Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΡΑΕ: Πρόστιμα €3 εκατ. σε Ηellas Power και Energa

Πρόστιμα συνολικού ύψους άνω των 3 εκατ. ευρώ επέβαλε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας στις εταιρίες Hellas Power και Energa, τις οποίες κατηγορεί επίσης για κακόπιστη και καταχρηστική συμπεριφορά.

ΡΑΕ: Πρόστιμα €3 εκατ. σε Ηellas Power και Energa
Πρόστιμα συνολικού ύψους άνω των 3 εκατ. ευρώ επέβαλε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας στις εταιρίες Hellas Power και Energa, τις οποίες κατηγορεί επίσης για κακόπιστη και καταχρηστική συμπεριφορά, μεταδίδει το ΑΠΕ.

Τα πρόστιμα επιβλήθηκαν με το αιτιολογικό ότι οι δύο εταιρίες δεν προσκόμισαν, μέχρι την ημέρα που σταμάτησαν να δραστηριοποιούνται στην αγορά, τον περασμένο Ιανουάριο, τις εγγυητικές επιστολές που προβλέπει το θεσμικό πλαίσιο για τους προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας.

Συγκεκριμένα, τα πρόστιμα είναι 1.535.000 ευρώ για την Hellas Power και 1.484.000 για την Energa, ποσά που αντιστοιχούν στο 10 % του ύψους των εγγυητικών επιστολών που όφειλαν, σύμφωνα με τη Ρυθμιστική Αρχή, να προσκομίσουν οι δύο εταιρίες.

Η ΡΑΕ σημειώνει στο σκεπτικό των σχετικών αποφάσεων ότι "η ανάγκη διαχείρισης των επισφαλειών που οφείλονται και στο σημαντικό χρονικό διάστημα που μεσολαβεί μεταξύ της αγοράς της ηλεκτρικής ενέργειας και της πληρωμής για την ενέργεια αυτή, η οποία κατά μέσο όρο είναι περίπου 35 έως 40 ημέρες, επιβάλει την υποχρέωση υποβολής εγγυητικών επιστολών, ώστε να διασφαλίζεται η δυνατότητα του Διαχειριστή, να αποπληρώνει και αυτός με τη σειρά του, τους συμμετέχοντες στην αγορά, οι οποίοι εγχέουν ενέργεια στο Σύστημα".

Αναφέρει ακόμη ότι η σχετική διάταξη (για τον τρόπο υπολογισμού του ύψους των εγγυητικών επιστολών) του Κώδικα Διαχείρισης του Συστήματος και Συναλλαγών Ηλεκτρικής Ενέργειας τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση τον Ιούνιο του 2011 χωρίς οι δύο εταιρίες να εκφράσουν αντιρρήσεις για το συγκεκριμένο θέμα
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedinγεγονός το οποίο κατά τη ΡΑΕ «καταδεικνύει την κακόπιστη και καταχρηστική συμπεριφορά τους"

Δίμηνη παράταση σε πρώην πελάτες Εnerga-H.Power

Παράταση δύο επιπλέον μηνών προκειμένου να επιλέξουν νέο προμηθευτή ηλεκτρικoύ, στους πρώην πελάτες της Εnerga και της Hellas Power, έδωσε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.

Οι περίπου 250.000 καταναλωτές, μετά την άρση της άδειας από τις δύο εταιρείες, τροφοδοτούνται προσωρινά από τη ΔΕΗ, με την ιδιότητα της τεκευταίας ως τελευταίου καταφυγίου, προκειμένου στο διάστημα των 3 μηνών να επιλέξουν νέο προμηθευτή (τη ΔΕΗ ή οποιονδήποτε άλλον επιθυμούν). Το τρίμηνο λήγει αύριο 24 Απριλίου και επειδή εξακολουθεί να υπάρχει σημαντικός αριθμός καταναλωτών που δεν έχει επιλέξει ακόμα νέο προμηθευτή, η ΡΑΕ επισημαίνει τα εξής:

1. Σύμφωνα με το Άρθρο 57 του ν. 4001/2011, ο Προμηθευτής Τελευταίου Καταφυγίου (ΠΤΚ) υποχρεούται να προμηθεύει Πελάτες που δεν εκπροσωπούνται από Προμηθευτή, λόγω υπαιτιότητας του μέχρι πρότινος Προμηθευτή τους, και όχι λόγω υπαιτιότητας των ίδιων των Πελατών. Η προμήθεια διενεργείται προσωρινά, και για μέγιστο χρονικό διάστημα τριών (3) μηνών, προκειμένου να δοθεί κατάλληλος χρόνος στους Πελάτες αυτούς να διαπραγματευτούν νέα σύμβαση με Προμηθευτή της επιλογής τους. Η προθεσμία των τριών (3) μηνών από την πρόσφατη ενεργοποίηση της Υπηρεσίας Τελευταίου Καταφυγίου εκπνέει αύριο 24/4/2012.

Παράταση δύο επιπλέον μηνών προκειμένου να επιλέξουν νέο προμηθευτή ηλεκτρικoύ, στους πρώην πελάτες της Εnerga και της Hellas Power, έδωσε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.

Οι περίπου 250.000 καταναλωτές, μετά την άρση της άδειας από τις δύο εταιρείες, τροφοδοτούνται προσωρινά από τη ΔΕΗ, με την ιδιότητα της τεκευταίας ως τελευταίου καταφυγίου, προκειμένου στο διάστημα των 3 μηνών να επιλέξουν νέο προμηθευτή (τη ΔΕΗ ή οποιονδήποτε άλλον επιθυμούν). Το τρίμηνο λήγει αύριο 24 Απριλίου και επειδή εξακολουθεί να υπάρχει σημαντικός αριθμός καταναλωτών που δεν έχει επιλέξει ακόμα νέο προμηθευτή, η ΡΑΕ επισημαίνει τα εξής:

1. Σύμφωνα με το Άρθρο 57 του ν. 4001/2011, ο Προμηθευτής Τελευταίου Καταφυγίου (ΠΤΚ) υποχρεούται να προμηθεύει Πελάτες που δεν εκπροσωπούνται από Προμηθευτή, λόγω υπαιτιότητας του μέχρι πρότινος Προμηθευτή τους, και όχι λόγω υπαιτιότητας των ίδιων των Πελατών. Η προμήθεια διενεργείται προσωρινά, και για μέγιστο χρονικό διάστημα τριών (3) μηνών, προκειμένου να δοθεί κατάλληλος χρόνος στους Πελάτες αυτούς να διαπραγματευτούν νέα σύμβαση με Προμηθευτή της επιλογής τους. Η προθεσμία των τριών (3) μηνών από την πρόσφατη ενεργοποίηση της Υπηρεσίας Τελευταίου Καταφυγίου εκπνέει αύριο 24/4/2012.
2. Ειδικότερα για τους οικιακούς Πελάτες και τις μικρές επιχειρήσεις με ισχύ παροχής μέχρι και 25 kVA, οι οποίοι για διάφορους λόγους έχουν αδρανήσει και δεν έχουν ακόμα επιλέξει νέο Προμηθευτή, και προκειμένου να συνεχιστεί η αδιάλειπτη παροχή τους με ηλεκτρική ενέργεια, η ΡΑΕ έλαβε την απόφαση να προωθήσει προσωρινή ρύθμιση προς εξυπηρέτηση και διευκόλυνσή τους (Απόφαση ΡΑΕ 279/12.04.2012, Γνωμοδότηση ΡΑΕ 4/12.04.2012, Υ.Α. ΑΠ Δ5-ΗΛ/Β/Φ29/οικ.8600/17.04.2012).

Σύμφωνα με τη ρύθμιση αυτή, οι εν λόγω καταναλωτές, για ανώτατο χρονικό διάστημα δύο (2) επιπλέον μηνών, μετά τις 24/4/2012, θα συνεχίσουν κανονικά να προμηθεύονται ηλεκτρική ενέργεια από τη ΔΕΗ Α.Ε., υπό το καθεστώς όμως του Προμηθευτή Καθολικής Υπηρεσίας (ΠΚΥ), σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 58 του ν. 4001/2011 και του Κώδικα Προμήθειας, όπως αυτός έχει τροποποιηθεί και ισχύει.

