ΜΜΜ: Διοικητικοί σε ελέγχους και εκδοτήρια

Σε αλλαγή αντικειμένου εργασίας θα υποχρεωθεί σύντομα απροσδιόριστος, ακόμη, αριθμός εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της πρωτεύουσας. Μέσω... πιστοποίησης οι επιχορηγήσεις.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΜΜΜ: Διοικητικοί σε ελέγχους και εκδοτήρια
Σε αλλαγή αντικειμένου εργασίας θα υποχρεωθεί σύντομα απροσδιόριστος, ακόμη, αριθμός εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της πρωτεύουσας.

Το υπουργείο Μεταφορών και Ανάπτυξης σχεδιάζει τη μετακίνηση προσωπικού από διοικητικές θέσεις σε τομείς όπου υπάρχουν πολύ μεγάλες ελλείψεις, όπως π.χ. τα εκδοτήρια των σταθμών και ο έλεγχος των εισιτηρίων. Πρόκειται για μια προσπάθεια του αρμόδιου υπουργείου να ενισχύσει τη λειτουργία των συγκοινωνιακών φορέων με στόχο να αυξηθούν τα έσοδα και να αποτραπεί το ενδεχόμενο να ακριβύνουν τα εισιτήρια.

Ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Χατζηδάκης παρουσιάζοντας τα σχέδια για τον εκσυγχρονισμό των αστικών συγκοινωνιών σημείωσε ότι αν επιτευχθεί αύξηση 5 – 10% των πωλήσεων των εισιτηρίων μπορεί να αποφευχθεί η αύξηση της τιμής τους. Το θέμα της αύξησης της τιμής των εισιτηρίων, που ζητούσε με έμφαση η τρόικα, έχει «παγώσει» έως τον ερχόμενο Οκτώβριο καθώς ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά τα στοιχεία από την προσπάθεια που έγινε το προηγούμενο δίμηνο για τον περιορισμό της εισιτηριδιαφυγής και τα οποία έδειξαν υπολογίσιμη αύξηση των εσόδων.

Η προσπάθεια αυτή θα ενισχυθεί περαιτέρω με ακόμη περισσότερους ελέγχους, προκειμένου να μειωθεί το φαινόμενο της λαθρεπιβίβασης, αλλά και με καλύτερη στελέχωση των εκδοτηρίων καθώς σήμερα, σε πολλούς σταθμούς παραμένουν ερμητικά κλειστά και οι επιβάτες δεν μπορούν καν να προμηθευτούν εισιτήριο.

Το προσωπικό που θα χρειαστεί για τους επιπλέον ελέγχους και τα εκδοτήρια θα προέλθει από τις διοικητικές υπηρεσίες των συγκοινωνιακών φορέων, που εκτιμάται ότι έχουν περισσότερο προσωπικό από αυτό που χρειάζονται χωρίς όμως να υπάρχουν ακριβή στοιχεία για τον αριθμό των εργαζομένων που πλεονάζουν. Μάλιστα δεν αποκλείεται, σε περίπτωση που υπάρξουν αντιδράσεις, η μετακίνηση του προσωπικού στις νέες θέσεις να γίνει υποχρεωτικά.
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin
Να σημειώσουμε πάντως ότι οι εργαζόμενοι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της πρωτεύουσας, όπως και οι συνάδελφοί τους στον ΟΣΕ, βρίσκονται μπροστά σε νέες κινητοποιήσεις καθώς αντιδρούν στα κυβερνητικά σχέδια για υπαγωγή τους στο ενιαίο μισθολόγιο που θα σημάνει νέες, μεγάλες, περικοπές στις αμοιβές τους. Εφόσον δεν υπάρξει λύση κοινά αποδεκτή, τότε ειναι πολύ πιθανό από την επόμενη εβδομάδα να ξεκινήσουν κυλιόμενες κινητοποιήσεις με ανοικτό, μάλιστα, το ενδεχόμενο συνέχισής τους και μέσα στις γιορτές.

Επιχορήγηση μέσω… πιστοποίησης

Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη στα σχέδια για τον εκσυγχρονισμό των αστικών συγκοινωνιών περιλαμβάνεται και η διαδικασία πιστοποίησης των συγκοινωνιακών υπηρεσιών από ανεξάρτητους φορείς.

Η πιστοποίηση θα βασίζεται σε μια σειρά από κριτήρια όπως εξυπηρέτηση πελατών, ασφάλεια, παροχή πληροφοριών κ.α. Η διαδικασία πιστοποίησης θα ξεκινήσει από τα μέσα σταθερής τροχιάς και από την υπηρεσία εκδοτηρίων εισιτηρίων που αντιμετωπίζει πολύ σοβαρά προβλήματα καθώς σήμερα τα περισσότερα παραμένουν κλειστά.

Η πιστοποίηση θα συνδεθεί με το ύψος της επιχορήγησης από τον προϋπολογισμό, σε μια προσπάθεια να υπάρξουν άμεσα και μετρήσιμα αποτελέσματα

Επίσης μεταξύ των σχεδίων που προωθεί το αρμόδιο υπουργείο περιλαμβάνονται:

-Παροχή ενός δωρεάν εισιτηρίου με την αγορά 10 εισιτηρίων.

-Αλλαγές στον τρόπο είσπραξης προστίμων με καταβολή του 50% του προστίμου αν η εξόφληση γίνει σε διάστημα 10 ημερών.

-εισαγωγή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου το οποίο θα αντικαταστήσει τα σημερινά χάρτινα εισιτήρια βάζοντας οριστικά τέλος στο φαινόμενο της λαθρεπιβίβασης.

Το σύστημα αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας τους επόμενους μήνες θα αλλάξει σημαντικά αφού ως τον Αύγουστο του 2013 πρόκειται να λειτουργήσουν επτά νέοι σταθμοί του μετρό που βρίσκονται σε τελική φάση κατασκευής. Παράλληλα μέσα στον Ιανουάριο αναμένεται να ξεκινήσουν τα έργα επέκτασης του Τραμ στον Πειραιά τα οποία θα είναι έτοιμα σε περίπου δύο χρόνια.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v