Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στο ναδίρ η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην Ελλάδα

Νέα υποχώρηση του δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα καταγράφει παγκόσμια έρευνα της Nielsen, σύμφωνα με τα αποτελέσματά της οποίας οι Έλληνες, οι Ούγγροι και οι Πορτογάλοι είναι οι πιο απαισιόδοξοι.

Στο ναδίρ η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην Ελλάδα
Νέα υποχώρηση του δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα καταγράφει παγκόσμια έρευνα της Nielsen, σύμφωνα με τα αποτελέσματά της οποίας οι Έλληνες είναι μαζί με τους Ούγγρους και τους Πορτογάλους είναι οι πιο απαισιόδοξοι σε παγκόσμιο επίπεδο.
 
Συγκεκριμένα ο δείκτης Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης στην Ελλάδα έχει υποχωρήσει πλέον στις 41 μονάδες, -σημείωσε πτώση 10 μονάδων σε σχέση με τα αποτελέσματα της προηγούμενης έρευνας πέφτοντας ξανά στα ιστορικά χαμηλότερα επίπεδα του - 48 μονάδες κάτω από τον παγκόσμιο μέσω όρο και 30 μονάδες κάτω από το μέσο όρο της Ευρώπης. Το μόνο «ευχάριστο» είναι ότι σε χειρότερη μοίρα βρίσκονται οι καταναλωτές από την Ουγγαρία και την Πορτογαλία όπου η καταναλωτική εμπιστοσύνη έχει υποχωρήσει στο 30 και 36 αντίστοιχα.

Ειδικότερα, στην Ελλάδα, εννέα στους δέκα καταναλωτές θεωρούν πως η χώρα βρίσκεται σε ύφεση, ενώ εξίσου μεγάλο ποσοστό από αυτούς πιστεύει πως η κρίση θα παραταθεί και τους επόμενους μήνες που ακολουθούν. Η κατάσταση της οικονομίας αποτελεί τη μεγαλύτερη ανησυχία στην Ευρώπη, ενώ ανάμεσα στους Ευρωπαίους οι Έλληνες είναι οι πιο ανήσυχοι τόσο για την οικονομία (42%), όσο και για την εξασφάλιση ή διατήρηση της εργασίας τους (44%).
Στην Ελλάδα, ένας στους τρεις δηλώνει πως δεν του περισσεύουν καθόλου χρήματα μετά την κάλυψη των βασικών του αναγκών.
 
Συγχρόνως, το μεγαλύτερο ποσοστό όσων συνεχίζουν να διαθέτουν κάποια χρήματα τα χρησιμοποιεί για αποπληρωμή δανείων και πιστωτικών καρτών, με αποτέλεσμα ένα μικρό μόνο ποσοστό των διαθέσιμων χρημάτων να καταλήγει στην αγορά προϊόντων και υπηρεσιών, σε αντίθεση με την υπόλοιπη Ευρώπη που φαίνεται να ξοδεύει περισσότερο από ότι η Ελλάδα.

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο LinkedinΣχεδόν το σύνολο των Ελλήνων (93%) αναγκάστηκε να αλλάξει τις αγοραστικές του συνήθειες εξαιτίας της συνεχιζόμενης κρίσης, με τη μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων να έχει μειώσει τα χρήματα που δαπανά για διασκέδαση εκτός σπιτιού (76%), για νέα ρούχα (70%), για φαγητό από έξω (67%) και για εκδρομές ή ταξίδια (60%). Εξίσου υψηλό ποσοστό, φαίνεται να στρέφεται σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα (68%), ώστε να καταφέρει να αντεπεξέλθει στις δύσκολες οικονομικές συγκυρίες. Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί, πως το ποσοστό των Ελλήνων που λαμβάνει τα συγκεκριμένα μέτρα είναι αρκετά υψηλότερο από το αντίστοιχο ευρωπαϊκό.

Σύμφωνα με την κα. Ματίνα Μπάδα, Περιφερειακή Διευθύντρια της Nielsen για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη «οι δύσκολες οικονομικές συνθήκες στην Ευρώπη κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2011, αναζωπύρωσαν την ανασφάλεια και την απαισιοδοξία των καταναλωτών. Τα θετικά νέα έρχονται από τις δύο μεγαλύτερες οικονομίες του πλανήτη, τις Η.Π.Α. και την Κίνα, οπού η καταναλωτική εμπιστοσύνη επανήλθε στα επίπεδα των αρχών του 2011». Σε ότι αφορά στην Ευρώπη, σημείωσε ότι «σχεδόν ολόκληρη η Ευρώπη βρίσκεται σε ύφεση, με αρκετές χώρες, όπως η Ελλάδα, να έχουν ήδη λάβει αυστηρά μέτρα λιτότητας και την Ευρωπαϊκή Ένωση να καλείται να αντιμετωπίσει τα προβλήματα δημοσιονομικού χρέους των μελών της. Το αρνητικό οικονομικό κλίμα της Ευρώπης δημιουργεί αβεβαιότητα και ανασφάλεια τόσο στους πολίτες, όσο και στις διεθνείς αγορές».

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της τελευταίας έρευνας Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Nielsen, ο παγκόσμιος δείκτης ανέβηκε κατά μία μονάδα, φτάνοντας τις 89. Όμως, στην Ευρώπη η Καταναλωτική Εμπιστοσύνη μειώθηκε σε 24 από τις 27 χώρες, πέφτοντας για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια στις 71 μονάδες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v