Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Εurobank:Αρχή της πορείας το πολυνομοσχέδιο

Η ψήφιση του πολυνομοσχεδίου ως προϋπόθεση για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και την επιστροφή σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης

Εurobank:Αρχή της πορείας το πολυνομοσχέδιο
Η ψήφιση του πολυνομοσχεδίου δεν σηματοδοτεί το τέλος της προσπάθειας για την ελληνική οικονομία αλλά την αρχή μιας πορείας προς την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της και την επιστροφή σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, αναφέρει η Eurobank στο "7 ημέρες οικονομία".

Αναλυτικότερα η κυβέρνηση κατέθεσε το νομοσχέδιο «’Έγκριση Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016- Επείγοντα μέτρα εφαρμογής του Ν.4046/2012 και του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016» (πολυνομοσχέδιο στη συνέχεια) στο Ελληνικό Κοινοβούλιο στις 05 Νοεμβρίου 2012.

Ως ημερομηνία ψήφισης έχει οριστεί η 7η Νοεμβρίου 2012. Υπενθυμίζουμε ότι η κυβέρνηση έχει καταθέσει ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα στο Κοινοβούλιο τον Προϋπολογισμό 2013. Ως ημερομηνία ολοκλήρωσης της συζήτησης και ψήφισης του προϋπολογισμού έχει οριστεί η 11η Νοεμβρίου 2012.

Αναμένουμε ότι το πολυνομοσχέδιο θα εξασφαλίσει την απαραίτητη πλειοψηφία στο Ελληνικό Κοινοβούλιο. Μέχρι στιγμής δεν φαίνεται να υπάρχουν διαρροές στην κοινοβουλευτική ομάδα της ΝΔ (127 βουλευτές) ενώ από το ΠΑΣΟΚ εκτιμάται ότι το πολύ 27 από τους 33 βουλευτές θα ψηφίσουν θετικά.

Η ΔΗΜΑΡ αναμένεται ότι θα ψηφίσει «παρόν» στη συγκεκριμένη ψηφοφορία. Από την άλλη, η ψήφιση του Προϋπολογισμού 2013 αναμένεται να γίνει χωρίς προβλήματα αφού και οι τρεις κυβερνητικοί εταίροι έχουν δηλώσει ότι θα υπερψηφίσουν.

Η ψήφιση του πολυνομοσχεδίου δεν σηματοδοτεί το τέλος της προσπάθειας για την ελληνική οικονομία αλλά την αρχή μιας πορείας προς την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της και την επιστροφή σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο LinkedinΤο πολυνομοσχέδιο τακτοποιεί τα δημόσια οικονομικά σε επίπεδο τριετίας με βάση τις ανάγκες αλλά κυρίως τις δυνατότητες του ελληνικού κράτους. Παράλληλα, ολοκληρώνει τη νομοθέτηση μιας σειράς από διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που θα επιτρέψουν την καλύτερη δημοσιονομική εποπτεία και διαχείριση και αποτελεσματικότητα του δημοσίου τομέα και τη δημιουργία ενός καλύτερου περιβάλλοντος για την πραγματοποίηση επενδύσεων στην ελληνική επικράτεια.
 
Να συνεχιστεί η προσπάθεια

Η προσπάθεια δεν θα πρέπει να σταματήσει εδώ. Η ουσιαστική εφαρμογή των παραπάνω διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων είναι αναγκαίο να ολοκληρωθεί άμεσα, αναφέρει η Eurobank.

Το κεντρικό διακύβευμα από εδώ και μπρος είναι αναγκαίο για να γίνει η επιστροφή σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξής μέσω:

• της ολοκλήρωσης των εκκρεμοτήτων που θα επιτρέψουν την επανεκκίνηση της κατασκευής μεγάλων έργων (εθνικές οδοί κτλ)
• της αποτελεσματικότερης χρήσης των διαθέσιμων κεφαλαίων από τα Διαρθρωτικά Ταμεία (ΕΣΠΑ)
• της εφαρμογής του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων

Σε αυτό το σημείο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι, δεν υπάρχουν απαντήσεις στο πολυνομοσχέδιο και στο ΜΠΔΣ 2013-16 τόσο για το πρόβλημα της βιωσιμότητας του χρέους όσο και για το πρόβλημα χρηματοδότησης της διετούς παράτασης του προγράμματος για την περίοδο 2015-2016. Προτάσεις όπως ο δανεισμός της Ελλάδας από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ESM) και η επαναγορά του χρέους από τη δευτερογενή αγορά ή η αγορά από τον ESM των ελληνικών ομολόγων που έχει στην κατοχή της η ΕΚΤ και η απομείωση τους (κούρεμα) στη συνέχεια, δείχνουν ότι υπάρχει διάλογος για το θέμα στο παρασκήνιο. Μέχρι στιγμής όμως δεν έχουν καταλήξει σε μια αξιόπιστη και εφαρμόσιμη πρόταση που θα εξασφαλίζει την βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους.

Εκτιμούμε ότι η ψήφιση του Νομοσχεδίου θα λειτουργήσει θετικά ως προς την εύρεση λύσης για το θέμα της βιωσιμότητας του χρέους, αναφέρει η Eurobank.

Σημειώστε ότι η αβεβαιότητα των τελευταίων ημερών και η χαμένη ευκαρία της 18ης Οκτωβρίου έχουν οδηγήσει σε αυξητική πορεία τα περιθώρια επιτοκίου του 10-ετους ομολόγου του Ελληνικού Δημοσίου έναντι του αντίστοιχου Γερμανικού τίτλου. Μόνο τις τελευταίες ημέρες και μετά την διαφαινόμενη συμφωνία μεταξύ των κυβερνητικών εταίρων εντοπίζεται κάποια αποκλιμάκωση.

Τα αντίστοιχα περιθώρια των ισπανικών και των πορτογαλικών ομολόγων συνεχίζουν την έντονα αυξητική τους πορεία εξαιτίας του κλίματος αβεβαιότητας σχετικά με την ένταξη της Ισπανίας στον ESM.

Θετικές εξελίξεις στην εκτέλεση του Προϋπολογισμού Γενικής Κυβέρνησης

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Κυβέρνησης για την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2012, το συνολικό δημοσιονομικό έλλειμμα σε ταμειακή βάση ήταν €9,7 δισ. καταγράφοντας μείωση κατά 48,3% σε ετήσια βάση. Σύμφωνα με την Εισηγητική Έκθεση του Προϋπολογισμού 2013 το έλλειμμα του 2012 εκτιμάται στο - 6,6% του ΑΕΠ ενώ το ΔΝΤ το εκτιμά στο -7,5% του ΑΕΠ (IMF Fiscal Monitor (09/10/2012)).

Εκτιμούμε ότι ο στόχος που περιλαμβάνεται στο Προσχέδιο Προϋπολογισμού 2013 είναι επιτεύξιμος με δεδομένο ότι θα εκταμιευθεί εγκαίρως η δόση των €31,3 δισ. του 2ου Προγράμματος Σταθεροποίησης.

Η εκτόξευση του ύψους των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του ελληνικού δημοσίου στα €8,3 δισ. στα τέλη Σεπτεμβρίου 2012 από €8,1 δισ. στα τέλη Αυγούστου 2012 είναι ανησυχητική αλλά αναμενόμενη.

Το μεγαλύτερο μέρος των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων αφορά υποχρεώσεις των Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης (€4,5 δισ.) και των νοσοκομείων (€1,8 δισ.), τονίζει η Eurobank.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v