Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

"Εικονική" κεντρική αγορά για αγροτικά προϊόντα

Μεγάλες είναι οι διαφορές στις τιμές των αγροτικών προϊόντων ανάμεσα στο χωράφι και στο ράφι, σύμφωνα με παράγοντες του υπουργείου Ανάπτυξης. Δημιουργείται "εικονική" κεντρική αγορά.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Εικονική κεντρική αγορά για αγροτικά προϊόντα
Μεγάλες είναι οι διαφορές στις τιμές των αγροτικών προϊόντων ανάμεσα στο χωράφι και στο ράφι, σύμφωνα με παράγοντες του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας οι οποίοι επισημαίνουν την ανάγκη δημιουργίας μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας μέσω της οποίας επιδιώκεται να μειωθούν οι τιμές.

Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με τους ίδιους, ήδη το υπουργείο προωθεί τη δημιουργία μιας τέτοιας «εικονικής» κεντρικής αγοράς μέσω της οποίας θα δίνεται η δυνατότητα σε ομάδες παραγωγών να αναρτούν τις τιμές και τις διαθέσιμες ποσότητες οπωροκηπευτικών και από την άλλη πλευρά χονδρέμποροι, λιανεμπορικές επιχειρήσεις αλλά και καταναλωτές να επιλέγουν μέσα από διαπραγματεύσεις τις καλύτερες τιμές.

Στην ίδια βάση δεδομένων στόχος είναι να δημιουργηθεί μια παράλληλη πλατφόρμα εύρεσης και διαχείρισης φορτηγών μεταφοράς εμπορευμάτων. Εκεί οι ενδιαφερόμενοι καταναλωτές ή έμποροι θα μπορούν να επιλέγουν με βάση την τιμή το μεταφορικό μέσο των προϊόντων που παραγγέλνουν.

Απώτερος στόχος η μείωση των τιμών και η διάθεση των προϊόντων αρκετά εκ των οποίων, είτε πραγματικά είτε τεχνητά παραμένουν στο χωράφι. Πρόβλημα το οποίο ξεπεράστηκε πριν από λίγες ημέρες όταν η εθελοντική ομάδα δράσης πολιτών Πιερίας συντόνισε και κατάφερε να βοηθήσει στην πώληση 25 τόνων πατάτας Νευροκοπίου στους καταναλωτές μέσω internet σε άκρως ανταγωνιστική τιμή.

Προσπάθεια την οποία χαιρετίζουν παράγοντες του υπουργείου Ανάπτυξης, οι οποίοι προέτρεψαν τους παραγωγούς πατάτας και όχι μόνο να μπουν στις λαϊκές αγορές.
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin
Την ίδια στιγμή οι ελληνοποιήσεις πατάτας και όχι μόνο καλά κρατούν. Συγκεκριμένα όπως αποκάλυψαν τα ίδια στελέχη οι διευθύνσεις της ΥΠΕΑ σε συνεργασία με τις κυπριακές αρχές είναι στα ίχνη κυκλώματος Κύπριων και Ελλήνων χονδρεμπόρων οι οποίοι μαζί με ελληνική αλυσίδα σούπερ μάρκετ φέρνουν κατά πάσα πιθανότητα αιγυπτιακές πατάτες τις βαφτίζουν στην Κύπρο ή στην Ελλάδα ως κυπριακές παραπλανώντας τους καταναλωτές.

Από την άλλη πλευρά όπως αποκάλυψαν υπάρχουν εναρμονισμένες πρακτικές (καρτέλ) κυρίως σε φρούτα εποχής βραχείας χρονικής διάρκειας όπου χονδρέμποροι σε συνεννόηση πιέζουν τις τιμές παραγωγού προς τα κάτω.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v