Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αντιδρούν οι φορτηγατζήδες στην άρση περιορισμών

Χωρίς καμία διαβούλευση με τους αυτοκινητιστές, εντελώς αιφνιδιαστικά, το Υπουργείο Ανάπτυξης περιέλαβε στο γνωστό πολυνομοσχέδιο διατάξεις με τις οποίες επιτρέπεται η μίσθωση φορτηγών δημόσιας χρήσης χωρίς οδηγό.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Αντιδρούν οι φορτηγατζήδες στην άρση περιορισμών
Στα… κάγκελα κατάφερε να βγάλει για μια ακόμη φορά, μετά από αρκετό καιρό, το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ολόκληρο των κλάδο των μεταφορών, επιβατικών και εμπορευματικών.

Μετά τα ταξί και τα βυτιοφόρα μεταφοράς πετρελαιοειδών στην απεργιακή μάχη μπήκαν και οι ιδιοκτήτες φορτηγών δημόσιας χρήσης οι οποίοι απεργούν κατά των ρυθμίσεων του υπουργείου για την απελευθέρωση της αγοράς οδικών μεταφορών που περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο και αναμένεται να ψηφιστούν σήμερα.

Εκπρόσωποι του κλάδου των φορτηγών δημόσιας χρήσης επισημαίνουν ότι η ρύθμιση που εισάγει το υπουργείο οδηγεί σε υφαρπαγή του μεταφορικού έργου που εκτελούν σήμερα τα φορτηγά του κλάδου και το οποίο θα καταλήξει στα φορτηγά ιδιωτικής χρήσης.

Σε ανακοίνωσή τους οι Συνεργαζόμενες Ομοσπονδίες του Κλάδου Ιδιοκτητών Φορτηγών Αυτοκινήτων Δημόσιας Χρήσης κατηγορούν το υπουργείο ότι προχώρησε σε αιφνιδιαστική κατάθεση της ρύθμισης χωρίς να προηγηθεί καμία διαβούλευση
με τον κλάδο. Επίσης κάνουν λόγο για παραβίαση κοινοτικών διατάξεων, κατ εντολή, όπως σημειώνουν, βιομηχάνων και πολυεθνικών εταιρειών που θα έχουν ως αποτέλεσμα τον αφανισμό του κλάδου.

Στο ίδιο μήκος κύματος και η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος που χαρακτηρίζει την ρύθμιση χαριστική βολή στους Έλληνες Αυτοκινητιστές. Η ΟΦΑΕ σημειώνει ότι οι προωθούμενες ρυθμίσεις «ολοκληρώνουν το έργο της δήθεν απελευθέρωσης του μεταφορικού επαγγέλματος που ξεκίνησε με το ν. 3887/2010, παραδίδουν τη μεταφορική δραστηριότητα στις πολυεθνικές εταιρίες και το κεφάλαιο και οδηγούν στον αφανισμό τον κλάδο των Ελλήνων μεταφορέων, που εδώ και χρόνια πλήττεται από την κρίση, την υπερχρέωση και τον αθέμιτο ανταγωνισμό των αυτοκινητιστών τρίτων χωρών».

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο LinkedinΟι επίμαχες ρυθμίσεις

Οι ρυθμίσεις που προωθεί το υπουργείο Μεταφορών για την μίσθωση φορτηγών οχημάτων στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές προκαλούν αλλαγές το νομοθετικό πλαίσιο για τη μίσθωση οχημάτων χωρίς οδηγό. Σύμφωνα με το υπουργείο πρόκειται για ρύθμιση με την οποία η χώρα μας να ακολουθεί την κοινή Ευρωπαϊκή πολιτική.

Οι περιορισμοί που ισχύουν έως σήμερα και αίρονται με την νέα ρύθμιση προβλέπουν ότι:

-η μεταφορική επιχείρηση πρέπει να διαθέτει τουλάχιστον ένα ιδιόκτητο φορτηγό δημόσιας χρήσης προκειμένου να μισθώσει άλλο φορτηγό όχημα,

-ο αριθμός των μισθωμένων φορτηγών οχημάτων μιας μεταφορικής επιχείρησης δεν μπορεί να υπερβαίνει το διπλάσιο του αριθμού των ιδιόκτητων φορτηγών δημόσιας χρήσης της επιχείρησης

- οι μη μεταφορικές επιχειρήσεις και επαγγελματίες μισθώνουν μόνο φορτηγά ιδιωτικής χρήσης μεικτού βάρους έως έξι τόνων από άλλες μη μεταφορικές επιχειρήσεις και επαγγελματίες.

Από την πλευρά του υπουργείου εκτιμάται ότι με την κατάργηση των περιορισμών αυτών:

- θα τονωθεί η ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων,

- θα δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για μείωση στο κόστος του προϊόντος και άρα στην τελική τιμή του προϊόντος,

-θα επιτευχθεί καλύτερη και πληρέστερη κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών,

- θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας σε σχετιζόμενες με αυτή τη δραστηριότητα επιχειρήσεις.

Άρση περιορισμών για τον ελάχιστο χρόνο ρύθμισης

Με έτερη ρύθμιση του υπουργείου που επίσης έχει ενταχθεί στο πολυνομοσχέδιο αίρονται οι και περιορισμοί που υπάρχουν ως προς τον ελάχιστο χρόνο μίσθωσης μικρών φορτηγών ως 3,5 τόνους από επιχειρήσεις και ιδιώτες.

Με υπουργική απόφαση του 2011 έχει ήδη επιτραπεί η εκμίσθωση φορτηγών οχημάτων μεικτού βάρους έως 3,5 τόνων από επιχειρήσεις εκμίσθωσης. Ωστόσο, η ρύθμιση αυτή παρέμεινε πρακτικά ανεφάρμοστη καθώς διατηρούνταν σε ισχύ περιορισμός σύμφωνα με τον οποίο η ελάχιστη διάρκεια μίσθωσης για επιχειρήσεις, αλλά και για ιδιώτες ήταν τα δύο έτη.

Με την εν λόγω ρύθμιση η χώρα μας προσαρμόζεται στα ισχύοντα στις περισσότερες χώρες του εξωτερικού. Όπως σημειώνει το υπουργείο σε Ολλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία, Βέλγιο, ΗΠΑ, Καναδά κλπ. ελαφρά, αλλά και μεγαλύτερα φορτηγά οχήματα, ενοικιάζονται για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ή και βάσει χιλιομέτρων με σύμβαση, χωρίς να υπάρχει νομικός περιορισμός, ώστε να εξυπηρετούνται πελάτες που επιθυμούν να μετακινήσουν αντικείμενα, αγορές ειδών ή και οικοσκευές.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v