενώ πτωτική πορεία της τάξης του 6,5% εμφάνισε και το εννεάμηνο της φετινής χρονιάς.
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η πτώση της παραγωγής αποδίδεται στην υποχώρηση των τιμολογίων, αλλά και στον μεγάλο αριθμό ανασφάλιστων οχημάτων. Πάντως, τα στελέχη του κλάδου επισημαίνουν τους χιλιάδες ελέγχους που γίνονται καθημερινά από την τροχαία το τελευταίο χρονικό διάστημα, αλλά και το γεγονός ότι η επικείμενη ολοκλήρωση της διαδικασίας ηλεκτρονικού ελέγχου των ανασφάλιστων θα λύσει οριστικά το πρόβλημα.
Αξιοσημείωτο πάντως είναι πως παρά την υποχώρηση που παρατηρείται στο ύψος της παραγωγής, οι ασφαλιστικές εταιρείες (οι οποίες από 46 το 2008 υποχώρησαν στις 31 το 2012 και στις 29 φέτος) καταφέρνουν να διευρύνουν το περιθώριο κέρδους στον κλάδο αυτοκινήτου.
Έτσι, ο μέσος δείκτης ζημιών (loss ratio) των εταιρειών για την αστική ευθύνη οχημάτων περιορίστηκε το 2012 στο 57,3% έναντι του 62,4% το 2011. Επίσης, το κόστος πρόσκτησης των ασφαλιστικών εργασιών στη συγκεκριμένη κατηγορία συρρικνώθηκε από το 19,5% του 2011 στο 18,7% το 2012.
Σε ό,τι αφορά το τεχνικό αποτέλεσμα στις ασφαλίσεις αστικής ευθύνης οχημάτων, για το 2012 ήταν κερδοφόρο και διαμορφώθηκε στα 401,46 εκατ. ευρώ.
Το θετικό αποτέλεσμα των ασφαλιστικών εταιρειών από τον κλάδο αυτοκινήτου επηρεάζεται μεν από τις κινήσεις για περιορισμό του κόστους, αλλά και από άλλα στοιχεία, όπως:
• Η μείωση των οδικών τροχαίων ατυχημάτων, που από 15.146 το 2010, υποχώρησαν στις 13.717 το 2011 και στις 12.231 το 2012. Αντίστοιχα πτωτικά ήταν τα νούμερα για τους νεκρούς (1.265 το 2010, 1.093 το 2011 και 984 πέρυσι) και τους τραυματίες (18.882 το 2010, 16.707 το 2011 και 15.231 πέρυσι).
• Επιπλέον, το 2012 για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια περιορίστηκε ο αριθμός των κλοπών τροχοφόρων, που στο παρελθόν σημείωνε συνεχή αύξηση. Έτσι (πηγή Ελληνική Αστυνομία), ενώ οι κλοπές ήταν 22.516 το 2007, 23.550 το 2008, 26.711 το 2009, 27.587 το 2010 και 32.242 το 2011, πέρυσι ήταν 31.166.
Ειδικότερα για το 2012, από τις 31 χιλιάδες κλοπές τροχοφόρων, το 50% αφορούσε κλοπές μοτοσικλετών-μοτοποδηλάτων και το 36% κλοπές ιδιωτικής χρήσεως αυτοκινήτων.