Κυκλοφοριακή "ανάσα" από τα ΜΜΜ

Νέος κύκλος επαφών για την εργασιακή εφεδρεία στις συγκοινωνίες. Ανάσα παίρνει σήμερα η πρωτεύουσα καθώς επανέρχονται σε κανονική λειτουργία τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Συνεχίζεται η απεργία των ταξί. 

Κυκλοφοριακή ανάσα από τα ΜΜΜ
Κυκλοφοριακή ανάσα θα πάρει σήμερα η πρωτεύουσα καθώς επανέρχονται σε κανονική λειτουργία τα μέσα μαζικής μεταφοράς, έπειτα από ένα διήμερο απεργιακής αναταραχής.
 
Την ίδια ώρα ακινητοποιημένα θα παραμείνουν τα ταξί, αφού οι ιδιοκτήτες τους συνεχίζουν την απεργία ενάντια στην απελευθέρωση του επαγγέλματός τους.

Οι εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς αποφάσισαν ολιγοήμερη ανακωχή στις κινητοποιήσεις τους προκειμένου να διαπιστώσουν και τις προθέσεις της κυβέρνησης ιδίως επί του ζητήματος της εργασιακής εφεδρείας.

Όμως, σκοπεύουν να επανέλθουν τη Δευτέρα 3 Οκτωβρίου,
οπότε και τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ θα πραγματοποιήσουν 5ωρες στάσεις εργασίας, για να αποφασίσουν αν θα κατέλθουν σε νέες κινητοποιήσεις. Αποφάσεις για το ίδιο θέμα θα λάβουν τη Δευτέρα και οι εργαζόμενοι στα μέσα σταθερής τροχιάς, τα σωματεία των οποίων θα αποφασίσουν αν θα γίνουν νέες απεργίες.

Η εφεδρεία θα κρίνει τη συνέχιση ή όχι των απεργιών

Η συνέχιση ή όχι των κινητοποιήσεων των εργαζομένων στα ΜΜΜ τις επόμενες μέρες θα εξαρτηθεί από το αν η κυβέρνηση εμμείνει στην απομάκρυνση του 10% του προσωπικού
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedinτων εταιριών παροχής συγκοινωνιακού έργου με την εφαρμογή του προγράμματος της εργασιακής εφεδρείας.

Από την πλευρά του υπουργείου, όπως διαφάνηκε και από τις δηλώσεις του υφυπουργού κ. Μαγκριώτη, αναμένεται να εξεταστεί ανά περίπτωση η μείωση του προσωπικού.
 
Όπως εκτιμάται, σε πολλές περιπτώσεις αν απομακρυνθεί το 10% των εργαζομένων πράγματι θα υπάρξουν λειτουργικά προβλήματα αφού ήδη οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνιακές ΔΕΚΟ έχουν περάσει από το κόσκινο των μετατάξεων, μέσω των οποίων αποχώρησε κυρίως διοικητικό προσωπικό το οποίο δεν σχετιζόταν άμεσα με την επιχειρησιακή λειτουργία των συγκοινωνιακών φορέων.

Πλέον όμως τα περιθώρια να φύγει παραπάνω προσωπικό χωρίς να διαταραχθεί η λειτουργία των μέσων είναι πολύ μικρά.

Συζήτηση για μείωση στο 3% του ποσοστού των εφέδρων στις παραγωγικές ΔΕΚΟ

Σύμφωνα με πληροφορίες, για τις λεγόμενες παραγωγικές ΔΕΚΟ, μεταξύ αυτών και για συγκοινωνιακές εταιρίες, η απαίτηση για περιορισμό του προσωπικού είναι πολύ πιθανό να μειωθεί σε ποσοστό 3% του συνόλου του προσωπικού.

Σε αυτήν την περίπτωση, υπολογίζεται ότι ο στόχος μπορεί να καλυφθεί από το προσωπικό που πρόκειται να αποχωρήσει λόγω συνταξιοδότησης. Εφόσον υπάρξει μια τέτοια εξέλιξη, υπολογίζεται ότι οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες δεν θα προχωρήσουν σε νέες κινητοποιήσεις τουλάχιστον στη φάση αυτή, παρότι παραμένουν ανοιχτά πολλά ζητήματα, με κυριότερα όσα αφορούν στις νέες συλλογικές συμβάσεις εργασίας και στην κατάρτιση των νέων οργανογραμμάτων.

Συνεχίζουν τα ταξί - εμμένει ο Ραγκούσης

Στις απεργιακές επάλξεις, όμως, παραμένουν και σήμερα οι ιδιοκτήτες ταξί, οι οποίες συνεχίζουν για δεύτερη μέρα την απεργία τους.

Οι αυτοκινητιστές δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τον αγώνα τους έως ότου ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους για απελευθέρωση του κλάδου υπό αυστηρές προϋποθέσεις, που θα διασφαλίζουν την επαγγελματική συνέχεια των σημερινών κατόχων αδειών.

Την ίδια ώρα, όμως, αποφασισμένος να προχωρήσει την απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί σύντομα και οριστικά εμφανίζεται και ο υπουργός Μεταφορών.

