Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Συγκοινωνίες: Ετοιμάζονται κινητοποιήσεις

Στην πραγματοποίηση 24ωρης απεργίας την ερχόμενη Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου προσανατολίζονται οι εργαζόμενοι στα μέσα σταθερής τροχιάς (ΜΕΤΡΟ - ΗΣΑΠ - ΤΡΑΜ).

  • της Μάρως Τσαντήλα
Συγκοινωνίες: Ετοιμάζονται κινητοποιήσεις
Στην πραγματοποίηση 24ωρης απεργίας την ερχόμενη Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου προσανατολίζονται οι εργαζόμενοι στα μέσα σταθερής τροχιάς (ΜΕΤΡΟ - ΗΣΑΠ - ΤΡΑΜ).

Η απόφαση της γενικής συνέλευσης των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ Α.Ε., που πραγματοποιήθηκε χθες, να προχωρήσουν σε απεργιακή κινητοποίηση θα πρέπει προηγουμένως να εγκριθεί από τα πρωτοβάθμια σωματεία των τριών μέσων, οπότε δεν αποκλείεται η κινητοποίηση να έχει διαφορετικό χαρακτήρα.

Στην απεργία, εάν τελικά γίνει, δεν φέρονται διατεθειμένοι να συμμετάσχουν οι εργαζόμενοι στις Ο.ΣΥ. Α.Ε. (ΕΘΕΛ - ΗΛΠΑΠ), οι οποίοι, μάλιστα, εμφανίζονται δυσαρεστημένοι για τη μη συμμετοχή τους στη χθεσινή γενική συνέλευση. Οι εργαζόμενοι στις οδικές συγκοινωνίες τη Δευτέρα πρόκειται να πραγματοποιήσουν ευρεία σύσκεψη στην οποία έχουν προσκαλέσει όλα τα σωματεία των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, στο πλαίσιο εύρεσης λύσης για κοινό αγώνα, όπως επισημαίνουν.

Οι εργαζόμενοι στα μέσα σταθερής τροχιάς αντιδρούν στις νέες περικοπές στις αποδοχές τους, υποστηρίζοντας ότι η μηνιαία μισθοδοσία του προσωπικού της εταιρείας έχει μειωθεί ήδη κατά 48%. Επίσης, δηλώνουν αντίθετοι σε κάθε ενδεχόμενο αύξησης της τιμής στα εισιτήρια, σημειώνοντας με έμφαση ότι είναι αδιανόητο να πληρώσουν οι επιβάτες το κόστος των ανύπαρκτων ελέγχων για την πάταξη της εισιτηριοδιαφυγής.

Αντίθετα, ζητούν μείωση της τιμής στο 1 ευρώ, δηλαδή στα επίπεδα όπου ήταν το 2009, αλλά και δωρεάν μετακίνηση για ευπαθείς κοινωνικές ομάδες όπως ανέργους, φοιτητές και χαμηλοσυνταξιούχους.

Δυστοκία για τα μέτρα ελέγχου της εισιτηριοδιαφυγής
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin
Η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων κατά 25% θα γίνει το πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους, αν τελικώς δεν υπάρξει ισοδύναμο οικονομικό αποτέλεσμα από τα μέτρα για την πάταξη της λαθραίας επιβίβασης στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Από την πλευρά του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων επισημαίνεται ότι η αύξηση δεν θα έχει το προσδοκώμενο αποτέλεσμα για αύξηση των εσόδων κατά 40 εκατ. ευρώ όπως αναφέρουν οι εκτιμήσεις του υπουργείου Οικονομικών.

Ωστόσο, τα μέτρα για τον έλεγχο εισιτηριοδιαφυγής, που επρόκειτο να ανακοινώσει το υπουργείο Ανάπτυξης, φαίνεται ότι δεν έχουν οριστικοποιηθεί ακόμη, παρότι οι υπηρεσίες του υπουργείου βρίσκονται σε πυρετό διαβουλεύσεων με όλους τους αρμόδιους φορείς.
Μάλιστα, το γεγονός ότι κατά το πρόσφατο παρελθόν έχει επιχειρηθεί να ελεγχθεί η εισιτηριοδιαφυγή με την εφαρμογή συστηματικότερων ελέγχων, χωρίς όμως να υπάρξει ουσιαστικό αποτέλεσμα, δημιουργεί σοβαρές αμφιβολίες για το αν ένα τέτοιο μέτρο μπορεί να φέρει αυτήν τη φορά καλύτερο αποτέλεσμα.

Συνολικά 120 εκατομμύρια λαθρεπιβάτες

Από την πλευρά των εργαζομένων επισημαίνεται ότι η επανασύσταση του ενιαίου σώματος ελεγκτών δεν θα έχει ουσιαστικό αποτέλεσμα, ενώ υπάρχουν και φωνές που τονίζουν ότι το προσωπικό των αστικών συγκοινωνιών έχει μειωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει διαθέσιμος επαρκής αριθμός εργαζομένων που να στελεχώσουν έναν ελεγκτικό μηχανισμό. Εξάλλου, η έλλειψη προσωπικού είναι ο λόγος που πολλά εκδοτήρια εισιτηρίων παραμένουν κλειστά, με αποτέλεσμα ακόμη και οι επιβάτες που θέλουν να είναι νόμιμοι να δυσκολεύονται να προμηθευτούν εισιτήρια.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι, με βάση τους υπολογισμούς του ΟΑΣΑ, κάθε χρόνο μετακινούνται λαθραία με τις αστικές συγκοινωνίες περίπου 120 εκατομμύρια επιβάτες, αριθμός που βαίνει συνεχώς αυξανόμενος τα τελευταία χρόνια λόγω της μείωσης των εισοδημάτων αλλά και της απουσίας ελέγχων.

Την ίδια ώρα, με βήμα σημειωτόν προχωρά ο διαγωνισμός του οργανισμού για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, που σε συνδυασμό με την εγκατάσταση συστημάτων ελεγχόμενης εισόδου στα μέσα μαζικής μεταφοράς, θα λύσει οριστικά το πρόβλημα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v