FOCUS BARI: Οι Έλληνες κόβουν και από τα τρόφιμα

Τα αποκαλυπτικά στοιχεία για το πού πάμε ως κοινωνία αποτυπώνονται σε έρευνα της FOCUS BARI στην οποία επιβεβαιώνεται ότι από το 2009 το μηνιαίο εισόδημα των ελληνικών νοικοκυριών έχει μειωθεί κατά 30% και πλέον.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
FOCUS BARI: Οι Έλληνες κόβουν και από τα τρόφιμα
Σε αναγκαστικό περιορισμό των εξόδων τους ακόμη και για την αγορά ειδών πρώτης ανάγκης όπως είναι τα τρόφιμα έχει προχωρήσει 1 στους 4 καταναλωτές.

Ο αριθμός αυτός εκτοξεύεται σε 8 στους 10 Έλληνες αν συμπεριληφθούν και αυτοί που δηλώνουν ότι τα έχουν περιορίσει, αλλά λίγο.

Τα αποκαλυπτικά στοιχεία για το πού πάμε ως κοινωνία αποτυπώνονται σε έρευνα της FOCUS BARI στην οποία επιβεβαιώνεται ότι από το 2009 το μηνιαίο εισόδημα των ελληνικών νοικοκυριών έχει μειωθεί κατά 30% και πλέον, ενώ για σημαντική μερίδα κοινού (3 στους 10) η μείωση του οικογενειακού μηνιαίου εισοδήματος σε σχέση με το 2009 είναι μεγαλύτερη από 50%.

Ταυτόχρονα, περίπου 1 στους 4 συμπατριώτες μας (26,7%) δηλώνει ότι η οικογένειά του έχει πληγεί μέσα στα τελευταία 4 χρόνια με απώλεια εργασίας, ενώ 1 στις 15 οικογένειες υποχρεώθηκε λόγω των οικονομικών συνθηκών σε αλλαγή κατοικίας (5,7%).

Η μείωση των δαπανών στα νοικοκυριά προκειμένου να αντεπεξέλθουν αφορά τόσο στα καθημερινά μικροέξοδα όσο και στις μεγαλύτερες αγορές.

Οι τομείς στους οποίους έγιναν οι μεγαλύτερες περικοπές εξόδων (δηλαδή εκεί όπου οι καταναλωτές δηλώνουν ότι λόγω της κρίσης έχουν περιορίσει σε μεγάλο βαθμό ή έχουν κόψει τελείως την κατανάλωση προϊόντων-υπηρεσιών) είναι η ένδυση και η υπόδηση (70,2%), οι αγορές για το σπίτι και τα έξοδα συντήρησής του (70,4%), η ψυχαγωγία (70,2%), τα καθημερινά μικροέξοδα (69,5%), τα ταξίδια και οι διακοπές (65,9%) και τα έξοδα μετακίνησης (61,6%).

Τα είδη διατροφής έχουν περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό από το 25,4% του κοινού.

Παράλληλα ο καταναλωτής έχει εστιάσει πλέον την προσοχή του «μόνο στα απαραίτητα» όπως δηλώνει ο ίδιος, μετά από προσεκτική «επανεξέταση αναγκών».

Η «αναζήτηση εναλλακτικών» πριν από την αγορά ενός προϊόντος παραμένει βασική παράμετρος στην καταναλωτική του συμπεριφορά, ενώ (σε σχέση με 3 χρόνια πριν) πολλοί περισσότεροι δηλώνουν στροφή προς τα private labels και την εκμετάλλευση εκπτώσεων και προσφορών στα επώνυμα προϊόντα.

Λόγω της κρίσης, η δυνατότητα αποταμίευσης των Ελλήνων καταναλωτών φθίνει καθώς μόνο 1 στους 7 το κάνει πλέον.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v