Ιδανικός προορισμός για τους Ρώσους η Ελλάδα

Την εκτίμηση ότι η Ελλάδα μπορεί να αποτελέσει τον πρώτο προορισμό για τους Ρώσους τουρίστες εξέφρασαν οι εκπρόσωποι της επιχειρηματικής αποστολής από την Αγία Πετρούπολη, στο Οικονομικό Φόρουμ Ελλάδος –Ρωσίας.

Ιδανικός προορισμός για τους Ρώσους η Ελλάδα
Την εκτίμηση ότι η Ελλάδα μπορεί να αποτελέσει τον πρώτο προορισμό για τους Ρώσους τουρίστες εξέφρασαν οι εκπρόσωποι της επιχειρηματικής αποστολής από την Αγία Πετρούπολη, οι οποίοι συμμετείχαν στο Οικονομικό Φόρουμ Ελλάδος –Ρωσίας που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη.

«Εκατό εκατομμύρια Ρώσοι είναι έτοιμοι να επισκεφθούν τη χώρα σας», είπαν χαρακτηριστικά απευθυνόμενοι στους εκπροσώπους του ΕΒΕΘ και του Δήμου Θεσσαλονίκης που συνδιοργάνωσαν την εκδήλωση, ενώ ιδιαίτερη αναφορά έγινε στους κατοίκους της Αγίας Πετρούπολης, οι οποίοι θα ήθελαν να ταξιδέψουν σε «ζεστά μέρη με ωραίες θάλασσες».

Στο επίκεντρο του Φόρουμ βρέθηκαν οι επιχειρηματικές ευκαιρίες που παρουσιάζει η περιοχή της Αγίας Πετρούπολης, καθώς και οι προοπτικές προώθησης των ελληνορωσικών εμπορικών και τουριστικών σχέσεων.
 
Επίσης, παρουσιάστηκε το επενδυτικό πλαίσιο στη Ρωσία, ενώ ακολούθησαν κατ’ ιδίαν συναντήσεις μεταξύ Ελλήνων και Ρώσων επιχειρηματιών.

Στις ομιλίες τους ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Μπακατσέλος και ο α΄ αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ, Εμμανουήλ Βλαχογιάννης αναφέρθηκαν στη δυναμική επιχειρηματική κοινότητα της Θεσσαλονίκης αλλά και στους δεσμούς φιλίας και συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Ρωσίας. Υπενθύμισαν δε ότι το ΕΒΕΘ, δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στην ενδυνάμωση των σχέσεων των δύο χωρών, προχώρησε σε αδελφοποίηση με το Επιμελητήριο της Αγίας Πετρούπολης ήδη από το 2002.

«Οι ευκαιρίες για ενδυνάμωση των εμπορικών και οικονομικών σχέσεων είναι πολλές. Η χώρα μας φημίζεται για τα αγροτικά της προϊόντα, τον τουρισμό και τη ναυτιλία. Πολύ καλές προοπτικές συνεργασίας υπάρχουν σε πολλούς τομείς, όπως της παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, αλλά και από την αξιοποίηση ορυκτών υδρογονανθράκων, της διαχείρισης απορριμμάτων, της μεταποίησης, του τουρισμού, των μεταφορών, των επικοινωνιών και της εκπαίδευσης», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μπακατσέλος.

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο LinkedinΕμπόδιο η βίζα

«Η Ρωσία εξελίσσεται ταχέως σε μία από τις μεγαλύτερες αγορές εξερχόμενου τουρισμού στον κόσμο, με ισχυρά ποσοτικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά», σημείωσε, μεταξύ άλλων, ο γενικός διευθυντής του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης, Νίκος Σαπουντζής προσθέτοντας ότι «σύμφωνα με εκτιμήσεις, ο εισερχόμενος τουρισμός από τη συγκεκριμένη αγορά θα αυξηθεί κατά 30%-40% το 2012, ενώ τα μέχρι τώρα στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι από την πρεσβεία της Μόσχας, τον ΕΟΤ και τα Visa Centers έχουν εκδοθεί 19% περισσότερες βίζες σε σχέση με πέρυσι».

