ΙΟΒΕ: Πώς το Δημόσιο έχασε 840 εκατ. στα καύσιμα

Παρά την τεράστια αύξηση των φόρων στα υγρά καύσιμα από το Μάρτιο του 2010 και μετά, τα έσοδα του Δημοσίου το 2011 ήταν μειωμένα κατά 16,6%.

ΙΟΒΕ: Πώς το Δημόσιο έχασε 840 εκατ. στα καύσιμα
Παρά την τεράστια αύξηση των φόρων στα υγρά καύσιμα από το Μάρτιο του 2010 και μετά, τα έσοδα του Δημοσίου το 2011 ήταν μειωμένα κατά 16,6%. Το σύνολο των φόρων που εισέπραξε το Δημόσιο από τις εταιρείες εμπορίας (ειδικός φόρος, ΦΠΑ, φόρος κερδών κ.λπ.) μειωμένοι κατά 16,9%.

Τα στοιχεία προκύπτουν από την ανάλυση αριθμοδεικτών του κλάδου εμπορίας που πραγματοποίησε το ΙΟΒΕ και επιβεβαιώνουν ότι τα φορολογικά μέτρα που έλαβε η Κυβέρνηση Παπανδρέου κατ΄ εντολήν της τρόικας, είχαν τα αντίθετα αποτελέσματα σε ότι αφορά στην αύξηση των εσόδων του Δημοσίου, ενώ τείνουν να καταστήσουν προβληματικό τον κλάδο εμπορίας.

Ειδικότερα, από την ανάλυση του ΙΟΒΕ (υπεύθυνη η ερευνήτρια του Ιδρύματος κ. Ευαγγελία Βαλαβανιώτη), προκύπτει ότι οι 12 εταιρείες τις οποίες εξετάζει βάσει των ισολογισμών τους, είχαν το 2010 και το 2011 ζημιές 46 εκατομμυρίων ευρώ. Οι πωλήσεις το 2011 σε όγκο ανήλθαν το 2011 σε 13,2 εκατομμύρια τόνους έναντι 13,99 εκατομμυρίων το 2010, ενώ η αξία των πωλήσεων διαμορφώθηκε σε 13,5 δισ. ευρώ, έναντι 12,89 δισ. το 2010.

Από τις πωλήσεις αυτές το Δημόσιο εισέπραξε με τη μορφή ειδικών φόρων επί των προϊόντων και ΦΠΑ 4,23 δισ. ευρώ το 2011, έναντι 5,07 δισ. ευρώ το 2010
. Συνολικά δε μαζί με τους φόρους και εισφορές των εταιρειών εμπορίας 4,25 δισ. ευρώ, έναντι 5,12 δισ. το 2010.

Οι άλλες επιπτώσεις

Καταλυτικές ήταν οι επιπτώσεις της αύξησης της φορολογίας, αλλά και της γενικότερης οικονομικής κρίσης, σε ό,τι αφορά την απασχόληση, τις αμοιβές, αλλά και την εικόνα που εμφανίζουν οι εταιρείες εμπορίας με τους ισολογισμούς τους.
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin
Σε ένα χρόνο, ο αριθμός των εργαζομένων στις εταιρείες αυτές μειώθηκε κατά 6,74% (2.269 το 2011, έναντι 2.433 το 2010), οι αμοιβές του προσωπικού κατά 13,28% (100,094 εκατ. έναντι 115,425 εκατομμυρίων το 2010), ενώ μειώσεις υπήρξαν και στον κλάδο λιανικής (πρατήρια) και στις μεταφορές.

Ειδικότερα, ο αριθμός πρατηρίων των 12 αυτών εταιρειών μειώθηκε σε 6.192 από 6310 το 2010 (-1,87%), ο αριθμός των ιδιόκτητων βυτιοφόρων σε 384 από 390 και των απασχολούμενων βυτιοφόρων τρίτων σε 1.525 από 1.527.

Να σημειωθεί ότι η ανάλυση περιέλαβε τις εξής εταιρείες: Avin Oil (θυγατρική Μότορ Όιλ), Αιγαίον Όιλ (Δημ. Μελισσανίδης), ΒΡ Ελληνική (διατηρεί τις δραστηριότητες που δεν μεταβιβάστηκαν στον όμιλο ΕΛ.ΠΕ.), Ελληνικά Καύσιμα (θυγατρική των ΕΛ.ΠΕ. που ελέγχει το δίκτυο πρατηρίων με το σήμα ΒΡ), Cyclon (ελέγχεται από την οικογένεια Βαρδινογιάννη και την Μότορ Όιλ), ΕΚΟ (θυγατρική των ΕΛ.ΠΕ.), ΕΛΙΝΟΪΛ, ΕΤΕΚΑ, Mamidoil-Jetoil (οικογένεια Μαμιδάκη), Revoil (οικογένεια Ρούσου) Coral και Coral Gas (θυγατρική της Μοτορ Οιλ, που διαχειρίζεται τα πρατήρια με το σήμα της Shell).

Δείτε όλη την έρευνα του ΙΟΒΕ στη δεξιά στήλη «Συνοδευτικό Υλικό».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v