Όπως όλα δείχνουν, η σύγκρουση του υπουργείου με τους αυτοκινητιστές θα έχει και συνέχεια καθώς καμία από τις δύο πλευρές δεν δείχνει διάθεση υποχώρησης, ενώ δεν αποκλείεται μέρος στην κόντρα να πάρουν και οι ιδιοκτήτες φορτηγών, για τον κλάδο των οποίων το υπουργείο επίσης σχεδιάζει άμεση και πλήρη απελευθέρωση.

Μάλιστα είναι πολύ πιθανό η ρύθμιση για τα φορτηγά και τα βυτιοφόρα να περιληφθεί στο σχέδιο νόμου για τα ταξί.

Στη συγκέντρωση που πραγματοποίησαν χθες έξω από το υπουργείο Μεταφορών οι αυτοκινητιστές ταξί, από κοινού με εργαζομένους στις αστικές συγκοινωνίες, διαδήλωσαν για μία ακόμη φορά την πρόθεσή τους να συνεχίσουν τον αγώνα τους μέχρι τέλους.

Ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ κ. Θύμιος Λυμπερόπουλος για μία ακόμη φορά στράφηκε κατά του υπουργού Μεταφορών σημειώνοντας ότι, αν ο κ. Ραγκούσης εμμείνει στην προώθηση του σχεδίου νόμου, όπως αυτό έχει ανακοινωθεί, τότε θα πρέπει να το περάσει πάνω από τα 50.000 πτώματα των αυτοκινητιστών που ουδέποτε θα δεχτούν την εφαρμογή του.

Όχι σε νέες άδειες και αμεταβίβαστο

Ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ στην τοποθέτησή του δεν παρέλειψε να στοχοποιήσει επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό, κάνοντας λόγο για συνεταίρους της πολιτικής που θέλουν να πάρουν το έργο των ταξί και οι οποίοι, όπως σημείωσε, θα είναι το ίδιο συνυπεύθυνοι με το υπουργείο για ό,τι συμβεί.

Αντιπροσωπεία των αυτοκινητιστών συναντήθηκε με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου κ. Μπουρδάρα, στον οποίο γνωστοποίησε τις κόκκινες γραμμές πίσω από τις οποίες δεν προτίθενται να υποχωρήσουν οι οδηγοί, ενώ απέσπασε δέσμευση για συνέχιση του διαλόγου.

Οι αυτοκινητιστές ζητούν να μην εκδοθούν νέες άδειες, να διατηρήσουν το δικαίωμα να μεταβιβάζουν τις άδειές τους νόμιμα, οι έδρες να διατηρηθούν ως έχουν και η οργάνωση του κλάδου σε νομικά πρόσωπα να γίνει με βάση τις υπάρχουσες άδειες.

Τα αιτήματα αυτά έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τις εξαγγελίες του υπουργού Μεταφορών κ. Ραγκούση, ο οποίος από το βήμα συνεδρίου του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου με θέμα την απελευθέρωση των μεταφορών κράτησε σταθερά σκληρή γραμμή κάνοντας λόγο για πλήρη, συνολική και απόλυτη απελευθέρωση τόσο στα φορτηγά όσο και στα ταξί.

Ο κ. Ραγκούσης στον χαιρετισμό του εμφανίστηκε και πάλι αμετακίνητος από τις θέσεις του, δηλώνοντας ότι στις προθέσεις του είναι η χωρίς αστερίσκους απελευθέρωση των δύο κλάδων. Όπως τόνισε, η απελευθέρωση θα γίνει με κανόνες που θα αποτρέπουν τη δημιουργία καρτέλ, θα πατάξουν τη μαύρη αγορά αδειών και θα δώσουν ώθηση στην ανάπτυξη με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Κόντρα με τα ΚΤΕΛ

Να σημειώσουμε τέλος ότι οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία της Αθήνας εξαπέλυσαν επίθεση χθες κατά του ΚΤΕΛ Αττικής, στο οποίο καταλόγισαν ότι με αφορμή την έλλειψη μέσων λόγω απεργίας εκτελούσε δρομολόγια στη γραμμή αεροδρόμιο - Αθήνα. Αντίστοιχες καταγγελίες έκαναν πριν από λίγες μέρες και οι ταξιτζήδες κατηγορώντας τα ΚΤΕΛ Αττικής ότι επιχείρησαν να σπάσουν την απεργία τους και να κλέψουν μεταφορικό έργο.

Ενδεικτικό είναι ότι ένταση επικράτησε χθες το πρωί στο κέντρο της Αθήνας, όπου απεργοί κατέβαζαν επιβάτες από τα ΚΤΕΛ, όταν έκαναν στάσεις στις αφετηρίες της ΕΘΕΛ, με πρόσχημα την ανάγκη εξυπηρέτησης αυτών.

Στην υπόθεση υπήρξε εμπλοκή και της Τροχαίας η οποία συνέλαβε το μεσημέρι έναν οδηγό ΚΤΕΛ που επιχείρησε να μεταφέρει επιβάτες από το Σύνταγμα στο αεροδρόμιο.

Για να έχουν τα ΚΤΕΛ Αττικής το δικαίωμα μεταφοράς από και προς το αεροδρόμιο θα πρέπει προηγουμένως να υπάρξει σχετική άδεια από την περιφέρεια, κάτι που δεν έχει δοθεί. Οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία της Αθήνας απειλούν με προσφυγές κατά των ΚΤΕΛ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v
Απόρρητο