ΤΡΑΜ: Υπογράφεται η σύμβαση επέκτασης σε Πειραιά

Στην τελική ευθεία, μετά από πολλά χρόνια αναμονής, μπαίνει το έργο της επέκτασης του τραμ στον Πειραιά. Η σύμβαση του έργου έχει προωθηθεί στη Βουλή και αναμένεται να υπογραφεί σύντομα με την εταιρεία "Θέμελη".

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΤΡΑΜ: Υπογράφεται η σύμβαση επέκτασης σε Πειραιά
Στην τελική ευθεία, μετά από πολλά χρόνια αναμονής, μπαίνει το έργο της επέκτασης του τραμ στον Πειραιά. Η σύμβαση του έργου έχει προωθηθεί στη Βουλή και αναμένεται να υπογραφεί σύντομα με την εταιρεία "Θέμελη".

Η εταιρεία ήταν o αρχικός μειοδότης του έργου, ωστόσο αλλεπάλληλες προσφυγές είχαν ως αποτέλεσμα να υπάρξει πολύ μεγάλη καθυστέρηση.

Μάλιστα υπήρξε κίνδυνος ακόμη και ματαίωσης του έργου, καθώς ήταν κάτι περισσότερο από σοβαρός ο κίνδυνος απώλειας των ευρωπαϊκών κονδυλίων για την χρηματοδότησή του. Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 128 εκατ. ευρώ, το οποίο κατά το μεγαλύτερο μέρος του χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η διαδρομή και οι στάσεις  

Οι συρμοί του τραμ αναμένεται ότι θα αρχίσουν να κινούνται στους δρόμους του Πειραιά στο τέλος του 2014. Το τραμ θα συνδέσει το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) με τον Πειραιά, με μονή γραμμή 5,4 χλμ., που θα κάνει κυκλική πορεία μέσα στην πόλη.

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο LinkedinΗ διαδρομή που θα ακολουθεί θα είναι μέσω των οδών ΣΕΦ- Σκυλίτση- Λαμπράκη- Βασιλέως Γεωργίου Α’- Εθνικής Αντιστάσεως- Σκυλίτση.

Στην διαδρομή της εισόδου στην πόλη του Πειραιά θα κατασκευαστούν 7 στάσεις (Γήπεδο «Γ. Καραϊσκάκης», Μικράς Ασίας, Γρηγορίου Λαμπράκη, Ευαγγελιστρίας, Πλ. Δεληγιάννη, Δημαρχείο, Ακτή Ποσειδώνος), ενώ στην διαδρομή της επιστροφής προς το ΣΕΦ θα κατασκευαστούν 5 στάσεις (Αγία Τριάδα, Πλ. Ιπποδάμειας, 34ου Συντάγματος Πεζικού, Ανδρούτσου, Ομηρίδου-Σκυλίτση).

Από την επέκταση αυτή υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετούνται ημερησίως περίπου 25.000 έως 35.000 επιβάτες.

Η προσθήκη αυτή θεωρείται ζωτικής σημασίας για το μέσο, καθώς εκτιμάται ότι μπορεί να εξασφαλίσει την βιωσιμότητα του.

Σοβαρά θα είναι βέβαια και τα περιβαλλοντικά οφέλη από την λειτουργία του.
Υπολογίζεται ότι η επέκταση του Τραμ σε κεντρικούς δρόμους του Πειραιά θα έχει ως αποτέλεσμα να κυκλοφορούν περίπου 15.000 οχήματα λιγότερα σε μια περιοχή που είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένη από την κίνηση.

Οι ενστάσεις

Αξίζει πάντως να σημειώσουμε ότι το Τραμ, για το οποίο υπάρχουν και σχέδια μελλοντικών επεκτάσεων σε περιοχές του Πειραιά, συναντά ακόμη αντιστάσεις από επαγγελματικές ομάδες που αντιτίθεται στην έλευσή του στην πόλη τους.

Σε ημερίδα που οργάνωσε πριν λίγες μέρες το Επιμελητήριο Πειραιά, μερίδα εμπόρων της πόλης εξέφρασαν επιφυλάξεις και διατύπωσαν φόβους ότι είναι πιθανό να έχουν απώλειες αγοραστικού κοινού λόγω των έργων.

Η απάντηση στις ενστάσεις αυτές είναι ότι πρόκειται για ένα μέσο το οποίο εξυπηρετεί την τοπική κίνηση και θεωρείται ότι θα οδηγήσει σε αύξηση της ζήτησης στις αγορές της περιοχής.

Να σημειώσουμε ότι στα σχέδια της Αττικό Μετρό περιλαμβάνεται η επέκταση του μέσου σε κεντρικές περιοχές της Αθήνας, όπως η οδός Πατησίων και οι Αμπελόκηποι, ενώ έτοιμη είναι και η δημοπράτηση του έργου προς την περιοχή της Αργυρούπολης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v