Το σχέδιο "αποκέντρωσης" της ΔΕΠΑ

Μεσούσης της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ, η εταιρεία έστω και με αργούς ρυθμούς προχωρά τα σχέδια για νέες χρήσεις του φυσικού αερίου. Σχεδιάζει τη δημιουργία σταθμών υγροποιημένου αερίου.

Το σχέδιο αποκέντρωσης της ΔΕΠΑ
Μεσούσης της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ, η εταιρεία έστω και με αργούς ρυθμούς προχωρά τα σχέδια για νέες χρήσεις του φυσικού αερίου.

Εκτός από την αεριοκίνηση και την εφαρμογή κινήτρων για τη μετατροπή επαγγελματικών αυτοκινήτων σε διπλού καυσίμου, η ΔΕΠΑ προχωρά το σχέδιό της για δημιουργία συστημάτων αποκεντρωμένης χρήσης φυσικού αερίου.

Πρόκειται για αυτόνομα δίκτυα πόλεων, που βρίσκονται σε μεγάλες αποστάσεις από τα υπάρχοντα. Τα δίκτυα αυτά θα τροφοδοτούνται από εγκαταστάσεις όπου θα βρίσκεται αποθηκευμένο φυσικό αέριο σε μορφή υγρή (LNG) ή συμπιεσμένη (CNG).

Ήδη η ΔΕΠΑ έχει προχωρήσει στην αξιολόγηση 32 περιοχών της χώρας από άποψη δυνατοτήτων αγοράς, προκειμένου να επιλεγεί η προτιμητέα τεχνολογία τροφοδοσίας.

Τα πλεονεκτήματα των συστημάτων αποκεντρωμένης χρήσης φυσικού αερίου
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin εντοπίζονται στο ότι παρέχουν τη δυνατότητα εφοδιασμού απομακρυσμένων και μικρών αγορών, χωρίς τη δέσμευση και το ρίσκο που δημιουργούν οι μεγάλες επενδύσεις.
 
Οι εξελίξεις στην τεχνολογία υγροποιημένου και συμπιεσμένου αερίου επιτρέπουν επιπλέον να διατηρείται το κόστος της επένδυσης χαμηλό, ενώ δημιουργούνται και συνθήκες για ανάπτυξη του ανταγωνισμού.

Μεταξύ των περιοχών που εξετάζει η ΔΕΠΑ περιλαμβάνονται τα νησιωτικά συμπλέγματα Κυκλάδων και Δωδεκανήσου, η Λέσβος και η Σάμος. Στις χερσαίες περιοχές περιλαμβάνονται οι νομοί της Δυτικής Ελλάδας και της Δυτικής Πελοποννήσου.

Ένα επιπλέον πλεονέκτημα που προσφέρουν τα συστήματα αποκεντρωμένης χρήσης είναι ότι καταλήγουν τελικά στη σύνδεσή τους με τα κεντρικά δίκτυα, αφού όμως προηγουμένως επιτευχθεί ένας κρίσιμος όγκος κατανάλωσης, ο οποίος θα δικαιολογεί την επένδυση για τη διασύνδεση.

Η μεταφορά του αερίου στους αποθηκευτικούς χώρους των δικτύων θα γίνεται κατά προτίμηση με μικρά πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου, εφόσον επιλεγεί το συμπιεσμένο αέριο, με ειδικά οχήματα.

Η αεριοκίνηση

Τέλος, σε ό,τι αφορά την αεριοκίνηση, δηλαδή τη χρήση φυσικού αερίου για κίνηση των οχημάτων, η ΔΕΠΑ βρίσκεται στην ολοκλήρωση του σχεδιασμού για την πολιτική μάρκετινγκ που θα ακολουθήσει.

Τα πρώτα 6 πρατήρια στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη και κατά μήκος της Εθνικής Οδού θα είναι έτοιμα το 2012, ενώ η εταιρεία έχει καταλήξει και στον λογότυπο με τον οποίο θα προσφέρεται η νέα υπηρεσία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v