Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Συγκοινωνίες: Αιτία πολέμου η εργασιακή εφεδρεία

Ένα βήμα πριν από τη γενικευμένη αναταραχή βρίσκονται οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας καθώς η εργασιακή εφεδρεία είναι αιτία πολέμου για τους εργαζομένους στον κλάδο.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Συγκοινωνίες: Αιτία πολέμου η εργασιακή εφεδρεία
Ένα βήμα πριν από τη γενικευμένη αναταραχή βρίσκονται οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας καθώς η εργασιακή εφεδρεία είναι αιτία πολέμου για τους εργαζομένους στον κλάδο.

Σήμερα, Τρίτη, θα παραμείνουν ακινητοποιημένοι από τις 12 το μεσημέρι έως τις 4 το απόγευμα οι συρμοί του μετρό, του τραμ και του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου λόγω της στάσης εργασίας που πραγματοποιούν οι ηλεκτροδηγοί της εταιρίας Σταθερές Συγκοινωνίες.

Οι ηλεκτροδηγοί προχωρούν στη στάση εργασίας διαμαρτυρόμενοι για το καθεστώς της εργασιακής εφεδρείας και τη συνακόλουθη μείωση του προσωπικού που, όπως σημειώνουν, θα έχει ως αποτέλεσμα την αδυναμία των μέσων μεταφοράς να εκτελέσουν ομαλά και με ασφάλεια το πρόγραμμα των δρομολογίων, για τις μειώσεις των μισθών με την ένταξή τους στο ενιαίο μισθολόγιο, την κατάργηση των ΣΣΕ και των οργανογραμμάτων των εταιριών καθώς και για τις καταργήσεις και συγχωνεύσεις φορέων.

Έρχεται μείωση 30% στα δρομολόγια, λένε οι εργαζόμενοι

Οι εργαζόμενοι σε όλους τους τόνους υποστηρίζουν ότι, αν εφαρμοστούν τα σχέδια εργασιακής εφεδρείας, τότε από τις αρχές του επόμενου μήνα θα υπάρξει μείωση κατά 30% των δρομολογίων στα λεωφορεία και στα τρόλεϊ, ενώ πολύ δύσκολη θα είναι και η κατάσταση στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο από τον οποίο απειλείται με έξοδο μεγάλος αριθμός έμπειρων εργατοτεχνιτών.

Μάλιστα, οι εργαζόμενοι στα μέσα σταθερής τροχιάς, που, όπως όλα δείχνουν, ανοίγουν νέο κύκλο κινητοποιήσεων για τον κλάδο, προειδοποιούν ότι με την πρώτη εφεδρεία που θα ανακοινωθεί στα ΜΜΜ οι κινητοποιήσεις θα γενικευθούν. Η συγκεκριμένη απειλή αφορά τόσο τα μέσα σταθερής τροχιάς όσο και τις Οδικές Συγκοινωνίες, δηλαδή τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, που αναμένεται να πληγούν ακόμη περισσότερο από το ενδεχόμενο εφαρμογής του μέτρου.

Σύμφωνα με τους εργαζομένους στην εταιρία Οδικές Συγκοινωνίες, το πρόγραμμα των μετατάξεων που έχει εφαρμοστεί κατ’ εφαρμογή του νόμου για την εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών, η έξοδος μεγάλου αριθμού εργαζομένων στη σύνταξη για να προλάβουν δυσμενείς αλλαγές και οι δραματικές ελλείψεις που παρατηρούνται σε ανταλλακτικά έχουν ήδη προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των λεωφορείων και των τρόλεϊ.

Όπως αναφέρουν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων, οι 3.600 βάρδιες που έβγαιναν καθημερινά τον Μάιο στα λεωφορεία περιορίστηκαν σε 3.000 στις αρχές Σεπτεμβρίου, ενώ οι προβλέψεις για το μέλλον είναι ακόμη πιο ζοφερές καθώς αναμένεται να μειωθούν σε περίπου 2.500 από την 1η Δεκεμβρίου λόγω ελλείψεων σε οδηγούς αλλά και σε ανταλλακτικά.