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα το 2011 υποδέχθηκε περίπου 650.000 Ρώσους τουρίστες, σημειώνοντας αύξηση 50% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Στη σημαντική αυτή αύξηση συνέβαλε, σύμφωνα με τον κ. Σαπουντζή, η επίσπευση της διαδικασίας έκδοσης βίζας το 2010. «Τα παραπάνω μεγέθη είναι ενδεικτικά της δυναμικής που διαθέτει η ρωσική αγορά, με την προϋπόθεση να απλοποιηθεί περαιτέρω η έκδοση θεωρήσεων και να λυθούν τα προβλήματα που υπάρχουν στην Ευρώπη με την έκδοση βίζας, που ακολουθεί τις οδηγίες της συνθήκης Σένγκεν», είπε ο κ. Σαπουντζής ενώ την ίδια άποψη διατύπωσαν από το βήμα του φόρουμ και τα μέλη της αποστολής από την Αγία Πετρούπολη.

Ο κ. Σαπουτζής ανέφερε ακόμη ότι «πέρσι διέμειναν στη Θεσσαλονίκη 39.486 Ρώσοι, καταγράφοντας αύξηση 63% σε σχέση με το 2010, κατατάσσοντάς τους στην 6η θέση στη λίστα των εθνικοτήτων». Επίσης, εντός μιας πενταετίας στην Ελλάδα έφτασαν 2 εκατομμύρια Ρώσοι, όταν στη γειτονική Τουρκία, που δεν αντιμετωπίζει τα ίδια προβλήματα εισόδου στη χώρα, άγγιξαν τα 14 εκατομμύρια.

Σύμφωνα με τον κ. Σαπουντζή, το πεδίο συνεργασίας για περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού αποτελεί μεγάλη πρόκληση τόσο για τη Θεσσαλονίκη όσο και για την Αγία Πετρούπολη. Προς αυτή την κατεύθυνση σχεδιάζονται δράσεις που θα φέρουν πιο κοντά τους κατοίκους των δύο πόλεων. Ένα από τα πρώτα βήματα διασύνδεσης τους, ήταν η έκθεση κέρινων ομοιωμάτων από το μουσείο της Αγίας Πετρούπολης που φιλοξενήθηκε στο περιστύλιο του κινηματοθέατρου Αριστοτέλειο.

Σήμερα ο χώρος λειτουργεί ως Κέντρο για τη μετάδοση του Ρωσικού πολιτισμού σε συνεργασία με το Μουσείο της Αγίας Πετρούπολης. Στην Αγία Πετρούπολη, από την άλλη, το υπουργείο τουριστικής ανάπτυξης έχει καθιερώσει την ελληνική εβδομάδα, με σκοπό την προώθηση της ελληνικής κουλτούρας και των ελληνικών προϊόντων, ενώ παράλληλα έχει ως στόχο να γνωρίσουν οι αυτόχθονες καινούριους θελκτικούς προορισμούς στη χώρα. Τέλος, το δρόμο για την περαιτέρω σύσφιξη των τουριστικών σχέσεων μεταξύ των δύο πόλεων είναι ανοίγει η Aegean που από 28 Απριλίου ξεκινάει την απευθείας σύνδεση Θεσσαλονίκη-Αγία Πετρούπολη με μία πτήση κάθε εβδομάδα και συγκεκριμένα κάθε Σάββατο).

Τέλος, στους βασικούς στόχους του στρατηγικού σχεδίου για τον ελληνικό τουρισμό αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο κ. Κωνσταντίνος Αλεξόπουλος, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων.

Όπως είπε, οι στόχοι που έχουν τεθεί προς το 2020 είναι οι εξής:

• Η Ελλάδα να συγκαταλέγεται μέσα στους 10 πρώτους τουριστικούς προορισμούς στον κόσμο.
• Η άμεση και έμμεση τουριστική Ακαθάριστη Προστιθέμενη Αξία να ανέλθει σε 50 δισ. Ευρώ.
• Οι θέσεις εργασίας που προσφέρει ο κλάδος του τουρισμού να ανέλθουν σε 1.000.000.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v