Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σε χαμηλά 2,5 ετών οι τιμές στα σούπερ μάρκετ

Μείωση τιμών 2% από τις αρχές του έτους σε σειρά βασικών καταναλωτικών αγαθών που διακινούνται μέσω των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ καταγράφει έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Σε χαμηλά 2,5 ετών οι τιμές στα σούπερ μάρκετ
Μείωση τιμών 2% από τις αρχές του έτους σε σειρά βασικών καταναλωτικών αγαθών που διακινούνται μέσω των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ καταγράφει έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Η εξέλιξη αυτή, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, φαίνεται πως είναι αποτέλεσμα της προσαρμογής της αγοράς στην ύφεση (σούπερ μάρκετ και προμηθευτές), καθώς έρχεται παρά την αύξηση των τιμών σε πρώτες ύλες και ενέργεια.

Συνολικά, ο γενικός δείκτης σε διάστημα σχεδόν τριών ετών έχει μειωθεί κατά 0,3%, παρά τις αυξήσεις του ΦΠΑ, και βρίσκεται στα ίδια επίπεδα με τις αρχές του 2010. Αν δεν ληφθούν υπ’ όψιν οι αυξήσεις του ΦΠΑ, τότε ο δείκτης τιμών τον Οκτώβριο του 2012 παρουσιάζει πραγματική μείωση 4,3% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2010. Αυτό το ποσοστό αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε εξοικονόμηση 245 ευρώ ανά έτος για κάθε νοικοκυριό.

Σύμφωνα πάντα με το ΙΕΛΚΑ, οι τιμές βρίσκονται στο χαμηλότερο σημείο των τελευταίων 2,5 ετών, ενώ έχουν απορροφηθεί και οι αυξήσεις του ΦΠΑ.
 
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα αποτελέσματα αυτά δεν λαμβάνουν υπ' όψιν ούτε τις περιοδικές προσφορές σε συγκεκριμένα προϊόντα, αλλά ούτε και τις εκπτώσεις που παρέχουν οι οργανωμένες μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ του χώρου
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedinμέσω είτε των προγραμμάτων πιστότητας (loyalty cards), είτε των λοιπών προσφορών.

Οι εκτιμήσεις από ειδικούς της αγοράς αναφέρουν ότι οι συγκεκριμένες ενέργειες από τα σούπερ μάρκετ και τις προμηθευτικές εταιρείες έχουν ενταθεί σημαντικά την τελευταία διετία και θεωρούν ότι το όφελος στον καταναλωτή (σε εξοικονόμηση επί των τιμών) είναι 2-2,5% επί των αγορών του.

Σημειώνεται ότι η μηνιαία έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) παρουσιάζει τα αποτελέσματα έρευνας της εξέλιξης των τιμών των προϊόντων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (σούπερ μάρκετ) στην Ελλάδα το πέμπτο δίμηνο του 2012 (Σεπτέμβριος-Οκτώβριος).

Βασίζεται στα πρωτογενή δεδομένα που παρέχει το επίσημο παρατηρητήριο τιμών (www.e-prices.gr) της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου (υπουργείο Ανάπτυξης).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v