EKE και κρίση: Με σύμμαχο την υπεθυνότητα

Η επικεφαλής της Apson κ. Αν. Ψωμιάδη εξηγεί πως οι δράσεις της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης μπορούν να βοηθήσουν μια εταιρία να πλοηγηθεί στο λαβύρινθο της κρίσης και πως μπορούν να αξιοποιηθεί η στοχευμένη παρέμβαση.

  • της Αναστασίας Ψωμιάδη
EKE και κρίση: Με σύμμαχο την υπεθυνότητα
Παρά το γεγονός ότι διανύουμε την πρώτη εκτεταμένη οικονομική ύφεση της σύγχρονης εποχής, υπάρχει η απάντηση στην έλλειψη εμπιστοσύνης της κοινωνίας προς τον επιχειρηματικό κόσμο και στην αμφισβήτηση αρχών και αξιών με την αυξανόμενη δημοσίευση Απολογισμών Εταιρικής Υπευθυνότητας. Mε την απουσία ενός ρυθμιστικού προτύπου δημοσίευσης στοιχείων εταιρικής υπευθυνότητας, αποτυπώνεται έντονα η ανάγκη για συνεπή και διαθέσιμη ποιοτική πληροφόρηση στη χώρα μας.

Σε διεθνές επίπεδο είναι πλέον εμφανής η απαίτηση για τη βελτίωση της ποιότητας των δημοσιευμένων στοιχείων εταιρικής υπευθυνότητας, καθώς και για τον έλεγχό τους από τρίτους φορείς. Η αξιολόγηση των δράσεων ΕΚΕ για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, η οποία στηρίζεται σε εργαλεία κοινωνικής ψυχολογίας, όπως οι κοινωνικές αναπαραστάσεις, αποτελεί μία ολοκληρωμένη πρόταση για τον εμπλουτισμό και την ποιοτική ανάλυση των ποσοτικών δεδομένων που ενυπάρχουν σε κάθε απολογισμό.

Χάρη σε ένα ολοκληρωμένο σύστημα αξιολόγησης των δράσεων ΕΚΕ που έχει πλέον αναπτυχθεί, μπορεί να εκτιμηθεί τόσο η σημασία της παρέμβασης που πραγματοποιείται προς την κοινωνική ομάδα – στόχο, όσο και η επίδρασή της στον οργανισμό που την αποφασίζει. Με τον κατάλληλο και στοχευμένο σχεδιασμό (ex-ante αξιολόγηση), την αξιόπιστη και υπεύθυνη υλοποίηση και παρακολούθηση και με την τελική αποτίμηση των δράσεων (ex-post αξιολόγηση) ποσοτικοποιούνται τα δεδομένα που αποτυπώνουν με σαφήνεια
την αποτελεσματικότητά τους.

Το σύστημα αξιολόγησης των δράσεων ΕΚΕ στηρίζεται μεν σε ενιαία μεθοδολογία, όμως εξειδικεύεται ανάλογα με τους στόχους και τις προσδοκίες του πελάτη και κάθε δράσης ξεχωριστά. Έτσι, επιτρέπονται συγκρίσεις για τον πελάτη, ενώ παράλληλα δίνονται περιθώρια βελτίωσης για το μέλλον.

Στην Ελλάδα, μόνο το 1/3 των εισηγμένων προχώρησε το 2011 στη δημοσίευση απολογισμών εταιρικής υπευθυνότητας
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin, επίδοση που δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί ως ικανοποιητική. Βέβαια, διαπιστώνουμε την πρόθεση των ελληνικών εταιρειών να ακολουθήσουν υφιστάμενα διεθνή πρότυπα, ελλείψει εθνικών, για τη συνεπή παρουσίαση των στοιχείων τους, πρακτική που επιτρέπει στα ενδιαφερόμενα μέρη την εύκολη σύγκρισή τους με τα στοιχεία που δημοσιοποιούν οι ανταγωνιστές του κλάδου τους.

Η ανάγκη για διαφάνεια των δραστηριοτήτων ΕΚΕ στην Ελλάδα, ειδικά σε μια χρονική στιγμή όπου οι καταναλωτές κυριεύονται από απαισιοδοξία και έλλειψη εμπιστοσύνης, είναι απαραίτητη προϋπόθεση για κάθε επιχείρηση που θεωρεί τον εαυτό της κοινωνικά υπεύθυνη. Προσφέροντας ενημέρωση και διαφάνεια στον καταναλωτή, είναι αποδεδειγμένο ότι ο καταναλωτής θα ανταμείψει μια κοινωνικά υπεύθυνη εταιρεία, είτε μέσω αγοράς ενός προϊόντος είτε μέσω θετικών σχόλιων που θα μεταφέρει για μια εταιρεία.

Η έλλειψη πληροφόρησης θα έχει το αντίθετο αποτέλεσμα, με τους καταναλωτές να «τιμωρούν» εταιρείες που δεν παρουσιάζονται ως κοινωνικά υπεύθυνες, και να μεταφέρουν αρνητικά μηνύματα για τις εταιρείες αυτές. Το συμπέρασμα είναι απλό: η συστηματική δημοσίευση εταιρικής υπευθυνότητας συμβάλει ενεργά στη ψυχολογία του καταναλωτή, δημιουργώντας υγιή πρότυπα επιχειρηματικότητας, και προσφέροντας μια αίσθηση ασφάλειας στον καταναλωτή.

Συνεπώς, σε καιρό κρίσης και οικονομικής ύφεσης, η ΕΚΕ μπορεί να αποφέρει σε μια επιχείρηση πολλαπλά οφέλη και οικονομικά αποτελέσματα.

* Η κ. Ψωμιάδη είναι πρόεδρος της εταιρίας επικοινωνίας Apson που ειδικεύεται στην Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη
  

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v