Οι αλλαγές στο νομοσχέδιο για τα ταξί

Νερό στο κρασί του βάζει ο υπουργός Υποδομών ανοίγοντας το δρόμο για την έκδοση σημαντικού αριθμού νέων αδειών για οχήματα ειδικής μίσθωσης (6θέσια και 9θέσια) σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Πάτρα και Λάρισα.

Οι αλλαγές στο νομοσχέδιο για τα ταξί
Νερό στο κρασί του. βάζει ο υπουργός Υποδομών «ανοίγοντας» το δρόμο για την έκδοση σημαντικού αριθμού νέων αδειών για οχήματα ειδικής μίσθωσης (6θέσια και 9θέσια) σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Πάτρα και Λάρισα.

Είχε προηγηθεί μια εβδομάδα ισχυρών πιέσεων κυρίως από φορείς του τουρισμού αλλά και από μέλη του υπουργικού συμβουλίου, οι οποίοι ζητούσαν πρόσβαση κι άλλων επαγγελματικών ομάδων στη συγκεκριμένη μεταφορά. Σε ότι αφορά το μαθηματικό τύπο για την έκδοση αδειών, αυτός αλλάζει, χωρίς ωστόσο και πάλι να προβλέπονται νέες άδειες τουλάχιστον στην Αττική.

Η κατηγορία της ειδικής μεταφοράς (7θέσια και 9θέσια) φαίνεται ότι «ανοίγει» τελικά και σε ιδιώτες, ωστόσο, προτεραιότητα για τις άδειες που θα εκδοθούν υποχρεωτικά θα έχουν οι υφιστάμενοι ιδιοκτήτες ταξί και εφόσον το δικό τους ενδιαφέρον δεν καλύψει την προσφορά τότε θα μπορούν και άλλοι επαγγελματίες να διεκδικήσουν άδεια ΕΔΧ ΕΙΔΜΙΣΘ.

Ειδικότερα, στην έδρα- ενιαία διοικητική μονάδα της Αττικής, η οποία περιλαμβάνει το Νομό Αττικής πλην των νησιών, θα προκηρυχθούν τουλάχιστον 100 άδειες ΕΔΧ αυτοκινήτων ΕΙΔΜΙΣΘ, εκ των οποίων τα 30 θα είναι ειδικά διασκευασμένα ώστε να μπορούν να μεταφέρουν ΑΜΕΑ.

Αντίστοιχα, στη έδρα- διοικητική μονάδα Θεσσαλονίκης προκηρύσσονται τουλάχιστον 50 άδειες για 7θέσια και 9θέσια ταξί, από τις οποίες οι 15 θα είναι για οχήματα που μπορούν να μεταφέρουν ΑΜΕΑ.

Στην έδρα- διοικητική μονάδα του Ηρακλείου, της Πάτρας και της Λάρισας, προκηρύσσονται 10 άδειες στη συγκεκριμένη κατηγορία μεταφοράς και οι τρεις θα δοθούν σε οχήματα που θα μπορούν να μεταφέρουν και ΑΜΕΑ.

Νέες άδειες

Σε ότι αφορά την έκδοση νέων αδειών, ο μαθημαντικός τύπος αλλάζει αυξάνοντας τον αριθμός ταξί ανά 1000 κατοίκους, χωρίς ωστόσο, να επιτρέπεται επί της ουσίας η έκδοση νέων αδειών.
Ειδικότερα, ορίζεται:

«Στην Αθήνα βασικός συντελεστής 3 (+0,50).
Στην Θεσσαλονίκη 1,8 (+0,70).
Στην περιφέρεια 1,5 (+0,50).

Ο Περιφερειάρχης μπορεί να προσαυξάνει τον βασικό συντελεστή από 0,10 έως 0,50 για την Αθήνα, από 0,50 έως 0,70 για την Θεσσαλονίκη και από 0,10 έως 0,50 για την υπόλοιπη Ελλάδα». Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του ΕΜΠ, η αντιστοιχία ταξί ανά 1000 κατοίκους στην Αττική είναι στο 4,25.

Ωστόσο, είναι στο χέρι του περιφερειάρχη να καθορίζει νέες έδρες που θα προκύψουν από συνένωση υφιστάμενων εδρών εντός της ίδιας περιφέρειας. Μετά από αυτό θα προκύπτει ο νέος αριθμός των αδειών που θα υπολογίζονται με βάση τον μόνιμο πληθυσμό της έδρας σύμφωνα με την τελευταία απογραφή και το σύνολο των διανυκτερεύσεων κατά τα τρία τελευταία χρόνια.

Στο «επίμαχο» άρθρο 85, όπου ορίζεται ο αριθμός και η έκδοση νέων αδειών, περιλαμβάνεται ακόμα μια αλλαγή, η οποία περιορίζει τη δυνατότητα ενός ιδιοκτήτη να έχει πολλές άδειες. Παρότι αρχικά προβλεπόταν ότι ένας επαγγελματίας μπορεί να κατέχει έως και το 10% των αδειών σε μια έδρα ή το 5% των αδειών σε μια διοικητική μονάδα, πλέον ο αριθμός αυτός περιορίζεται σε 5% και 3% αντίστοιχα.

Στο... πνεύμα της προηγούμενης ρύθμισης Ρέππα, κινείται η τροποποίηση του άρθρου 106, όπου προβλέπεται ότι σε περίπτωση έκδοσης νέων αδειών, προτεραιότητα για τη χορήγησή τους έχουν οι πολύτεκνοι, ο τρίτεκνοι και οι έχοντες τέκνα με αναπηρία άνω του 67%.

Μεταβιβάσεις

Στο μείζον ζήτημα της μεταβίβασης αδειών, όπου υπάρχουν και μέρος των ενστάσεων του πρώην υπουργού Υποδομών κ. Γιάννη Ραγκούση, το καθεστώς διατηρείται, η μεταβίβαση θα επιτρέπεται, ωστόσο, σε αντίθεση με τα όσα ορίζονταν αρχικά η φορολόγηση του 20% βάσει του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος θα είναι προσωρινή. Σύμφωνα με την αλλαγή που κατέθεσε χθες ο κ. Βορίδης θα υπάρξει ειδικός νόμος που θα καθορίζει τη φορολόγηση της μεταβίβασης των αδειών ταξί.

Εξάλλου, ακόμα ένα «δώρο» για τους ιδιοκτήτες ταξί είναι η επιμήκυνση της ηλικίας απόσυρσης του οχήματος, καθώς όσα αυτοκίνητα ταξί έχουν έδρα Αθήνα, Θεσσαλονίκη αποσύρονται από την κυκλοφορία με τη συμπλήρωση 15 ετών αν έχουν κυβισμό μηχανής μέχρι 1950 κυβικά και με τη συμπλήρωση 18 ετών αν έχουν 1950 και πάνω κυβικά εκατοστά.

Τα αυτοκίνητα ταξί με έδρα την περιφέρεια, αποσύρονται από την κυκλοφορία με τη συμπλήρωση 20 ετών, ενώ τα ταξί που έχουν έδρα με πληθυσμό λιγότερο των 3000 κατοίκων αποσύρονται με την συμπλήρωση 24 ετών.

Τέλος, παρέχεται η δυνατότητα μίσθωσης οχήματος και οδηγού τόσο από οργανισμούς του Δημοσίου όσο και από ιδιώτες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v