Στην «έξοδο» 700 εργαζόμενοι

Παρότι ακόμη δεν έχουν φτάσει στα χέρια των εργαζομένων επιστολές ένταξής τους στην εργασιακή εφεδρεία, πληροφορίες αναφέρουν ότι στη σχετική λίστα εντάσσονται 510 εργαζόμενοι από τις Οδικές Συγκοινωνίες από το σύνολο των 6.200. Το πρόβλημα όμως γίνεται ακόμη χειρότερο αν ληφθεί υπόψη ότι το 85% όσων αναμένεται να οδηγηθούν στην έξοδο είναι οδηγοί, με αποτέλεσμα να υπάρχει σοβαρό ζήτημα με την εκτέλεση των δρομολογίων.

Όπως εκτιμά ο γενικός γραμματέας του συνδικάτου των εργαζομένων στον ΟΑΣΑ, κ. Αλέξανδρος Κομίνης, η αποχώρηση τόσο μεγάλου αριθμού εργαζομένων θα έχει ως συνέπεια τα λεωφορεία να διέρχονται από τις στάσεις σχεδόν ανά μία ώρα στα τοπικά περιφερειακά δρομολόγια και ανά 20 λεπτά στις γραμμές κορμού.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι από τις σταθερές συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ) σε σύνολο 2.500 εργαζομένων θα καταρτιστεί λίστα 187 ατόμων εξ αυτών που θα αποχωρήσουν καθώς πληρούν τα κριτήρια που έχουν οριστεί για την εργασιακή εφεδρεία.

Οι υποχρεωτικές αποχωρήσεις θα γίνουν την ίδια στιγμή που η εταιρία πληρώνει χιλιάδες ώρες υπερεργασίας αφού το πρόγραμμα δεν είναι εφικτό να βγει διαφορετικά.

Από τα μέσα σταθερής τροχιάς ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος αναμένεται να αντιμετωπίσει το σοβαρότερο πρόβλημα λειτουργίας καθώς θα αποχωρήσει σημαντικός αριθμός εργατοτεχνιτών, με αποτέλεσμα να υπάρξει πρόβλημα στη συντήρηση του δικτύου, το οποίο από τα μέσα του επόμενου μήνα θα μπει σε φουλ λειτουργία αφού ύστερα από τρία χρόνια θα ολοκληρωθούν οι εργασίες στη γραμμή Πειραιάς - Κηφισιά.

Ακόμη και αν η εταιρία Σταθερές Συγκοινωνίες ανέθετε σε νέους εργαζομένους τη συντήρηση, αυτό δεν θα ήταν δυνατόν να γίνει αμέσως γιατί, όπως εκτιμούν οι συνδικαλιστές, απαιτείται διάστημα περίπου 8 μηνών για την εκπαίδευσή τους, ενώ σοβαρό παραμένει και το πρόβλημα με τις ελλείψεις ανταλλακτικών για τους συρμούς.

Το πρόβλημα αυτό αναμένεται να γίνει πολύ περισσότερο εμφανές το επόμενο διάστημα αφού με την πλήρη λειτουργία της γραμμής στο δίκτυο θα κινούνται οι διπλάσιοι συρμοί σε σχέση με σήμερα.

Σήμερα συνάντηση του Μ. Βορίδη με εργαζομένους σε λεωφορεία και τρόλεϊ

Ο νέος υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μάκης Βορίδης, ο οποίος σήμερα θα έχει συνάντηση με εκπροσώπους των εργαζομένων στα λεωφορεία και στα τρόλεϊ, σε δηλώσεις του έχει τονίσει ότι σαφώς η εφαρμογή του προγράμματος εφεδρείας θα έχει ως αποτέλεσμα σοβαρές δυσλειτουργίες στα μέσα μαζικής μεταφοράς λόγω έλλειψης προσωπικού.

Με βάση πηγές, ο κ. Βορίδης σχεδιάζει να θέσει το θέμα στους αρμόδιους υπουργούς κ. Βενιζέλο και Ρέππα, ενώ θα επιδιώξει να έχει επικοινωνία και με τον ίδιο τον πρωθυπουργό.

Όπως έχει δηλώσει χαρακτηριστικά, η εφεδρεία είναι οριζόντιο μέτρο, που θα οδηγήσει σε άμεση κατάργηση των κενών οργανικών θέσεων, οδηγώντας αναγκαστικά σε μείωση των θέσεων εργασίας και άρα του παραγόμενου έργου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v