Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κρίσιμο στοίχημα η απελευθέρωση επαγγελμάτων

Το ζήτημα της απελευθέρωσης των επαγγελμάτων του τομέα μεταφορών αναμένεται ότι θα είναι το πλέον κρίσιμο που θα κληθεί να αντιμετωπίσει ο νέος υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μάκης Βορίδης.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Κρίσιμο στοίχημα η απελευθέρωση επαγγελμάτων
Το ζήτημα της απελευθέρωσης των επαγγελμάτων του τομέα μεταφορών αναμένεται ότι θα είναι το πλέον κρίσιμο που θα κληθεί να αντιμετωπίσει ο νέος υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μάκης Βορίδης κατά τη διάρκεια της θητεία του.

Οι κλάδοι των ταξί, κατά πρώτο λόγο, και των φορτηγών το προηγούμενο διάστημα βρέθηκαν στο μάτι του κυκλώνα λόγω της επιμονής του τέως υπουργού κ. Ραγκούση να προχωρήσει στην απελευθέρωσή τους, παρότι για τα φορτηγά και τα βυτιοφόρα η διαδικασία απελευθέρωσης είχε ήδη προχωρήσει με τη σύμφωνη μάλιστα γνώμη της Ε.Ε., ενώ για τα ταξί είχε υπάρξει συμφωνία όλων των εμπλεκόμενων πλευρών σε κείμενο προεδρικού διατάγματος που είχε καταρτιστεί.

Ερώτημα παραμένει αν ο κ. Βορίδης θα θελήσει να προχωρήσει στην υιοθέτηση του σχεδίου νόμου που είχε καταρτίσει ο κ. Ραγκούσης για τους δύο κλάδους, χωρίς όμως να το φέρει στη Βουλή.

Το ΛΑΟΣ έχει ταχθεί κατά της ρύθμισης Ραγκούση

Με δεδομένο ότι το ΛΑΟΣ έχει επανειλημμένως ταχθεί κατά της ρύθμισης Ραγκούση, και μάλιστα με έντονο τρόπο, εκφράζοντας απόψεις που βρίσκονταν πιο κοντά σε όσα προέβλεπε το προεδρικό διάταγμα Ρέππα για την απελευθέρωση των ταξί στη βάση της θέσπισης πληθυσμιακών κριτηρίων, θεωρείται μάλλον δύσκολο ο νέος υπουργός Μεταφορών να προχωρήσει στην υιοθέτηση της απελευθέρωσης όπως τη σχεδίασε ο νυν αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας.

Εξάλλου, μόλις έναν μήνα νωρίτερα, είχε ξεσπάσει έντονος καβγάς μεταξύ του κ. Ραγκούση και του προέδρου του ΛΑΟΣ κ. Καρατζαφέρη, ο οποίος, επικαλούμενος απάντηση του επιτρόπου κ. Ρεν, υποστήριξε ότι η απελευθέρωση των ταξί δεν περιλαμβάνεται στις υποχρεώσεις που θέσπισε για την Ελλάδα το μνημόνιο. Τότε, ο κ. Ραγκούσης είχε κατηγορήσει τον πρόεδρο του ΛΑΟΣ για επιλεκτική παρουσίαση της απάντησης του επιτρόπου Ρεν.

Οι ιδιοκτήτες ταξί, που εδώ και καιρό βρίσκονται πάντα σε ετοιμότητα για κινητοποιήσεις σε περίπτωση όπου η ρύθμιση Ραγκούση πάρει τον δρόμο προς τη Βουλή, εκφράζουν τη βεβαιότητά τους ότι αυτή δεν πρόκειται να υιοθετηθεί λόγω, μεταξύ άλλων, και των αντιδράσεων που έχουν εκφραστεί από το εσωτερικό της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΠΑΣΟΚ.
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin
Έτοιμοι για κινητοποιήσεις δηλώνουν και οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων αν προωθηθούν οι αλλαγές τις οποίες πρότεινε ο τέως υπουργός Μεταφορών καταργώντας τη μεταβατική περίοδο που ισχύει έως τον Ιούλιο του 2013 και προχωρώντας σε άμεση και πλήρη απελευθέρωση του κλάδου από την 1η Ιανουαρίου.

Εκκρεμότητες σε αστικές συγκοινωνίες και ΟΣΕ

Δεν είναι, όμως, μόνο τα επαγγέλματα του κλάδου των μεταφορών που θα αποτελέσουν θέματα προτεραιότητας για τον κ. Βορίδη. Σε εκκρεμότητα παραμένουν και άλλα ζητήματα που αφορούν το υπουργείο.

Κατ’ αρχάς, η αυστηρή υλοποίηση των προγραμμάτων εξυγίανσης στον ΟΣΕ και στις αστικές συγκοινωνίες. Τα προγράμματα αυτά, σύμφωνα με όσα είχε παραδεχτεί πρόσφατα και ο κ. Ραγκούσης, δεν κινούνται εντός των στόχων γιατί τα ελλείμματα είναι μεγαλύτερα από αυτά που υπολογίζονταν. Στο πλαίσιο αυτό, έχει ζητηθεί και η μεγαλύτερη μείωση του προσωπικού των αστικών συγκοινωνιών και του ΟΣΕ μέσω της εργασιακής εφεδρείας και του προσυνταξιοδοτικού καθεστώτος, παρότι από την πλευρά των εργαζομένων υποστηρίζεται ότι δεν υπάρχουν νέα περιθώρια μειώσεων.

Σε ό,τι αφορά τον όμιλο ΟΣΕ, ο σχεδιασμός έκανε λόγο για αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έως το τέλος του έτους, ωστόσο καμία κίνηση δεν έχει γίνει προς την κατεύθυνση αυτήν, αν και η εταιρία βρίσκεται εντός των οικονομικών στόχων που είχαν τεθεί και είναι ίσως μια ευκαιρία να αναζητηθούν υποψήφιοι αγοραστές τώρα που δεν παρουσιάζει ελλείμματα. Σε εκκρεμότητα βρίσκονται, επίσης, και διαγωνισμοί για την ανάθεση σημαντικών έργων του σιδηροδρόμου.

Ζητήματα ανοιχτά υπάρχουν επιπλέον και στον τομέα των αεροδρομίων, όπου θα πρέπει να προχωρήσει η αξιοποίησή τους μέσω συμβάσεων παραχώρησης σε ιδιώτες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v