3. Μετά την παρέλευση και των δύο (2) αυτών πρόσθετων μηνών, δηλ. μετά τις 24/6/2012, εφ’ όσον και πάλι δεν έχει υπάρξει επιλογή Προμηθευτή από μέρους των ως άνω καταναλωτών, θα εφαρμοστεί, υποχρεωτικά πλέον, και για τους καταναλωτές αυτούς η διάταξη της παραγράφου 11 του άρθρου 9 του Εγχειριδίου Διαχείρισης Μετρήσεων και Περιοδικής Εκκαθάρισης Προμηθευτών Δικτύου, όπως άλλωστε θα ισχύσει από αύριο, 24/4/2012, για τους καταναλωτές μέσης τάσης (ΜΤ) και τους μεγάλους μη οικιακούς καταναλωτές χαμηλής τάσης (ΧΤ) με ισχύ παροχής άνω των 25kVA, οι οποίοι δεν μπορούν εκ του νόμου να υπαχθούν (όπως οι οικιακοί) στο καθεστώς ΠΚΥ. Η συγκεκριμένη διάταξη, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, προβλέπει επί λέξει τα εξής:

«11. Σε περίπτωση κατά την οποία Μετρητής Φορτίου δεν εκπροσωπείται από Προμηθευτή ή το συνολικό ποσοστό εκπροσώπησης Ωριαίου Μετρητή Φορτίου ΜΤ δεν είναι ίσο με 100%, περιλαμβανομένης της περίπτωσης υποβολής Δήλωσης Παύσης Εκπροσώπησης κατά την παράγραφο (10), ο Διαχειριστής του Δικτύου οφείλει να επικοινωνήσει άμεσα με τον Πελάτη στον οποίο αντιστοιχεί ο Μετρητής, προκειμένου να τον ενημερώσει σχετικά και να του γνωστοποιήσει τον εκτιμώμενο χρόνο παύσης εκπροσώπησης του μετρητή του. … Εάν δεν συντρέχει οικειοθελής διακοπή και ο Πελάτης έχει πρόσβαση σε καθολική υπηρεσία, ο Διαχειριστής του Δικτύου ενημερώνει τον Πελάτη για την μετάπτωσή του στον Προμηθευτή Καθολικής Υπηρεσίας, σε περίπτωση που δεν μεριμνήσει για την εκπροσώπησή του από Προμηθευτή της επιλογής του κατά τα ανωτέρω. Κατά παρέκκλιση των διατάξεων κατά το Άρθρο 10, η ισχύς των ως άνω δηλώσεων άρχεται άμεσα μετά την παύση, ολική ή μερική, της εκπροσώπησης του μετρητή του Πελάτη. Ο Διαχειριστής του Δικτύου δεν έχει την παραπάνω υποχρέωση ενημέρωσης Πελατών των οποίων εκπνέει το μέγιστο χρονικό διάστημα παραμονής τους στον Προμηθευτή Τελευταίου Καταφυγίου.»

4. Υπογραμμίζεται ότι οι προθεσμίες : (α) της 24/4/2012 (αύριο) για τους καταναλωτές μέσης τάσης (ΜΤ) και τους μεγάλους μη οικιακούς καταναλωτές χαμηλής τάσης (ΧΤ) με ισχύ παροχής άνω των 25kVA, και (β) της 24/6/2012 για τους οικιακούς καταναλωτές και τις μικρές επιχειρήσεις με ισχύ παροχής μέχρι και 25 kVA, είναι τελικές. Εάν παρέλθουν άπρακτες και αυτές οι προθεσμίες, ο Διαχειριστής του Δικτύου είναι υποχρεωμένος, χωρίς περαιτέρω ενημέρωση, να εκκινήσει τη διαδικασία διακοπής της τροφοδοσίας των εγκαταστάσεων που δεν εκπροσωπούνται από Προμηθευτή.



ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v