e-prices: Έρευνα αγοράς για εξοικονόμιση χρήματος

Ένα μηνιάτικο τον χρόνο μπορεί να εξοικονομήσει μια τετραμελής οικογένεια αν κάνει έρευνα αγοράς μεταξύ των έξι μεγαλύτερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
e-prices: Έρευνα αγοράς για εξοικονόμιση χρήματος
Ένα μηνιάτικο τον χρόνο μπορεί να εξοικονομήσει μια τετραμελής οικογένεια αν κάνει έρευνα αγοράς μεταξύ των έξι μεγαλύτερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία από το παρατηρητήριο τιμών του e-prices, το άνοιγμα της ψαλίδας φθάνει στο 10% μεταξύ των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (Carrefour, ΑΒ, Σκλαβενίτης, Βερόπουλος, Μασούτης, My Market) που περιλαμβάνονται σε σχετική έρευνα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου στα 1.200 προϊόντα μαζικής κατανάλωσης (FMCG).

Από τα αποτελέσματα της έρευνας στα συγκεκριμένα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο παρατηρητήριο τιμών και αποτελούν το 20% του μηνιαίου οικογενειακού προϋπολογισμού
φαίνεται ότι:

-Στα 382 επώνυμα προϊόντα, κοινά και στις 6 αλυσίδες, (αντιπροσωπεύουν το 40% του τζίρου της κάθε αλυσίδας) η διαφορά μεταξύ της φθηνότερης και της ακριβότερης αλυσίδας είναι 6%.
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin-Στα 617 επώνυμα προϊόντα, (τα οποία δεν βρίσκονται σε όλες τις αλυσίδες) προκύπτει διαφορά τιμών μέχρι 7,5%.
-Στα 569 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, η διαφορά τιμής είναι 11%.

Όπως ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου Στέφανος Κομνηνός, εάν ένας καταναλωτής αγοράσει μόνο επώνυμα προϊόντα, αλλά επιλέξει τη φθηνότερη αλυσίδα, θα έχει όφελος 450 ευρώ ετησίως. Εάν επιλέξει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, το όφελος ξεπερνά τα 750 ευρώ τον χρόνο.

Όπως είπε ο ίδιος, η απόκλιση των τιμών μεταξύ των επώνυμων προϊόντων με τα ιδιωτικής ετικέτας φθάνει ακόμη και το 60% τη στιγμή όπου το μερίδιο των private label διαμορφώνεται στα επίπεδα του 15%, όταν σε αγορές όπως η Μεγάλη Βρετανία είναι 65% και η διαφορά τιμής με τα επώνυμα είναι στο 30%.

Ενδεικτικά:
-Γάλα παστεριωμένο 1 lt η μέση τιμή είναι 1,44 ευρώ, αλλά υπάρχει και προϊόν με 0,86 ευρώ, δηλαδή 41% φθηνότερα.
-Στιγμιαίος καφές 100 gr η μέση τιμή είναι 3,15 ευρώ, η χαμηλότερη διαμορφώνεται στο 1,88 ευρώ, δηλαδή 40% φθηνότερα.
-Γιαούρτι αγελάδας με μειωμένα λιπαρά σε πολυσκευασία 3 τεμαχίων 200 ml έκαστη, η μέση τιμή 2,66 ευρώ, 1,72 η ελάχιστη, δηλαδή χαμηλότερα 35%.

Σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα Εμπορίου, «ο καταναλωτής είναι ρυθμιστικός παράγοντας για τη διαμόρφωση των τιμών και τη συμπίεσή τους σε χαμηλότερο επίπεδο. Το υπουργείο προτείνει οι καταναλωτές να φτιάχνουν το καλάθι τους στο e-prices, ώστε να μπορούν να εντοπίζουν τη φθηνότερη τιμή για το προϊόν της επιλογής τους».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v