Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Βελτιώσεις στα συμβόλαια ζητά η ΡΑΕ

Βελτιώσεις στις συμβάσεις με τους πελάτες τους ζητά από τους προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, ύστερα από έλεγχο που πραγματοποίησε στην ελληνική αγορά. Οι κρίσιμες λεπτομέριες.

  • του Μιχάλη Καϊταντζίδη
Βελτιώσεις στα συμβόλαια ζητά η ΡΑΕ
Βελτιώσεις και συμπληρώσεις πρέπει να κάνουν οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας στις συμβάσεις με τους πελάτες τους, με στόχο τη διασφάλιση των τελευταίων στις περιπτώσεις καταγγελίας, καταβολής εγγυήσεων κλπ.

Τις βελτιώσεις των συμβάσεων ζητά η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), μετά από έλεγχο που πραγματοποίησε στις εταιρείες. Από αυτόν προέκυψε οτι σε γενικές γραμμές τα κείμενα αυτά είναι συμβατά με τα κριτήρια που έχει θέσει η ΡΑΕ.

Ωστόσο εντόπισε σημεία, τα οποία είναι κοινά σε πολλούς προμηθευτές, τα οποία πρέπει να συμπληρωθούν ή να βελτιωθούν και τα οποία θα γνωστοποιηθούν στις εταιρείες με ξεχωριστές επιστολές τις οποίες θα αποστείλει η Αρχή.

Τα κυριότερα σημεία που πρέπει να τροποποιηθούν στις συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας αφορούν τα εξής:

Καταγγελία της Σύμβασης Προμήθειας

Η καταγγελία της Σύμβασης Προμήθειας από Πελάτη δεν μπορεί να έχει καμία συνέπεια
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin, οικονομική ή άλλης φύσεως, σε βάρος του Πελάτη, με εξαίρεση τις περιπτώσεις που η Σύμβαση Προμήθειας περιλαμβάνει όρους είτε αναφορικά με τον ελάχιστο χρόνο παραμονής της σε ισχύ, είτε σχετικά με τυχόν αποζημίωση που δικαιούται ο Προμηθευτής, αν η Σύμβαση καταγγελθεί λόγω υπερημερίας του Πελάτη ως προς την εξόφληση των οφειλών του.

Χρηματική εγγύηση κατανάλωσης

Το ύψος της εγγύησης δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσόν που αντιστοιχεί στην πραγματική ή κατ΄ εκτίμηση κατανάλωση για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 3 μηνών.

Εκτός από τα παραπάνω, η ΡΑΕ προτείνει να περιλαμβάνονται στις συμβάσεις και μία σειρά από όρους, τους οποίους η Αρχή προτίθεται να συμπεριλάβει στην επόμενη αναθεώρηση του Κώδικα Προμήθειας.

Αυτοί αφορούν:

Λογαριασμός Κατανάλωσης

Πρέπει να περιλαμβάνει τις εξής χρεώσεις:

* Τη συνολική κατανάλωση κατά την Περίοδο Έκδοσης ή την Περίοδο Χρέωσης Λογαριασμού, για κάθε μέγεθος που χρεώνεται βάσει του εφαρμοζόμενου Τιμολογίου Προμήθειας.

* Διακριτή αναγραφή του καθαρού ποσού και του αναλογούντος φόρου κάθε χρέωσης που επιβάλλεται, συμπεριλαμβανομένων:
- των μοναδιαίων τιμών υπολογισμού των Χρεώσεων Προμήθειας και της συνολικής χρέωσης για την προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας, στο πλαίσιο της Σύμβασης Προμήθειας
- όλων των ρυθμιζόμενων χρεώσεων (χρεώσεις για τη χρήση Συστήματος, τη χρήση Δικτύου, χρεώσεις ΥΚΩ, Ειδικό Τέλος ΑΠΕ, κ.ά.) και επιμέρους άθροιση αυτών.

* Προθεσμία εξόφλησης λογαριασμού

Ο Πελάτης υποχρεούται να εξοφλήσει το λογαριασμό του, έως την αναγραφόμενη σε αυτόν ημερομηνία πληρωμής, η οποία θα είναι 20 ημερολογιακές ημέρες αργότερα από την παράδοση του Λογαριασμού στο ταχυδρομείο.

* Προσδιορισμός ημερομηνίας έναρξης προμήθειας

Η Σύμβαση έχει αόριστη διάρκεια και τίθεται σε ισχύ την πρώτη ημέρα παροχής ηλεκτρικού ρεύματος, όπως αυτή αποδεικνύεται από την έγγραφη ενημέρωση του Προμηθευτή προς τον Πελάτη, σχετικά με τον προβλεπόμενο χρόνο ενεργοποίησης της σύνδεσης και προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, την οποία ο Προμηθευτής οφείλει να αποστείλει σε 5 εργάσιμες ημέρες από την υπογραφή της Σύμβασης Προμήθειας, και εφόσον έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες που σχετίζονται με την ενεργοποίηση της σύνδεσης, συμπεριλαμβανομένων και των υποχρεώσεων του Πελάτη σχετικά με την πληρωμή της εγγύησης.

* Τροποποίηση της Σύμβασης

Να προβλέπεται η περίπτωση τροποποίησης της Σύμβασης και τα δικαιώματα του Πελάτη σε περίπτωση τροποποίησης όρων της Σύμβασης που δεν υπαγορεύονται από τη νομοθεσία.

* Εφαρμοστέο Δίκαιο και Επίλυση Διαφορών

Να συμπεριληφθεί αναφορά στο δικαίωμα άσκησης της εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών με αρμόδιο φορέα προστασίας των καταναλωτών.

* Υπηρεσία υποδοχής και διαχείρισης παραπόνων καταναλωτών

Να προβλέπονται διαδικασίες διαχείρισης διαφωνιών των Πελατών επί των χρεώσεων, καθώς και διαδικασία διόρθωσης των λογαριασμών. Επίσης, να προβλέπεται υπηρεσία γενικότερης εξυπηρέτησης των πελατών, και ιδίως υποδοχής παραπόνων με σαφείς προδιαγραφές διαχείρισης των παραπόνων αυτών.

* Επιλογή οικονομικού πακέτου

Η ευθύνη για την κατηγορία τιμολόγησης ή για το ενεργειακό πακέτο στο οποίο κατατάσσεται ο Πελάτης δεν μπορεί να βαρύνει μονομερώς τον Πελάτη. Θα πρέπει να αναφέρεται στη Σύμβαση ότι, παράλληλα, και ο Προμηθευτής οφείλει από την πλευρά του να ελέγχει την ορθότητα των στοιχείων που του προσκομίζει ο πελάτης από τον προηγούμενο Προμηθευτή του (πχ βάσει του τελευταίου εκκαθαριστικού λογαριασμού) και να προτείνει στον Πελάτη το αντικειμενικά βέλτιστο πακέτο.

* Επιστροφή εγγύησης πληρωμής

Να προσδιορίζεται ανώτατο χρονικό διάστημα επιστροφής της προκαταβολής ή της xρηματικής εγγύησης κατανάλωσης, μετά τη λύση της Σύμβασης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v