Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ασφαλιστικές:«Ξεσπούν» σε εργαζομένους και δίκτυα

Σειρά κινήσεων προκειμένου σε βάθος χρόνου να ανακτήσουν μέρος τουλάχιστον των χαμένων κεφαλαίων τους από το πρόγραμμα ανταλλαγής των ελληνικών ομολόγων σχεδιάζουν οι ασφαλιστικές εταιρείες.

Ασφαλιστικές:«Ξεσπούν» σε εργαζομένους και δίκτυα
Σειρά κινήσεων προκειμένου σε βάθος χρόνου να ανακτήσουν μέρος τουλάχιστον των χαμένων κεφαλαίων τους από το πρόγραμμα ανταλλαγής των ελληνικών ομολόγων σχεδιάζουν οι ασφαλιστικές εταιρείες.

Η ανάγκη για αύξηση των περιθωρίων απόδοσης των ασφαλιστικών δείχνει να είναι επιτακτική, καθώς:

• Οι απώλειες από το PSI Plus για πολλές εταιρείες του κλάδου αντιστοιχούν σε κερδοφορίες πολλών ετών που πήγαν χαμένες.

• Η οικονομική κρίση έχει περιορίσει δραματικά το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών, με αποτέλεσμα η ζήτηση για πολλές κατηγορίες ασφαλιστικών προϊόντων να είναι χαμηλή, όταν παράλληλα παρατηρείται και τάση για εξαγορές παλαιότερων συμβολαίων.

• Η Τράπεζα της Ελλάδος έχει αυξήσει τις πιέσεις της προς τις εταιρείες για τη διατήρηση των απαιτούμενων δεικτών φερεγγυότητας και κεφαλαιακής διάρθρωσης.

Κάτω από αυτές τις συνθήκες, οι ασφαλιστικές εταιρείες δείχνουν αποφασισμένες να περικόψουν σημαντικά το κόστος μισθοδοσίας τους από την τρέχουσα κιόλας χρήση.

Έτσι, μετά και την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου, επίκειται συζήτηση με τους εργαζόμενους για την υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης, όμως υπάρχουν εταιρείες -όπως η Εθνική Ασφαλιστική, η οποία είναι σηματωρός για τα δεδομένα στον κλάδο- που έχουν ήδη ζητήσει από τους δικούς της εργαζόμενους να αποδεχτούν μειώσεις αποδοχών.

Αν όμως εκείνοι καλούνται να δεχτούν μειώσεις στις αποδοχές τους, χειρότερα είναι τα πράγματα σε ό,τι αφορά τα δίκτυα των ασφαλιστικών εταιρειών. Παράγοντες της αγοράς υποστηρίζουν πως, αν σήμερα στον κλάδο δραστηριοποιούνται γύρω στους 15.000-17.000 πωλητές, ο αριθμός αυτός μπορεί να μειωθεί τουλάχιστον κατά 30% τα επόμενα χρόνια…

Τα πρώτα σχετικά μηνύματα τα έχουν ήδη στείλει εδώ και κάποια χρόνια, μειώνοντας τα ελεγχόμενα δίκτυα πωλήσεων (agency) με στόχο να περιορίσουν το κόστος (κλείσιμο υποκαταστημάτων κ.λπ.), ενώ κάποιες χιλιάδες ασφαλιστές έμειναν εκτός εταιρειών μετά τις ανακλήσεις αδειών που έλαβαν χώρα κατά τα τελευταία χρόνια.

Η ουσία είναι πως σημαντικός αριθμός των ασφαλιστών που έμειναν εκτός εταιρειών εντάχθηκε σε μικρά και μεγάλα ανεξάρτητα δίκτυα πωλήσεων, σε μια προσπάθεια να παραμείνει στην αγορά.

Η ύπαρξη πολλών -και σημαντικού μεγέθους- ανεξάρτητων ασφαλιστικών δικτύων δίνει τη δυνατότητα σε εταιρείες του εξωτερικού, ή και σε εγχώριες που στερούνται δίκτυο agency, να προωθήσουν τα προϊόντα τους συνεργαζόμενες με τα συγκεκριμένα δίκτυα.

Ενδεικτική άλλωστε είναι η πρόθεση της CNP-Marfin Life -μέχρι τώρα δούλευε μόνο μέσα από τραπεζικά δίκτυα (Marfin-Egnatia και Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο)- η οποία έχει ξεκινήσει συζητήσεις με ανεξάρτητα δίκτυα για να προωθήσει ένα νέο προϊόν της στον κλάδο της υγείας.

Παρ' όλα αυτά, έντονος προβληματισμός επικρατεί στις τάξεις πολλών ανεξάρτητων δικτύων.

Πρώτα απ’ όλα, γιατί οι ασφαλιστικές (μετά και την έντονη πίεση που δέχονται από την Τράπεζα της Ελλάδος, αλλά και μετά τα κανόνια που είδαν το φως της δημοσιότητας) έχουν περιορίσει δραματικά το περιθώριο πίστωσης προς τα δίκτυα. Κατά μέσο όρο, το χρονικό περιθώριο όπου τα δίκτυα είναι υποχρεωμένα να καταβάλλουν τα ασφάλιστρα στις ασφαλιστικές έχει μειωθεί μόλις στον ένα μήνα, ενώ υπάρχουν και εταιρείες που ζητούν πλέον η καταβολή ασφαλίστρων να γίνεται τοις μετρητοίς!

Τον τελευταίο καιρό μάλιστα έχει παρατηρηθεί σε κάποιες περιπτώσεις και το εξής περιστατικό (ακραίο, για τα δεδομένα του παρελθόντος): οι ασφαλιστικές εταιρείες ειδοποιούν τους πελάτες τους πως το συμβόλαιό τους δεν ισχύει, επειδή η διαμεσολαβούσα εταιρεία δεν έχει καταβάλει έγκαιρα τα ασφάλιστρα…

Πέρα όμως από τη μέγκενη της ρευστότητας, υπάρχουν και άλλοι λόγοι που προκαλούν πονοκεφάλους στα ανεξάρτητα δίκτυα:

Ο πρώτος είναι η τάση των ασφαλιστικών να προωθούν (για λόγους μείωσης του κόστους πρόσκτησης) τις πωλήσεις τους σε μια σειρά προϊόντων μέσω είτε του διαδικτύου, είτε συνεργαζόμενων τραπεζικών ομίλων (αυτοκίνητο, υγεία κ.λπ.).

Ο δεύτερος λόγος είναι η πρόβλεψη ορισμένων πως ο τρόπος πώλησης των ασφαλιστικών προϊόντων θα διαφοροποιηθεί σημαντικά μέσα στα επόμενα χρόνια. Σύμφωνα με την άποψη αυτή, πολλούς πελάτες δεν θα είναι αναγκαίο να τους... κυνηγάνε οι ασφαλιστές μήπως τυχόν και τους πείσουν να καλυφθούν έναντι των κινδύνων που αντιμετωπίζουν, αλλά αντίθετα οι πελάτες θα επισκέπτονται από μόνοι τους τις ασφαλιστικές εταιρείες.

Προς αυτήν την κατεύθυνση εκτιμάται ότι θα συμβάλει το γεγονός ότι μέρα με τη μέρα ολοένα και περισσότεροι πολίτες κατανοούν την αδυναμία του κράτους για επαρκείς καλύψεις για σύνταξη και υγεία και το ότι οι συνειδητοποιημένοι πλέον πελάτες θα ενδιαφέρονται οι ίδιοι να ασφαλίσουν τις παραπάνω ανάγκες τους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v