Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σε αναβρασμό φορτηγά, ταξί, συγκοινωνίες

Σε πλήρη αναβρασμό συνεχίζει να βρίσκεται ο κλάδος των μεταφορών. Το θολό τοπίο σε ό,τι αφορά την απελευθέρωση των κλάδων ταξί και φορτηγών Δημόσιας Χρήσης συντηρεί ένα σκηνικό έντασης και εκνευρισμού.

Σε αναβρασμό φορτηγά, ταξί, συγκοινωνίες
Σε πλήρη αναβρασμό συνεχίζει να βρίσκεται ο κλάδος των μεταφορών.

Από τη μία τα σχέδια εργασιακής εφεδρείας για μεγάλο αριθμό εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες και στον σιδηρόδρομο και από την άλλη το θολό τοπίο σε ό,τι αφορά την απελευθέρωση των κλάδων ταξί και φορτηγών Δημόσιας Χρήσης συντηρούν ένα σκηνικό έντασης και εκνευρισμού, με τους ενδιαφερομένους να μην αποκλείουν ακόμη και τη συγκρότηση κοινού μετώπου κινητοποιήσεων.

Στην αναμονή ταξί και φορτηγά

Οι ιδιοκτήτες των φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης αναμένουν συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Γιάννη Ραγκούση, προκειμένου να έχουν ενημέρωση για τα σχέδιά του σχετικά με τον κλάδο τους
.
 
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, μετά τη «βόμβα» που έριξε ότι προτίθεται να προχωρήσει στην πλήρη και άμεση απελευθέρωση ενός κλάδου τα του οποίου υποτίθεται ότι είχαν ρυθμιστεί με το νομοθέτημα Ρέππα πριν από έναν χρόνο, δεν επανήλθε στο θέμα, ούτε έδωσε περισσότερες διευκρινίσεις, αφήνοντάς το να αιωρείται.

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο LinkedinΟι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων δεν έγιναν σοφότεροι αναφορικά με τα σχέδια του υπουργού ούτε από τη συνάντηση που είχαν την Παρασκευή με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου κ. Μπουρδάρα, ο οποίος απέφυγε να δώσει λεπτομέρειες για τα κυβερνητικά σχέδια.
 
Ενημέρωση για τα τελικά σχέδια του κ. Ραγκούση περιμένουν και οι αυτοκινητιστές ταξί, οι οποίοι παραμένουν σε αγωνιστική ετοιμότητα καθώς από την περασμένη εβδομάδα, οπότε και έληξε η διαβούλευση του σχεδίου νόμου, δεν έχουν λάβει ενημέρωση για το τι προτίθεται να πράξει το υπουργείο σε ό,τι αφορά τον κλάδο τους.

Σκέψεις για κοινό μέτωπο κινητοποιήσεων

Οι δύο κλάδοι δημόσιας μεταφοράς δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο κοινών κινητοποιήσεων, ενώ υπάρχουν ακόμη και προτάσεις για δημιουργία κοινού μετώπου με τους εργαζομένους στις αστικές συγκοινωνίες και στον σιδηρόδρομο.

Οι εργαζόμενοι στις ΔΕΚΟ μεταφορών βρίσκονται και πάλι σε αναστάτωση εξαιτίας των κυβερνητικών σχεδίων για εργασιακή εφεδρεία, που θα οδηγήσουν στην έξοδο περίπου 1.250 εργαζομένους από εταιρίες οι οποίες βρίσκονται σε καθεστώς εξυγίανσης και τον τελευταίο χρόνο έχουν μειώσει το προσωπικό τους ακόμη και στο μισό.

Σήμερα αποφασίζουν στα λεωφορεία

Πιθανότατα σήμερα θα συνεδριάσουν οι οδηγοί της ΕΘΕΛ, οι οποίοι πλέον ανήκουν στην εταιρία Ο.ΣΥ., προκειμένου να αποφασίσουν τη μορφή της αντίδρασής τους στα κυβερνητικά σχέδια.

Τον δρόμο των κινητοποιήσεων έχουν ήδη ανοίξει οι εργαζόμενοι στο μετρό, οι οποίοι έχουν ανακοινώσει ότι από την Πέμπτη προτίθενται να προχωρήσουν σε 24ωρες απεργίες.

Οι εργαζόμενοι, οι οποίοι χθες πραγματοποίησαν κατάληψη στα κεντρικά γραφεία της Αττικό Μετρό στη Λ. Μεσογείων, δεν προχώρησαν αμέσως σε κινητοποιήσεις προκειμένου να υπάρξει συντονισμός και με τα υπόλοιπα σωματεία εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες, για τη δημιουργία κοινού μετώπου αντίδρασης στα σχέδια που θα οδηγήσουν μεγάλο μέρος των συναδέλφων τους εκτός εργασίας.

Η εφεδρεία σημαίνει απαξίωση για τις συγκοινωνίες, λένε οι εργαζόμενοι

Στο σύνολό τους τα σωματεία εργαζομένων σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς αλλά και στον ΟΣΕ θεωρούν ότι οι εταιρίες αυτές δεν θα πρέπει να περιληφθούν στο καθεστώς εργασιακής εφεδρείας, αφού ήδη πολύ μεγάλος αριθμός του προσωπικού που κρίθηκε πλεονάζον έχει αποχωρήσει είτε με μετάταξη είτε με συνταξιοδότηση.

Μάλιστα, οι εταιρίες του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕ υλοποιούν προγράμματα εξυγίανσης, τα οποία δεν θα έχουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα αν υπάρξει μείωση του προσωπικού που έχει υπολογιστεί ότι είναι απαραίτητο για τη λειτουργία τους.

Όπως υποστηρίζουν με έμφαση, αν φύγουν και άλλοι εργαζόμενοι τόσο από τις αστικές συγκοινωνίες όσο και από τον σιδηρόδρομο, οι δημόσιες αστικές συγκοινωνίες και ο ΟΣΕ θα αντιμετωπίσουν τεράστια προβλήματα λειτουργίας, αφού το υπάρχον προσωπικό μόλις και μετά βίας αρκεί για την κάλυψη των αναγκών.

Χαρακτηριστική περίπτωση ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος, ο οποίος πριν από λίγες μέρες αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα λειτουργίας εξαιτίας της υποχρεωτικής μετάταξης 144 εργαζομένων σε υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού.

Οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι η υλοποίηση των σχεδίων εργασιακής εφεδρείας θα οδηγήσει σε απαξίωση των δημόσιων συγκοινωνιών, αφού η συνεχής περικοπή του προσωπικού οδηγεί σε μείωση των δρομολογίων που προσφέρονται στο επιβατικό κοινό και κατά συνέπεια σε κακή ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, αλλά και σε μείωση των οικονομικών δεδομένων τους, αφού συνεπάγεται και περιορισμό των εσόδων τους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v