Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Απελευθέρωση φορτηγών: Ναι από Ν.Δ.

Διχασμένοι είναι οι ιδιοκτήτες φορτηγών για το ζήτημα της απελευθέρωσης του κλάδου τους, το οποίο έρχεται σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο, την ώρα που η Νέα Δημοκρατία κάνει στροφή από την αρχική αδιάλλακτη στάση της.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Απελευθέρωση φορτηγών: Ναι από Ν.Δ.
Διχασμένοι είναι οι ιδιοκτήτες φορτηγών για το ζήτημα της απελευθέρωσης του κλάδου τους, θέμα το οποίο έρχεται σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο, την ώρα που η Νέα Δημοκρατία κάνει στροφή από την αρχική αδιάλλακτη στάση της και δηλώνει ότι θα ψηφίσει την απελευθέρωση από την στιγμή που από την πλευρά του αρμόδιου υπουργείου ικανοποιούνται οι βασικές προϋποθέσεις που θέτει.

Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Βορίδης θα φέρει σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο της πράξη νομοθετικού περιεχομένου με την οποία θα προωθείται η άμεση απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, που αφορά στους κλάδους των φορτηγών και των βυτιοφόρων.

Βορίδης: Δεν συζητείται μεταβατική περίοδος και κόστος εισφοράς

Από την μακράς διάρκειας συνάντηση που είχε χθες με τους αυτοκινητιστές ο κ. Βορίδης εισέπραξε "ναι" αλλά και "όχι" για το θέμα της απελευθέρωσης του κλάδου.

Αμέσως μετά τη συνάντηση με τους ιδιοκτήτες, ο κ. Βορίδης τόνισε ότι η προσπάθεια για να βρεθούν λύσεις θα συνεχιστεί και διευκρίνισε ότι πέρα από την κατάργηση της μεταβατικής περιόδου και του χαμηλού κόστους της εισφοράς για την απόκτηση των νέων αδειών, που αποτελούν υποχρέωση, προωθούνται σειρά ρυθμίσεων που είναι προς όφελος του επαγγέλματος.

«Υπάρχουν συγκεκριμένες δεσμεύσεις
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedinοι οποίες θα τηρηθούν», είπε ο κ. Βορίδης, παραδεχόμενος ότι δεν υπάρχει συμφωνία με τους αυτοκινητιστές και τονίζοντας ότι η συζήτηση συνεχίζεται σε επίπεδο σοβαρότητας και ευθύνης.

Η εγγύηση

Προκειμένου οι αυτοκινητιστές να μην βρεθούν ξεκρέμαστοι από την μία στιγμή στην άλλη το υπουργείο αναμένεται να αυξήσει στα 9.000 ευρώ το ποσό της εγγύησης που θα καταβάλουν οι νεοεισερχόμενες εταιρείες για το πρώτο όχημα, ενώ για κάθε επόμενο όχημα το ποσό της εγγύησης θα καθοριστεί στα 5.000 ευρώ. Όμως το κόστος της εισφοράς δεν αναμένεται να καθοριστεί πάνω από τα 2.000 ευρώ καθώς διαφορετικά θεωρείται σίγουρο ότι θα απορριφθεί από τους εκπροσώπους της Τρόικας, αφού δεν θα πρόκειται για απελευθέρωση στην πράξη.

Μεταβιβάσιμες οι άδειες

Από την πλευρά του υπουργείου έχει γίνει ήδη δεκτό το αίτημα των αυτοκινητιστών να είναι μεταβιβάσιμες οι άδειες που κατέχουν, ενώ θα υπάρξουν επιπλέον βελτιώσεις όπως:

- Θεσμοθέτηση περιορισμών στις άδειες διέλευσης φορτηγών τρίτων χωρών και στην δραστηριοποίησή τους στην Ελλάδα.
- Αδεια εκτέλεσης διεθνών μεταφορών στους εθνικούς μεταφορείς που πληρούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις.
- Υιοθέτηση τεχνολογίας euro 5 για τα νέα οχήματα.

