Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΥΠΟΜΕΔΙ: «Εξετάσεις» για το άνοιγμα των μεταφορών

Το άνοιγμα της αγοράς του κλάδου των μεταφορών θα αποτελέσει ένα από τα θέματα στα οποία η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θα δώσει… εξετάσεις στο κλιμάκιο της Τρόικας.

  • Της Μάρως Τσαντήλα
ΥΠΟΜΕΔΙ: «Εξετάσεις» για το άνοιγμα των μεταφορών
Το άνοιγμα της αγοράς του κλάδου των μεταφορών, εμπορευματικών και επιβατικών, θα αποτελέσει ένα από τα θέματα στα οποία η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θα δώσει… εξετάσεις στο κλιμάκιο της Τρόικας που επιστρέφει στην Αθήνα στις 16 Ιανουαρίου με σκοπό να κλείσει σειρά ζητημάτων που παραμένουν «ανοικτά».

Η απελευθέρωση των κλάδων των ταξί, καθώς και των φορτηγών – βυτιοφόρων βρίσκονται πρώτα στην ατζέντα των προτεραιοτήτων του υπουργού κ. Βορίδη, ο οποίος θα πρέπει να προχωρήσει τις μεταρρυθμίσεις άμεσα.

Η διαβούλευση έχει ήδη ξεκινήσει και μάλιστα εξελίσσεται σε καλό κλίμα καθώς οι δύο κλάδοι επισημαίνουν με έμφαση ότι, μετά από πολύ καιρό, μπορούν να συνομιλήσουν με την ηγεσία του υπουργείου για την ουσία των αλλαγών που πρόκειται να γίνουν, χωρίς να βρίσκονται προ ειλλημμένων αποφάσεων.

Κατά προτεραιότητα από το υπουργείο προχωρά το ζήτημα της πλήρους απελευθέρωσης των οδικών εμπορευματικών μεταφορών που ξεκινά την 1η Ιανουαρίου. Υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου Μεταφορών και εκπρόσωποι των αυτοκινητιστών φορτηγών και βυτιοφόρων διαβουλεύονται με αντικείμενο τις αλλαγές που πρόκειται να τεθούν σε ισχύ για τον κλάδο.

Η τροπολογία που είχε καταθέσει το υπουργείο για την πλήρη απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών θα συζητηθεί αμέσως μετά τις γιορτές από την Ολομέλεια της Βουλής, αλλά η ισχύς της θα είναι αναδρομική από την 1η Ιανουαρίου, όπως προβλέπει η υποχρέωση που έχει αναλάβει η χώρα μας έναντι των δανειστών. Με την κατάργηση της μεταβατικής περιόδου που προέβλεπε ο νόμος Ρέππα, ως τα μέσα του 2013, εναρμονίζεται πλήρως η ελληνική νομοθεσία των οδικών εμπορευματικών μεταφορών με τα ισχύοντα στις χώρες της ΕΕ.
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin
Διαβούλευση για την εισφορά της άδειας φορτηγού – βυτιοφόρου

Αντικείμενο διαβούλευσης ανάμεσα στις δύο πλευρές παραμένει το ύψους της εισφοράς που θα καταβάλουν οι ενδιαφερόμενοι για να αποκτήσουν άδεια φορτηγού ή βυτιοφόρου. Η αρχική πρόταση του υπουργείου προέβλεπε ότι το ποσό της εισφοράς θα αντιστοιχούσε στο διοικητικό κόστος και θα διαμορφώνονταν περίπου στα 1.500 ευρώ ή ακόμη χαμηλότερα.

Ωστόσο από την πλευρά των επαγγελματιών του κλάδου και ιδίως από τους εκπροσώπους της διεθνούς μεταφοράς εκείνο που ζητείται είναι το κόστος να διαμορφωθεί σε υψηλότερα, άλλα όχι απαγορευτικά επίπεδα, προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο υπερπληθώρας αδειών.

Πάντως οι εκπρόσωποι του κλάδου αποδίδουν πολύ μεγαλύτερη σημασία στην αστυνόμευση των μεταφορών και στην εφαρμογή της νομοθεσίας, προκειμένου να παταχθεί η παράνομη μεταφορά που διενεργούν σήμερα στην χώρα μας, είτε οχήματα προερχόμενα από άλλες χώρες, είτε οχήματα ελληνικών συμφερόντων με ξένες όμως πινακίδες, κατά κύριο λόγο βουλγάρικες και κυπριακές, που «κλέβουν» το μειωμένο μεταφορικό έργο.

Μετά την πρωτοχρονιά η ρύθμιση για τα ταξί

Σε εκκρεμότητα παραμένει βεβαίως το θέμα του ανοίγματος της αγοράς των ταξί. Ο υπουργός κ. Βορίδης έχει δεσμευθεί ότι θα φέρει σχετική ρύθμιση ωστόσο αυτό δεν έχει γίνει ακόμη.

Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ο οποίος από την αρχή έχει σπεύσει να τραβήξει διαχωριστικές γραμμές σε σχέση με τις εξαγγελίες του τέως υπουργού κ. Ραγκούση, έχει ξεκινήσει την διαβούλευση με τους εκπροσώπους της Τρόικας, υποστηρίζοντας μάλιστα ότι δεν αποτελεί ζητούμενο και υποχρέωση της χώρας μας η πλήρης απελευθέρωση του κλάδου.

Ο κ. Βορίδης χθες τόνισε ότι στις αρχές της νέας χρονιάς θα παρουσιάσει τις θέσεις του για τον τρόπο που θα γίνει το άνοιγμα της αγοράς των ταξί.

Όπως τόνισε η η απελευθέρωση του κλάδου θα γίνει με κριτήρια περιβαλλοντικά και συγκοινωνιακά. Στα περιβαλλοντικά κριτήρια ανήκει μεταξύ άλλων το πληθυσμιακό κριτήριο, δηλαδή σύνδεση του αριθμού των αδειών με τον πληθυσμό μια περιοχής καθώς και οι εκπομπές ρύπων. Στην κατηγορία των συγκοινωνιακών κριτηρίων περιλαμβάνεται η "κίνηση" που έχει και μπορεί να "σηκώσει" μια περιοχή.

Τα κριτήρια που σκοπεύει να υιοθετήσει ο υπουργός Μεταφορών είναι πλήρως αποδεκτά από τον κλάδο των αυτοκινητιστών ταξί, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι δεν είναι αντίθετοι στο άνοιγμα του επαγγέλματός τους αλλά θέλουν αυτό να γίνει με όρους και προϋποθέσεις προκειμένου να προστατευθούν και οι επαγγελματίες που σήμερα δραστηριοποιούνται σε αυτό.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v