Εμφιαλωμένα νερά: Απώλειες 20% στη διετία

Το ένα πέμπτο του όγκου των πωλήσεών της κινδυνεύει να χάσει μέσα σε μία διετία (2010 - 2011) η αγορά εμφιαλωμένου νερού. Επιπλέον, εκτιμάται ότι η πτώση των πωλήσεων θα φθάσει φέτος το 15%.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Εμφιαλωμένα νερά: Απώλειες 20% στη διετία
Το ένα πέμπτο του όγκου των πωλήσεών της κινδυνεύει να χάσει μέσα σε μία διετία (2010 - 2011) η αγορά εμφιαλωμένου νερού.

Σύμφωνα με εκπροσώπους του Συνδέσμου Εταιρειών Εμφιαλώσεως Ελληνικού Φυσικού Μεταλλικού Νερού (ΣΕΦΥΜΕΝ), η πτώση των πωλήσεων εκτιμάται ότι θα φθάσει φέτος στο 15%, ποσοστό τριπλάσιο από την περυσινή μείωση, η οποία άγγιξε το 5%.

Μέχρι στιγμής, η μεγαλύτερη μείωση, η οποία αγγίζει το 20%, καταγράφεται σε εστιατόρια, καφετέριες και μπαρ (κρύα αγορά), ενώ μικρότερη είναι η πτώση της τάξεως 5% που καταγράφεται στα σούπερ μάρκετ (ζεστή αγορά).

Και όλα αυτά χωρίς να έχει επιβαρυνθεί το εμφιαλωμένο νερό -εξαιρείται το ανθρακούχο- από τον υψηλό συντελεστή ΦΠΑ 23%.

Την ίδια ώρα, με «καπέλο» καλούνται να πληρώσουν οι καταναλωτές το εμφιαλωμένο νερό στην κρύα αγορά (εστιατόρια, καφετέριες, περίπτερα) αφού από το 0,18 - 0,20 ευρώ που φεύγει από τη βιομηχανία το 1,5 λίτρο και 0,11 - 0,12 ευρώ
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedinτα 500 ml το πληρώνουν στα εν λόγω σημεία προς 1 και 0,50 ευρώ τουλάχιστον!

Αυτή η τιμή, παρ' όλα αυτά, είναι σαφώς χαμηλότερη από πολλά ευρωπαϊκά ανεπτυγμένα κράτη, όπως η Γερμανία, όπου ένα μπουκαλάκι νερό πωλείται προς 3,5 ευρώ!

Εν αντιθέσει πάντως με την κρύα αγορά, στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ την τελευταία οκταετία 2004 - 2011 έχει καταγραφεί, σύμφωνα με τους εκπροσώπους του κλάδου, μεσοσταθμική μείωση της τελικής τιμής των επώνυμων νερών τουλάχιστον 15%, ενώ η πτώση έχει ξεπεράσει το 20% στη συσκευασία των έξι φιαλών.

Σε αυτήν τη μείωση στις τιμές, μέσω προσφορών ή παροχών, θα επιμείνουν οι παίκτες του κλάδου και στο μέλλον, αν το επιτρέψουν και οι ευρύτερες συνθήκες. Και αυτό γιατί, εκτός από την παρατεταμένη οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα, τα νοικοκυριά και την πραγματική οικονομία, οι εταιρίες του κλάδου, και όχι μόνο, έχουν να αντιμετωπίσουν και την κατακόρυφη αύξηση σε ποσοστό 35% - 40% των τιμών των πρώτων υλών και το προσεχές διάστημα το ακριβό και δυσεύρετο για όλους τραπεζικό χρήμα.

Ωστόσο, και παρά την αρνητική οικονομική συγκυρία, οι εκπρόσωποι του ΣΕΦΥΜΕΝ εκτιμούν ότι η συγκεκριμένη αγορά, η αξία της οποίας σε τιμές χονδρικής υπολογίζεται στα 200 εκατ. ευρώ, παρουσιάζει περιθώρια ανάπτυξης, καθώς η κατά κεφαλήν κατανάλωση, η οποία προσεγγίζει τα 90 λίτρα, υπολείπεται κατά πολύ του ευρωπαϊκού μέσου όρου, που σήμερα ξεπερνά τα 140 λίτρα.

Πάντως, παράλληλα με τις μελλοντικές προοπτικές της κατανάλωσης εμφιαλωμένου νερού στη χώρα, οι εταιρίες του κλάδου καλού-κακού διερευνούν πιο έντονα και τις αγορές του εξωτερικού, με απώτερο στόχο φυσικά την ενίσχυση των εξαγωγών τους, οι οποίες σήμερα αντιπροσωπεύουν το 5% - 7% του συνολικού τζίρου του κλάδου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v