Η ικανοποίηση των συγκεκριμένων αιτημάτων αποτελούν το κλειδί που… ξεκλείδωσε τις αντιρρήσεις του κόμματος της Νέας Δημοκρατίας. Όπως έγινε γνωστό μετά την συνάντηση που είχαν με τον κ. Βορίδη οι αρμόδιοι τομεάρχες κ. Μηταράκης και Παπαδόπουλος, η Νέα Δημοκρατία θα ψηφίσει την τροπολογία την οποία οι εκπρόσωποί της χαρακτήρισαν βελτιωμένη.

Έτοιμοι για κινητοποιήσεις δηλώνουν οι εθνικοί μεταφορείς

Την ίδια ώρα το μέτωπο των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων δεν είναι αρραγές καθώς οι εκπρόσωποι των αυτοκινητιστών εθνικής μεταφοράς δηλώνουν έτοιμοι να ξεκινήσουν σήμερα κιόλας κινητοποιήσεις αν δεν ικανοποιηθούν οι όροι που θέτουν.
 
Κάτι τέτοιο, όμως, θα πρέπει να θεωρείται απίθανο καθώς ζητούν να μην καταργηθεί η μεταταβατική περίοδος και να καθοριστεί τουλάχιστον σε ύψος 5.000 ευρώ το ελάχιστο κόστος της εισφοράς και στην συνέχεια να υπάρχει πρόσθετη επιβάρυνση ανάλογα με το τονάζ του οχήματος.

Από την πλευρά τους, οι εκπρόσωποι της Διεθνούς Μεταφοράς φαίνεται να διαχωρίσουν την θέση τους και εμφανίζονται συγκαταβατικοί έναντι της απελευθέρωσης αλλά και πρόθυμοι να συνεχίσουν τη διαπραγμάτευση στη νέα βάση που αυτή δημιουργεί.

Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Χερσαίων Μεταφορών κ. Πέτρος Σκουλικίδης σε δηλώσεις του τόνισε ότι δε βρέθηκε καμία κοινή συνιστώσα στο θέμα της μεταβατικής περιόδου και του διοικητικού τέλους.

Η απόφαση για κινητοποιήσεις είναι ειλημμένη εδώ και δύο μήνες και θα αποφασίσει η γενική συνέλευση, δήλωσε ο κ. Σκουλικίδης ο οποίος προεδρεύει του Συνδικάτου το οποίο είχε πρωτοστατήσει στις μεγάλες κινητοποιήσεις του κλάδου 1,5 χρόνο πριν.

Την ώρα που ο υπουργός Υποδομών, θα φέρνει σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο την κρίσιμη τροπολογία για το άνοιγμα του επαγγέλματος, οι εκπρόσωποι των ιδιοκτητών θα ενημερώνουν τα μέλη της Ομοσπονδίας τα οποία και θα κληθούν να αποφασίσουν αν θα προχωρήσουν ή όχι σε κινητοποιήσεις.

Διαφοροποίηση από τους διεθνείς μεταφορείς

Σε σαφώς διαφορετικό μήκος κύματος κινήθηκαν οι δηλώσεις του πρόεδρου των μεταφορέων διεθνούς μεταφοράς κ. Απόστολου Κενανίδη ο οποίος χαρακτήρισε θετικό το κλίμα της συνάντησης και τόνισε το υπουργείο έκανε δεκτή την πάγια θέση των αυτοκινητιστών να είναι η άδεια μεταβιβάσιμη, ενώ σημείωσε ότι δεν αλλάζουν οι αποφάσεις για την επίσπευση των διαδικασιών πλήρους απελευθέρωσης, η οποία υλοποιείται καθ΄ υπαγόρευση της τρόικας.

Στα θετικά της συνάντησης σύμφωνα με τον κ. Κενανίδη περιλαμβάνεται η αποδοχή της πρότασης των διεθνών μεταφορέων οι άδειες TIR να εκδίδονται μέσα από την ΟΦΑΕ και σύντομα θα ξεκινήσουν οι σχετικές διαδικασίες ώστε αυτό να υλοποιηθεί άμεσα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v