Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΕΕ:Ευκολότερες οι ταξινομήσεις οχημάτων στα κράτη

Κάθε χρόνο οι πολίτες και οι επιχειρήσεις της ΕΕ υποχρεούνται να μεταφέρουν περίπου 3,5 εκατομμύρια οχήματα σε άλλο κράτος μέλος και να τα ταξινομήσουν σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
ΕΕ:Ευκολότερες οι ταξινομήσεις οχημάτων στα κράτη
Εξοικονόμηση 1,5 δισ. ευρώ ετησίως από τη μείωση διατυπώσεων για την ταξινόμηση αυτοκινήτου σε άλλο κράτος μέλος

Κάθε χρόνο οι πολίτες και οι επιχειρήσεις της ΕΕ υποχρεούνται να μεταφέρουν περίπου 3,5 εκατομμύρια οχήματα σε άλλο κράτος μέλος και να τα ταξινομήσουν σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία.

Ωστόσο, αυτό που θα έπρεπε να είναι μια απλή διαδικασία ταξινόμησης στην ενιαία αγορά του 21ου αιώνα εξακολουθεί να είναι μια δυσκίνητη και χρονοβόρα διοικητική διαδικασία λόγω της ποικιλομορφίας των κανόνων και των διαφόρων αλληλοσυγκρουόμενων απαιτήσεων.

Κατά μέσο όρο, για την ολοκλήρωση της διαδικασίας απαιτούνται 5 εβδομάδες
, ενώ το κόστος εκτιμάται σε 400 ευρώ για κάθε πολίτη και επιχείρηση. Επιπλέον, αυτά τα προβλήματα αποτελούν επίσης σημαντικό εμπόδιο για την ελεύθερη κυκλοφορία των εμπορευμάτων, των υπηρεσιών και των εργαζομένων και, συνεπώς, και για την ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας στην Ευρώπη.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναλαμβάνει σήμερα δράση για να μειώσει δραστικά αυτές τις περιττές διοικητικές διατυπώσεις.

Η πρόταση που παρουσίασε σήμερα 4 Απριλίου ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Antonio Tajani αναμένεται να οδηγήσει σε διοικητική απλούστευση, με συνολική εξοικονόμηση τουλάχιστον 1,5 δισ. ευρώ τον χρόνο για τις επιχειρήσεις, τους πολίτες και τις αρχές ταξινόμησης.
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin
Γενικά, οι διοικητικές διατυπώσεις για την εντός της ΕΕ επαναταξινόμηση των αυτοκινήτων, των ημιφορτηγών, των λεωφορείων και των φορτηγών θα απλουστευθούν σε μεγάλο βαθμό, π.χ. όταν κάποιος μετακομίζει από μια χώρα της ΕΕ σε άλλη και όταν αγοράζει μεταχειρισμένο αυτοκίνητο από άλλη χώρα της ΕΕ.

Θα είναι επίσης αδύνατον να ταξινομηθεί κλεμμένο αυτοκίνητο σε άλλη χώρα της ΕΕ.

Οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων θα εξοικονομήσουν σημαντικά ποσά, διότι θα μπορούν να μεταφέρουν αυτοκίνητα σε άλλη χώρα της ΕΕ κατά τη διάρκεια των περιόδων διακοπών χωρίς επαναταξινόμηση. Αυτό θα είναι καλό για τους τουρίστες, καθώς αναμένεται ότι η ενοικίαση αυτοκινήτου θα γίνει φτηνότερη, όταν εγκριθεί η σημερινή πρόταση.

Σημειώνεται ότι τα προβλήματα ταξινόμησης έχουν αρνητικό αντίκτυπο στους πολίτες και τις επιχειρήσεις. Οι χρονοβόρες διαδικασίες (για το 77,8% των πολιτών και το 83,1% των εταιρειών) και οι πρόσθετες δαπάνες (για το 86,5% των πολιτών και το 81,4% των εταιρειών) αναφέρθηκαν ως οι κύριες επιπτώσεις, με το 50,8% των εταιρειών να μην είναι πρόθυμες να μεταφέρουν αυτοκίνητα από ένα κράτος μέλος σε άλλο.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το 55,9% των εταιρειών που απάντησαν θεωρούν ότι η παραγωγικότητά τους πλήττεται σοβαρά. Σύμφωνα με το 64,4% των εταιρειών, η κατάσταση αυτή έχει επιπτώσεις και στην ανάπτυξη. Τέλος, το 23,7% των πολιτών και το 28,8% των εταιρειών δήλωσαν ότι, τελικά, δεν μπόρεσαν να ταξινομήσουν ένα όχημα στο σχετικό κράτος μέλος.

Τι αλλαγές θα επέλθουν

Όταν η πρόταση εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο, θα υπάρξουν τα ακόλουθα αποτελέσματα:

· Οι πολίτες που ζουν ένα μέρος του έτους σε δευτερεύουσα (εξοχική) κατοικία σε άλλη χώρα της ΕΕ δεν θα χρειάζεται να επαναταξινομήσουν το αυτοκίνητό τους εκεί.

· Οι πολίτες που μετακομίζουν μόνιμα σε άλλη χώρα της ΕΕ θα έχουν στη διάθεσή τους 6 μήνες για να επαναταξινομήσουν το αυτοκίνητό τους εκεί.

· Οι πολίτες που αγοράζουν ή πωλούν μεταχειρισμένο αυτοκίνητο σε άλλη χώρα της ΕΕ δεν θα χρειάζεται να υφίστανται πρόσθετους τεχνικούς ελέγχους και διοικητικά προβλήματα.

· Οι πολίτες που εργάζονται σε άλλη χώρα της ΕΕ και χρησιμοποιούν αυτοκίνητο που έχει ταξινομηθεί από τον εργοδότη τους εκεί δεν θα χρειάζεται πλέον να το ταξινομήσουν στη χώρα καταγωγής τους.

· Οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων θα μπορούν να μεταφέρουν αυτοκίνητα σε άλλη χώρα της ΕΕ κατά τη διάρκεια των περιόδων διακοπών χωρίς επαναταξινόμηση (π.χ. θα έχουν τα ίδια αυτοκίνητα στις παραθαλάσσιες περιοχές το καλοκαίρι και στις Άλπεις τον χειμώνα). Αυτό αναμένεται να μειώσει το κόστος ενοικίασης των αυτοκινήτων.

· Για τις εταιρείες ισχύει η ίδια αρχή: τα αυτοκίνητα, τα λεωφορεία, τα ημιφορτηγά και τα φορτηγά πρέπει να ταξινομούνται στη χώρα της ΕΕ στην οποία βρίσκεται η κεντρική τους έδρα, πράγμα που πρέπει να αποδέχονται οι άλλες χώρες της ΕΕ.

· Οι αρμόδιες για την ταξινόμηση αρχές θα συνεργάζονται ολοένα και περισσότερο μεταξύ τους, με αποτέλεσμα να είναι ευκολότερος ο εντοπισμός των κλεμμένων αυτοκινήτων. Ένα κλεμμένο αυτοκίνητο θα είναι αδύνατον να ταξινομηθεί σε άλλη χώρα της ΕΕ.

· Πολλοί έλεγχοι θα καταργηθούν πλήρως, καθώς οι αρμόδιες αρχές θα λαμβάνουν όλες τις τεχνικές πληροφορίες που χρειάζονται για το αυτοκίνητο απευθείας από τους συναδέλφους τους της χώρας στην οποία έχει ήδη ταξινομηθεί το όχημα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v