2012: Οι… καραμπόλες της αγοράς αυτοκινήτου

Πώς επηρεάζει δημόσια έσοδα, πρατήρια καυσίμων και ασφαλιστικές εταιρίες ο συνδυασμός των αναιμικών πωλήσεων και της μαζικής επιστροφής πινακίδων κυκλοφορίας των αυτοκινήτων.

2012: Οι… καραμπόλες της αγοράς αυτοκινήτου
Η κατάσταση που παρουσιάζουν τα επίσημα κρατικά στοιχεία δεν επιδέχεται καμιά παρερμηνεία:

Τα νέα αυτοκίνητα (καινούρια και μεταχειρισμένα) που εισήλθαν στην Ελλάδα το 2011 ήταν μόλις 126.372, δηλαδή 31,3% λιγότερα από πέρυσι, που μετά τη σειρά τους ήταν 35,1% λιγότερα από πρόπερσι.

Αν σε αυτό το νούμερο συνεκτιμήσει κάποιος το γεγονός πως το 2011 προέκυψε ενδεχομένως και πρόσθετη ζήτηση λόγω της εφαρμογής του μέτρου της "απόσυρσης" (άρα, λογικά, προεξοφλήθηκε και κάποια μελλοντική ζήτηση), τότε τα πράγματα ήταν ακόμη χειρότερα από τα στοιχεία που ανακοίνωσε το επίσημο κράτος.

Τίποτε δεν φαίνεται ικανό να ανακόψει την πτωτική τάση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων το 2012, παρά την απόφαση για παράταση του μέτρου της απόσυρσης.

Πέρα όμως από τα πολύ λιγότερα αυτοκίνητα που μπαίνουν στη χώρα, πάνω από εκατό χιλιάδες πινακίδες κυκλοφορίας επιστράφηκαν τους τελευταίους μήνες στο υπουργείο, ώστε οι κάτοχοί τους να αποφύγουν τα φορολογικά τεκμήρια, τα αλμυρά τέλη κυκλοφορίας και μια σειρά παρελκόμενες δαπάνες…
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin
Όπως διαφαίνεται, τα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους φέτος θα είναι σαφώς λιγότερα από αυτά των τελευταίων ετών.

Αν κάποιος συνυπολογίσει και τη μεγάλη μείωση (διψήφιου ποσοστού πέρυσι) που παρατηρείται στα διανυόμενα χιλιόμετρα ανά αυτοκίνητο (π.χ. πτώση διψήφιου ποσοστού στα διερχόμενα αυτοκίνητα στην Αττική Οδό), τότε μπορεί να εξάγει μια σειρά συμπεράσματα:

*Για τους φόρους που τελικά θα εισπράξει το ελληνικό δημόσιο μέσα από διόδια, τέλη, φόρους και επιβαρύνσεις στις τιμές των καυσίμων (μάλλον λιγότερα, παρά μεγαλύτερα θα είναι).

*Για τη ζήτηση στα πετρελαιοειδή, που αναμένεται να υποχωρήσει φέτος για τρίτη συνεχόμενη χρονιά (υψηλό μονοψήφιο ποσοστό πτώσης το 2009, διψήφιο ποσοστό πτώσης πέρυσι και αναμένεται συνέχεια για φέτος).

*Για τα έσοδα των ασφαλιστικών εταιριών από συμβόλαια αστικής ευθύνης αυτοκινήτου, που αναμένεται να σημειώσουν σημαντική πτώση.

Η κατάσταση, ωστόσο, για τις ασφαλιστικές ίσως να είναι καλύτερη απ’ ό,τι δείχνουν αρχικά τα πράγματα. Γιατί μπορεί ο αριθμός των ασφαλισμένων οχημάτων να μειωθεί, όμως η μειωμένη κυκλοφορία στους δρόμους έχει περιορίσει δραστικά (έως 30% υπολογίζεται το 2011) τον αριθμό των ατυχημάτων.

"Για εταιρίες που τιμολογούν σωστά τα συμβόλαιά τους, ο κλάδος αυτοκινήτου αποτελεί πλέον όχι ζημιογόνα, όπως ήταν στο παρελθόν, αλλά πολύ επικερδή δραστηριότητα", αναφέρει χαρακτηριστικά διευθύνων σύμβουλος ασφαλιστικής, ο οποίος υποστηρίζει πως όσο μειώνεται η κίνηση στους δρόμους -αυτό αναμένεται να συνεχιστεί μέσα στη φετινή χρονιά- τόσο θα βελτιώνονται και οι συντελεστές ζημιών για τις ασφαλιστικές εταιρίες.

Πονοκέφαλος βέβαια για τον ασφαλιστικό κλάδο είναι τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα, που υπολογίζονται γύρω στο 1,5 εκατομμύριο! Το ύψος των ανασφάλιστων οχημάτων πάντοτε ήταν υψηλό, αλλά φαίνεται πως έχει επηρεαστεί ανοδικά και από τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης.

Απέναντι σε αυτήν τη συγκυρία, οι ασφαλιστικές θα εντείνουν τις προσπάθειες ενημέρωσης του κοινού, πληροφορώντας πως ο κίνδυνος για έναν ανασφάλιστο οδηγό που θα υποπέσει σε ατύχημα είναι τεράστιος και ενδεχομένως να υποχρεωθεί ακόμη και να χάσει το σπίτι του…

Επιπλέον, όλα δείχνουν πως θα ενταθούν και οι προσπάθειες αστυνομικής εφαρμογής του μέτρου, καθώς από την όλη υπόθεση πλήττεται το ήδη υπέρμετρα επιβαρημένο Επικουρικό Κεφάλαιο, δηλαδή όλοι οι συνεπείς ασφαλισμένοι.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v
Απόρρητο